Lasten ja nuorten puhelin vastaa pääsiäisenä

Lasten ja nuorten puhelin päivystää pääsiäisenä joka päivä kello 14–17. Lisäksi palveluun kuuluva nettikirjepalvelu on uudistunut. Nettikirjeen kirjoittajan on nyt mahdollista jatkaa yhteydenpitoa päivystäjän kanssa.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelin on auki vuoden jokaisena päivänä, myös pääsiäisen pyhinä. Pitkäperjantaista 2. pääsiäispäivään, 30.3.–2.4.2018, numerossa 116 111 vastataan lasten ja nuorten yhteydenottoihin joka päivä kello 14–17.

Nettikirjepalvelu uudistui

Lasten ja nuorten puhelimen nettikirjepalvelu uudistui hiljattain. Nyt nettikirjeen kirjoittaneen on mahdollista jatkaa yhteydenpitoa päivystäjän kanssa. Palveluun kirjoittanut voi vastauksen saatuaan kirjoittaa takaisin ja saada uuden vastauksen viikon sisällä. Aiemmin palvelun kautta yhteyttä ottanut lapsi tai nuori ei ole voinut vastata saamaansa vastauskirjeeseen.

Tarve uudistukselle syntyi käyttäjien toiveesta. – Noin kaksi kolmasosaa Lasten ja nuorten puhelimen tunnettavuuskyselyyn vastanneista nuorista toivoi, että voisi halutessaan jatkaa yhteydenpitoa nettikirjepalvelussa, suunnittelija Heidi Holappa sanoo.

Nettikirjepalvelun uudistus on otettu hyvin vastaan. – Helmikuussa joka viidennen kirjeen kohdalla, johon vastasimme, yhteydenpito jatkui aikaisemmin kirjoittaneen lapsen tai nuoren kanssa, Holappa kertoo.

Lasten ja nuorten puhelimeen, nettikirjepalveluun ja chattiin voi ottaa yhteyttä maksutta, nimettömänä ja luottamuksellisesti. Yhteydenottoihin vastaa MLL:n kouluttamat vapaaehtoiset päivystäjät. Yhteyttä voi ottaa ihan mistä tahansa aiheesta.

Vanhempainpuhelin kiinni pääsiäisen ajan

MLL:n Vanhempainpuhelin ja chat ovat kiinni pääsiäisenä. Kiirastorstaina 29. maaliskuuta Vanhempainpuhelimen numerossa 0800 92277 vastataan kello 14–20, mutta maanantaina 2. huhtikuuta sekä puhelin että chat ovat kiinni. Vanhempainpuhelimen nettikirjepalveluun voi kirjoittaa milloin vain, päivystäjä vastaa kirjeeseen noin viikon kuluessa.

Vanhempainpuhelimen voi ottaa yhteyttä luottamuksellisesti, nimettömänä ja maksutta, kun haluaa keskustella vanhemmuuteen liittyvistä asioista. Yhteydenottoihin vastaavat päivystäjät ovat MLL:n kouluttamia vapaaehtoisia.

Auttavien puhelin- ja nettipalveluiden suunnittelija Heidi Holappa, heidi.holappa(a)mll.fi, p. 046 921 3092
Auttavien puhelin- ja nettipalveluiden päällikkö Tatjana Pajamäki, tatjana.pajamaki(a)mll.fi, p. 050 562 4299
Viestintäpäällikkö Maria Gnosspelius, maria.gnosspelius(a)mll.fi, p. 050 325 6126

Etsinnässä uusia leikkejä Leikkipankkiin18.10.2018 11:03Tiedote

Uuden leikin kilpailu on julistettu alkaneeksi. Kännykällä kätevästi toimiva Leikkipankki on ajanvieteideoiden aarrearkku, josta löytyy jo monet klassikot, mutta paljon myös tuoreita tuttavuuksia. Siitä huolimatta maailma on pullollaan leikkejä, joita ei ole vielä Leikkipankkiin kirjattu. Näiden etsimiseksi järjestetään nyt Uuden Leikin Kilpailu. Kaikki Leikkipankkiin leikkejä 9. marraskuuta mennessä lisänneet osallistuvat arvontaan.