Lasten ja nuorten puhelin avoinna myös pääsiäisenä

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin päivystää pääsiäisenä joka päivä kello 14–17. Palveluun voi ottaa yhteyttä mistä tahansa mieltä painavasta asiasta.

Lasten ja nuorten puhelimen vapaaehtoiset päivystäjät vastaavat yhteydenottoihin pääsiäisen pyhinä 19.–22. huhtikuuta 2019 päivittäin kello 14–17. Numeroon 116 111 voi soittaa jutellakseen ihan mistä tahansa aiheesta, niin isoista kuin pienistä asioista. Päivystäjät keskustelevat lasten ja nuorten kanssa niin pitkään kuin on tarpeen. Puhelimen lisäksi pääsiäisenä voi palveluun olla yhteydessä chatin ja nettikirjepalvelun kautta.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelin on auki vuoden jokaisena päivänä, myös juhlapyhinä ja koulujen loma-aikoina. Lasten ja nuorten puhelimeen, nettikirjepalveluun ja chattiin voi ottaa yhteyttä maksutta, nimettömänä ja luottamuksellisesti. Yhteydenottoihin vastaa MLL:n kouluttamat vapaaehtoiset päivystäjät.

Vanhempainpuhelin kiinni pääsiäisen ajan

MLL:n Vanhempainpuhelin ja chat ovat kiinni pääsiäisenä. Kiirastorstaina 18. huhtikuuta Vanhempainpuhelimen numerossa 0800 92277 vastataan kello 14–20, mutta 2. pääsiäispäivänä puhelin ja chat ovat kiinni. Vanhempainpuhelimen nettikirjepalveluun voi kirjoittaa milloin vain, päivystäjä vastaa kirjeeseen noin viikon kuluessa.

Vanhempainpuhelimen voi ottaa yhteyttä luottamuksellisesti, nimettömänä ja maksutta, kun haluaa keskustella vanhemmuuteen liittyvistä asioista. Yhteydenottoihin vastaavat päivystäjät ovat MLL:n kouluttamia vapaaehtoisia.

auttavien puhelinten suunnittelija Heidi Holappa, heidi.holappa(a)mll.fi, p. 046 921 3092
tiedottaja Eveliina Kutila, eveliina.kutila(a)mll.fi, p. 040 580 2393

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä. Yhteyttä voi ottaa nimettömästi mistä tahansa mieltä painavasta asiasta ja puhelu on soittajalle maksuton. MLL:n kouluttamat, vapaaehtoiset päivystäjät käyvät noin 17 000 puhelin-, chat- tai nettikirjekeskustelua vuodessa. Palvelu saa lapsilta ja nuorilta kiitosta kiireettömyydestä ja siitä, että päivystäjät suhtautuvat kaikenlaisiin huoliin ja tunteisiin arvostaen. Tarvittaessa lapsi tai nuori autetaan ammatillisen avun piiriin. www.nuortennetti.fi/lasten-ja-nuorten-puhelin

MLL:n Vanhempainpuhelimessa voi keskustella luottamuksellisesti ja kiireettömästi mistä tahansa vanhemmuuteen liittyvästä asiasta. Palveluun voi ottaa yhteyttä nimettömänä puhelimen lisäksi chatissa ja nettikirjeellä. Puhelut ovat maksuttomia, eikä niitä nauhoiteta. Yhteydenottoihin vastaavat vapaaehtoiset päivystäjät ovat MLL:n kouluttamia. www.mll.fi/vanhempainpuhelin/