EMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern Art

Lasten museofestarit täyttää Näyttelykeskus WeeGeen svengaavilla liikennejameilla

Lasten museofestarit järjestetään 30–31.3. Luvassa on koko perheelle suunnattu viikonloppu täynnä tekemistä ja festaritunnelmaa. Teemana on tänä vuonna Traffic Jam – svengaavat liikennejamit. Valitse menopelisi, paina kaasua ja kurvaa WeeGeelle!

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.

Vain mielikuvitus on rajana, kun koko viikonlopun kestävissä työpajoissa muotoillaan muuttuvaa autorataa, rakennetaan jättipaloista tulevaisuuden kaupunkia ja suunnitellaan unelmien kulkuneuvoja. Lapset pääsevät rattiin Lelumuseon autopesulassa ja svengaavan ruuhkan keskeltä löytyy myös keitaita rentoutumiseen. Liikennepuistokonstaapelit Maltti ja Valtti pitävät yllä vauhdikasta järjestystä ja Vilunki 3000 kyyditsee äänimaisemiin. Lavalle nousee myös yhtyeitä Espoon musiikkiopiston pop/jazzlinjalta Ebelistä ja Juvenaliasta.

Lasten museofestarit on WeeGeellä toimivien museoiden yhdessä järjestämä koko perheen tapahtuma. Alle 18- ja yli 70-vuotiaille sisäänpääsy on maksuton ja muut pääsevät tapahtumaan museolipun hinnalla. Näyttelykeskus WeeGeellä käy museokortti.

Tapahtuman järjestävät: Näyttelykeskus WeeGee, EMMA – Espoon modernin taiteen museo, KAMU Espoon kaupunginmuseo, Suomen Kellomuseo ja Suomen Lelumuseo Hevosenkenkä.

Yhteistyössä: Espoon kuvataidekoulu, Lasten ja nuorten arkkitehtuurikoulu Arkki ja Liikenneturva

Sponsorina Vahanen Oy

Lasten museofestarit: Traffic Jam
La-su 30.–31.3. klo 10-17
Näyttelykeskus WeeGee, Ahertajantie 5, Tapiola

#lastenmuseofestarit

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.
Maltti ja Valtti. Kuva: Lisa Karling

EMMA – Espoon modernin taiteen museon kokoelma- ja näyttelytoiminta profiloituu kotimaiseen ja kansainväliseen modernismiin, nykytaiteeseen sekä designiin. EMMA sijaitsee Espoon Tapiolassa, professori Aarno Ruusuvuoren suunnittelemassa betoniarkkitehtuuria edustavassa Näyttelykeskus WeeGeessä. Näyttelytilat ovat pinta-alaltaan Suomen suurimmat, ja pelkistetty moderni arkkitehtuuri tukee EMMAn, Saastamoisen säätiön ja Tapio Wirkkala Rut Bryk Säätiön kokoelmien sekä vaihtuvien näyttelyiden kokemuksellista esittämistä. EMMA on Vuoden museo 2018. Tervetuloa!