Lastenohjelmat suoratoistopalvelun katselukärjessä – C More vastasi kysyntään SF Kidsin laatusisällöllä

14.7.2017 12:08 | Wolfcom

Kuukausimaksullisen C More -suoratoistopalvelunsa keväällä lanseerannut MTV on tehnyt merkittävän ohjelmasopimuksen yhden maailman vanhimman elokuvayhtiön, ruotsalaisen Svensk Filmindustri AB:n kanssa. Sopimuksen myötä SF Filmsin laadukas lastensisältö saapui kesän kynnyksellä C Moren viihdekirjastoon ja näin myös uusin sukupolvi suomalaislapsia saa lomallaan nauttia rakastetuista klassikkosarjoista ja -elokuvista. Keväällä C Morella ensi-iltansa saanut uudistettu Muumilaakson tarinoita -sarja todisti, että laadukkaat lastenohjelmat ovat nousseet merkittävään asemaan suoratoistopalveluiden tilauspäätöksiä tehdessä.

Uudistettu Muumilaakson tarinoita -sarja on ollut keväällä lanseeratun C More paitsi katsotuinta lastensisältöä, myös koko palvelun viiden katsotuimman sisällön joukossa.

Lastensisällöt ovat nousseet suoratoistopalveluiden suosituimpien ohjelmien listoille. Keväällä lanseerattu uusi kotimainen C More toi maaliskuussa viihdekirjastoonsa uudistetun Muumilaakson tarinoita -sarjan, joka on ilmestymisestään saakka ollut suoratoistopalvelun viiden katsotuimman sisällön joukossa. Uusi sopimus SF Filmsin kanssa tuo C Morelle runsaasti niin uutta lastentuotantoa, kuin myös suomalaisten rakastamia ruotsalaisklassikoita, kuten Astrid Lindgrenin rakastettuihin tarinoihin perustuvia sarjoja ja elokuvia.

”Lastenohjelmissa konkretisoituu suoratoistopalveluiden parhaat puolet, sillä niitä voi katsoa missä ja miten vain. Suosikkiohjelmien streaming vaikka kännykkään onkin suosituimpia pelastajia lapsia tylsistyttäviin tilanteisiin auton takapenkiltä sateiseen mökkilomapäivään. Pian lapsille on vaikea perustella aikataulutettujen televisio-ohjelmien tarkoitusta, kun suoratoistosta tulee uudelle katsojasukupolvelle itsestäänselvyys. Siksi lapset ovatkin C Moren ohjelmaostoissa aivan yhtä tärkeässä asemassa kuin aikuisetkin ja teemme kaiken sisältömme eteen töitä nyt enemmän kuin koskaan. Huippulaadukkaan SF Kids -sisällön saaminen C Morelle on tästä konkreettinen esimerkki”, kertoo MTV Oy:n kuluttajaliiketoiminnasta vastaava Johannes Leppänen.

Uudistettu Muumilaakson tarinoita -sarja on ollut keväällä lanseeratun C More paitsi katsotuinta lastensisältöä, myös koko palvelun katsojalistojen kärkisijoilla. Tove Janssonin kirjoihin perustuvat tarinat saavat SF Kids -sopimuksen myötä rinnalleen Ruotsin vastineensa Astrid Lindgrenin klassikot. Näitä ovat esimerkiksi ikisuosikit Vaahteramäen Eemeli, Ronja ryövärintytär, Peppi Pitkätossu, Kalle mestarietsivä, Saariston lapset, Melukylän lapset ja Veljeni Leijonamieli elokuvat sekä Peppi Pitkätossu- ja Katto-Kassinen -animaatiosarjat.

”Talvella julkaistu uutinen Muumilaakson tarinoita -sarjan uudistuksesta herätti paljon kohua, mikä puolestaan asetti sarjalle kohdistetut odotukset erittäin korkealle. Olikin riemastuttavaa huomata, että muumien viehätysvoima ei ole muutaman vuoden tauosta huolimatta kadonnut mihinkään ja uudistettua sarjaa rakastetaan aivan kuten ennenkin. Muumilaakson tarinat ovat lanseerauksestaan lähtien pitäneet paikkansa koko viihdekirjaston TOP5:ssä kansainvälisen ja kotimaisen viihteen sekä suurten urheilutapahtumien rinnalla. Innolla odotankin, miltä Lindgrenin ja muiden SF Kidsin kautta tulleiden lastensisältöjen listaus näyttää kesän jälkeen”, jatkaa Johannes Leppänen.

C More lanseeraus onnistui

Keväällä lanseerattu C More on täyttänyt sille asetetut odotukset niin palvelun sisällön ja toimivuuden kuin myös asiakasmäärien suhteen.

