Lastenkirjallisuusfestivaalin Kirjahyrrän lehdistötilaisuus

Tervetuloa KIRJAHYRRÄN lehdistötilaisuuteen keskiviikkona 1.11.2017 klo 10–11, Pieni Kirjapuoti, Turku

Marraskuu on parasta aikaa lukea kirjoja ja pistää pää tarinoista pyörälle!

KIRJAHYRRÄ on Suomessa ainutlaatuinen lastenkirjallisuuden festivaali, joka valtaa Naantalin 9. – 11.11.

Kolmatta kertaa järjestettävä KIRJAHYRRÄ innostaa lapsia ja nuoria tarinoiden ja lukemisen maailmaan monipuolisella ohjelmalla, johon sisältyy kolmen päivän aikana 30 tapahtumaa 30 esiintyjän toimesta.
Festivaalilla lasten- ja nuortenkirjailijat kertovat työstään ja kirjojensa aiheista. Elämyksellisessä ja poikkitaiteellisessa ohjelmassa on monenlaisia työpajoja, joissa pääsee touhuamaan omienkin kertomusten parissa.

Lisäksi luvassa on musiikkia ja tarinointia yhdistävää nukketeatteria sekä koko perheelle suunnattu konsertti, jossa esiintyy Pikku Papun Orkesteri.

Lehdistötilaisuudessa festivaalista kertovat tarkemmin toiminnanjohtaja Pekka Vartiainen, ohjelmapäällikkö Markku Karpio sekä KIRJAHYRRÄN visuaalisesta ilmeestä vastaava taiteilija Kristiina Turtonen.

Festivaalin järjestää Naantalin Kirjahyrrä ry Opetus- ja kulttuuriministeriön, Taiteen Edistämiskeskuksen, Naantalin kaupungin sekä lukuisten yhteistyökumppaneiden tuella.
KIRJAHYRRÄN koko ohjelma: www.kirjahyrra.fi.

Tarjoilun varmistamiseksi toivomme ennakkoilmoittautumista: info@kirjahyrra.fi.

Lisätietoa:

Pekka Vartiainen

toiminnanjohtaja p. 050 5479394

KIRJAHYRRÄN MARRASKUU HOUKUTTI JA HURMASI13.11.2017 08:20Tiedote

Kolmannen kerran Naantalissa 9.-11.11. järjestetty lastenkirjallisuuden festivaali Kirjahyrrä kokosi jälleen päiväkotien ja koulujen oppilaat sekä lapsiperheet yhteen nauttimaan kirjallisuuden ja lukemisen riemusta. Kolmeen päivään sisältyi yli 30 tuntia ohjelmaa 30 esiintyjän voimin. Eri puolilla kaupunkia järjestetyt tapahtumat keräsivät kaikkiaan yli 1 000 kävijää. Ennakkovarausten perusteella useat tilaisuudet olivat täynnä.

KIRJAHYRRÄN MARRASKUU HOUKUTTI JA HURMASI7.11.2017 08:32Tiedote

Lux Gratiae valaisee Naantalia kattauksella musiikkia, kuvataidetta, runoa, teatteria ja liikuntaa10.10.2017 07:00Tiedote

Lux Gratiae tuo jo kuudetta kertaa Naantalin ja saariston syksyyn monipuolista kulttuuriohjelmaa jokaiseen makuun 27.-29.10.2017. Ohjelmassa on tuttuun tapaan upeita konsertteja sekä tunnettujen taiteilijoiden että nuoren nousevan muusikkopolven esittämänä, runon, kuvan ja äänen taikaa, kuitenkaan uutta ja ennen kokematonta unohtamatta. Lux Gratiae vie Sinut mm. elämysmatkalle Naantalin birgittalaishistoriaan ja kävellen tehtävälle pyhiinvaellukselle Naantalista Rymättylään. Saaristo ja saaristolaisuus korostuvat uudessa Meriteatterin esityksessä, joka tällä kertaa nähdään Rymättylän kirkossa. Miten saaristo on puolestaan läsnä Suomen juhlavuoden teemaan rakennetussa kuvataidenäyttelyssä? Näistä tapahtumista kutsumme Sinut kuulemaan lisää torstaina 12.10.2017 klo 10-11 Birgitta-saliin (Kristoffer-salin aula), Opintie 2, Naantali. Kahvituksen järjestämistä varten pyydämme ilmoittautumista sähköpostilla viimeistään 10.10. osoitteeseen sivistystoimisto@naantali.fi Ystävällisin terveisin,

Kirjahyrrän Lastenkirjallisuus festivaali marraskuussa Naantalissa21.9.2017 12:24Tiedote

Jo kolmatta, ja nyt ensimmäistä kertaa marraskuussa järjestettävä lastenkirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä pyörii Naantalissa 9.-11.11. Festivaali tarjoaa monipuolisen kattauksen lastenkirjallisuuteen liittyviä esityksiä, työpajoja, kirjailijavierailuja, sekä paljon muuta ohjelmaa niin lapsille kuin aikuisillekin. Tapahtuman järjestää Naantalin Kirjahyrrä ry, ja sen suojelijana toimii tasavallan presidentin puoliso Jenni Haukio.