Lasten Päivän Säätiön historian suurin avustus lastensuojelutyöhön

Linnanmäkeä pyörittävä Lasten Päivän Säätiö lahjoitti ennätykselliset 4,5 miljoonaa euroa lastensuojelutyöhön. Avustussumma on säätiön historian suurin. Jokainen Linnanmäellä kauden 2017 aikana vieraillut huvipuistokävijä on osallistunut hyväntekeväisyysavustuksen kerryttämiseen.

Lasten Päivän Säätiö jakoi miljoona-avustuksen 14.12. järjestetyssä Linnanmäki Gaalassa. Avustuksen vastaanottivat Lasten Päivän Säätiön vuonna 1950 perustaneet lastensuojelujärjestöt: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille, sekä Pelastakaa Lapset.

Lahjoitussumma on kasvanut tasaisesti vuosittain. Vuonna 2016 avustusta jaettiin 4,3 miljoonan euron verran ja tänä vuonna summa kasvoi tavoitteen mukaisesti jo 4,5 miljoonaan.

- Linnanmäen Huvipuiston toiminnan yksi tärkeimmistä tavoitteista on kerätä varoja lastensuojelutyöhön. Olemme erityisen mielissämme siitä, että avustuksen myötä järjestöjen on mahdollista vuosittain tukea lukuisia suomalaisia lapsia ja perheitä, kertoo Lasten Päivän Säätiön hallituksen puheenjohtaja Hannu Penttilä.

Suuri avustussumma on kerätty niin Linnanmäellä kauden aikana huvitelleiden asiakkaiden kuin pääyhteistyökumppaneidenkin avustuksella, joita ovat Hartwall, SOK/HOK Elanto, Unilever Finland, MTV sekä Bauer Media Group.

- Olemme valtavan iloisia kaikkien Linnanmäen hupimestareiden kanssa siitä, että olemme omalla työpanoksellamme voineet kerätä tällaisen lahjoitussumman lastensuojelutyöhön. Tärkeä missiomme antaa kaikille Linnanmäen Huvipuiston hupimestareille lisäpuhtia työhön, kertoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin.

Linnanmäki julkistaa seuraavan kautensa keräystavoitteen vuoden 2018 aikana.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle.  Vuonna 2016 lahjoitettiin 4,3 miljoonaa euroa ja tavoite vuodelle 2017 on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.