”Kaiken kaikkiaan ylitimme ennusteemme C More -palvelun suosion suhteen, joten voimme olla erittäin tyytyväisiä päätökseemme investoida uuteen kuluttajateknologiaan ja suoratoistosisältöihin. Pääsimme tunnettuudessa suoratoistopalveluiden markkinakakkoseksi vain parissa viikossa ja viimeistään kevään MM-kisat osoittivat, että suomalaisissa on potentiaalia seurata pohjoismaista kuluttajamallia. Niissä jo kolmannes kaikesta katselusta on kuluttajamaksullista verkkosisältöä ja kotitaloudet tilaavat samanaikaisesti myös useampia kuin yhtä sisältöpalvelua”, kertoo Johannes Leppänen.

Kaikki C Moren lastenohjelmat ovat joko suomeksi puhuttuja tai tekstitettyjä. Palveluun on tulossa loppuvuodesta lapsiturvallinen profiiliasetus, joka estää perheen pienimpiä näkemästä muita kuin lapsille tarkoitettuja ohjelmia.

Johannes Leppänen, kuluttajaliiketoiminnan johtaja, MTV
p. +358 40 162 1761, s. johannes.leppanen@mtv.fi

Samuel Sorainen, Wolfcom Oy
p. 0400 579 653, sähköposti samuel.sorainen@wolfcom.fi

Katuruokavillitys saavutti kesän myötä maaseudun ja mökkikunnat14.7.2017 11:22Tiedote

Kotona tehtyjen hampurilaisten nousu suomalaisten arki- ja pyhäruokalistoille on mökkikauden myötä kiihtynyt. Ensimmäiset tuoreet, Suomessa leivotut hampurilais- ja hodarisämpylät päivittäiskauppaan tuonut leipomoyhtiö Vaasan kertoo, että odotukset kaikkien aikojen kotimaisesta laatuhampurilaisten aikakaudesta pitävät paikkansa. Kansainvälistä katuruokien aatelia edustaneet hampurilais- ja nakkisämpylät myydään nyt mökkikuntien kaupoista usein loppuun, kun lomalaiset ovat innostuneet grillaamaan burgereita.

Akseli Herlevi panostaa Turkuun - Naughty BRGR:n lippulaivaravintola avautui torin laidalle7.7.2017 10:15Tiedote

Suomen ensimmäinen Top Chef, keittiömestari Akseli Herlevi avaa perjantaina 7. heinäkuuta kolmannen ja suurimman Naughty BRGR-hampurilaisravintolansa Turkuun. Burgereihin erikoistunut keittiömestari aikoo Suomen hampurilaispääkaupungiksi nimeämänsä Turun parhaalle liikepaikalle valmistuneessa ravintolassaan tarjota Varsinais-Suomen hinta-laatu -suhteeltaan parhaan burgerielämyksen. Uuden kivijalkaravintolan lisäksi tuhmia burgereita tarjoillaan Ruisrock-viikonloppuna myös Naughty Truck -ruokarekasta Ruissalon festivaalialueen ruokaniityllä.

Tallinnan legendaariselle Viru-hotellille uusi johtaja Suomesta27.6.2017 09:31Tiedote

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki, Original Sokos Hotel Virun ja Solo Sokos Hotel Estorian käsittävä Viron suurin hotellikompleksi sai 20 vuoden tauon jälkeen johtajan Suomesta. Restonomi (AMK) Klaus Ek siirtyy uuteen rooliinsa hotellijohtajaksi ja S-ryhmän hotellitoiminnoista Virossa vastaavan AS Sokotelin toimitusjohtajaksi Helsingin Radisson Blu Royal ja Radisson Blu Aleksanteri -hotellien johtajan tehtävistä.

Helsingin Eiranrantaan ulkoliikuntakeskus14.6.2017 09:15Tiedote

Helsingin Eiranranta on saamassa aktiiviseen kuntoiluun ja voimailuun tarkoitetun ulkoliikuntakeskuksen. Eira Open Air laajenee seuraavien kesien aikana vaiheittain täysimittaiseksi ulkosaliksi ja kuntoilukeskuksen ensimmäinen, merikonttiin rakennettu osa avataan yleisölle heinäkuun alussa. Taivasalla sijaitseva ja säävarauksella avoinna oleva, koulutetun kuntovalmentajan valvoma kuntokeskus sisältää levypainoja sekä -tankoja, kahvakuulia, käsipainoja, punnerruspenkkejä ja muita korkealaatuisia kuntoiluvälineitä. Jatkossa kuukausipohjaisesti hinnoiteltu yksityinen Eira Open Air on avajaiskesän ajan veloituksetta kaikkien kuntoilijoiden vapaassa käytössä.