Lasten matkaopas Eurooppaan kertoo vinkit matkaaville perheille

Tittamari Marttisen Lasten matkaopas Eurooppaan vie värikkäälle ja iloiselle matkalle eurooppalaisiin kaupunkeihin. Kirja sopii nuoren lukijan itse luettavaksi sekä lapsen ja aikuisen yhteisiin nojatuolimatkoihin tai lomareissuun valmistautumiseen.

Kansi_Tittamari Marttinen_Lasten matkaopas Eurooppaan

Miksi Maltan presidentin palatsissa pelataan jalkapalloa? Miksi Islannissa ei voi matkustaa junalla eikä rakentaa taloa mihin tahansa paikkaan? Miksi Brysselin Grand Placella on erityisen hauskaa puhaltaa jättisaippuakuplia? Kuka sytyttää Eiffel-torniin valot?

Lapsille suunnattu matkaopas tutustuttaa lukijan eri puolilla Eurooppaa sijaitsevien kaupunkien arkielämään ja erikoisuuksiin sekä kurkataan historiaan ja hassuihin tapoihin. Joka kaupungissa on tunnetut nähtävyydet, mutta myös tuntemattomat aarteensa. Kirjassa annetaan matkavinkit Amsterdamiin, Barcelonaan, Pariisiin, Brysseliin, Lontooseen, Edinburghiin, Vallettaan, Ateenaan, Roomaan, Gdanskiin, Reykjavikiin, Sibiuhun sekä Berliiniin ja Rovaniemelle.

Tittamari Marttinen on arvostettu lasten- ja nuortenkirjailija. Hän on kirjoittanut ja suomentanut mittavan määrän teoksia. Marttinen on palkittu usealla kirjallisuuspalkinnolla.

Teos: Lasten matkaopas Eurooppaan
Kirjailija: Tittamari Marttinen
Ilmestymispäivä: 30.5.2018
Sivuja: 241

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

Avain, viestintäjohtaja Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net
Arvostelukappaleet: info@avain.net

Kansi_Tittamari Marttinen_Lasten matkaopas Eurooppaan

Avain on kotimaiseen laatukirjallisuuteen keskittynyt kirjakustantamo. Kustantamo on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä. Avain kustantaa aktiivisesti selkokielistä kirjallisuutta ja se palkittiin syksyllä 2017 Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä. Avain kustantaa kirjoja myös tilaustöinä yrityksille ja muille yhteisöille. Kirjastopalvelu on osa Booky Groupia, johon kuuluvat myös Booky.fi Oy ja Porvoon Kirjakeskus Oy.

Avaimen kevät 2019: Kirjoja kaikille lukijoille23.11.2018 12:18Tiedote

Avain julkaisee keväällä 2019 kirjallisuutta kaikenikäisille. Kevään uutuuksia ovat muun muassa Sanna Ryynäsen kiehtova elämäkerta taiteilija Meri Genetzistä, Ilpo Salosen menneiden vuosikymmenen Euroopan-matkailuun kuljettava Täältä tullaan, Eurooppa!, Leena Komulaisen ja Nelli Immosen vauva-arjen aakkosillaan hauskuuttava Mikä ihmeen mahakipsi? sekä Tiina-Emilia Kauniston sinkkuilun ja deittailun historiaa esittelevä Lemmenmanauskirja. Kaikenikäiset pääsevät jännittävän viikinkihistorian jäljille Karoliina Suoniemen Ihan oikeiden viikinkiajan lapsien myötä ja Tittamari Marttisen Lasten matkaopas Suomeen kuljettaa pitkin kotimaata.