EMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern Art

Lasten museofestarit täyttää Näyttelykeskus WeeGeen svengaavilla liikennejameilla

Lasten museofestarit järjestetään 30–31.3. Luvassa on koko perheelle suunnattu viikonloppu täynnä tekemistä ja festaritunnelmaa. Teemana on tänä vuonna Traffic Jam – svengaavat liikennejamit. Valitse menopelisi, paina kaasua ja kurvaa WeeGeelle!

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.

Vain mielikuvitus on rajana, kun koko viikonlopun kestävissä työpajoissa muotoillaan muuttuvaa autorataa, rakennetaan jättipaloista tulevaisuuden kaupunkia ja suunnitellaan unelmien kulkuneuvoja. Lapset pääsevät rattiin Lelumuseon autopesulassa ja svengaavan ruuhkan keskeltä löytyy myös keitaita rentoutumiseen. Liikennepuistokonstaapelit Maltti ja Valtti pitävät yllä vauhdikasta järjestystä ja Vilunki 3000 kyyditsee äänimaisemiin. Lavalle nousee myös yhtyeitä Espoon musiikkiopiston pop/jazzlinjalta Ebelistä ja Juvenaliasta.

Lasten museofestarit on WeeGeellä toimivien museoiden yhdessä järjestämä koko perheen tapahtuma. Alle 18- ja yli 70-vuotiaille sisäänpääsy on maksuton ja muut pääsevät tapahtumaan museolipun hinnalla. Näyttelykeskus WeeGeellä käy museokortti.

Tapahtuman järjestävät: Näyttelykeskus WeeGee, EMMA – Espoon modernin taiteen museo, KAMU Espoon kaupunginmuseo, Suomen Kellomuseo ja Suomen Lelumuseo Hevosenkenkä.

Yhteistyössä: Espoon kuvataidekoulu, Lasten ja nuorten arkkitehtuurikoulu Arkki ja Liikenneturva

Sponsorina Vahanen Oy

Lasten museofestarit: Traffic Jam
La-su 30.–31.3. klo 10-17
Näyttelykeskus WeeGee, Ahertajantie 5, Tapiola

#lastenmuseofestarit

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.
Maltti ja Valtti. Kuva: Lisa Karling

EMMAs nya utställning utforskar gränslandet mellan konst och formgivning, samt samspelet mellan tekniskt kunnande och kreativitet4.6.2019 12:01:15 EESTTiedote

Utställningen Interwoven – Sammanvävda belyser textil som material genom att ta fasta på konstnärers och formgivares arbetssätt, samt genom att förmedla historier. Hantverkets uråldriga traditioner sammanfogas i utställningen med vår föränderliga värld: olika tekniker, material och ny teknologi tar fram nya möjligheter för konsten och utformningen. Interwoven – Sammanvävda visas på EMMA 5.6.2019–1.3.2020.

EMMAssa avautuva näyttely tutkii taiteen ja muotoilun rajapintaa sekä teknisen taidon ja luovuuden yhteensovittamista 4.6.2019 11:55:00 EESTTiedote

Interwoven – Yhteen kudotut -näyttely avaa tekstiiliä materiaalinaan hyödyntävien taiteilijoiden ja suunnittelijoiden työskentelyä, ja välittää tarinoita taideteosten kautta. Näyttelyssä käsityön ikiaikainen perinne yhdistyy muuttuvaan maailmaan: tekniikat, materiaalit ja uudet teknologiat tuovat uudenlaisia mahdollisuuksia taiteeseen ja suunnitteluun. Interwoven – Yhteen kudotut on esillä EMMAssa 5.6.2019–1.3.2020.

EMMA’s new exhibition explores boundaries between art and design, unions of craft and creativity4.6.2019 11:55:00 EESTTiedote

The Interwoven exhibition sheds light on the work of artists and designers utilising textile as a material, conveying stories through the artworks. In the exhibition, the ancient tradition of handicraft meets a changing world, as techniques, materials and new technologies create new possibilities for art and design. Interwoven will be on display at EMMA during 5 June 2019 – 1 March 2020.

KUTSU medialle: Interwoven – Yhteen kudotut -näyttelyn ennakkoesittely ti 4.6. klo 1022.5.2019 13:13:33 EESTKutsu

Tervetuloa tutustumaan Interwoven – Yhteen kudotut -näyttelyyn EMMAan tiistaina 4.6. klo 10. Näyttelyssä on esillä teoksia 12 suomalaiselta ja kansainväliseltä taiteilijalta. Ryhmänäyttely tekstiilisuunnittelun ja taiteen vuorovaikutuksesta luo katseen tämän päivän rohkeaan ja kehittyvään materiaalien maailmaan. Näyttely avautuu Bryk & Wirkkala -katseluvaraston ympäröimään tilaan. Katseluvaraston puolella esillä on vastikään konservoituja Rut Brykin Seita-kankaita. Saastamoisen säätiön Kosketus-näyttelyn mediatilaan avautuu Pilvi Takalan videoteos Players (2010).