WolfcomWolfcom

Lastenohjelmat suoratoistopalvelun katselukärjessä – C More vastasi kysyntään SF Kidsin laatusisällöllä

Kuukausimaksullisen C More -suoratoistopalvelunsa keväällä lanseerannut MTV on tehnyt merkittävän ohjelmasopimuksen yhden maailman vanhimman elokuvayhtiön, ruotsalaisen Svensk Filmindustri AB:n kanssa. Sopimuksen myötä SF Filmsin laadukas lastensisältö saapui kesän kynnyksellä C Moren viihdekirjastoon ja näin myös uusin sukupolvi suomalaislapsia saa lomallaan nauttia rakastetuista klassikkosarjoista ja -elokuvista. Keväällä C Morella ensi-iltansa saanut uudistettu Muumilaakson tarinoita -sarja todisti, että laadukkaat lastenohjelmat ovat nousseet merkittävään asemaan suoratoistopalveluiden tilauspäätöksiä tehdessä.

Uudistettu Muumilaakson tarinoita -sarja on ollut keväällä lanseeratun C More paitsi katsotuinta lastensisältöä, myös koko palvelun viiden katsotuimman sisällön joukossa.

Lastensisällöt ovat nousseet suoratoistopalveluiden suosituimpien ohjelmien listoille. Keväällä lanseerattu uusi kotimainen C More toi maaliskuussa viihdekirjastoonsa uudistetun Muumilaakson tarinoita -sarjan, joka on ilmestymisestään saakka ollut suoratoistopalvelun viiden katsotuimman sisällön joukossa. Uusi sopimus SF Filmsin kanssa tuo C Morelle runsaasti niin uutta lastentuotantoa, kuin myös suomalaisten rakastamia ruotsalaisklassikoita, kuten Astrid Lindgrenin rakastettuihin tarinoihin perustuvia sarjoja ja elokuvia.

”Lastenohjelmissa konkretisoituu suoratoistopalveluiden parhaat puolet, sillä niitä voi katsoa missä ja miten vain. Suosikkiohjelmien streaming vaikka kännykkään onkin suosituimpia pelastajia lapsia tylsistyttäviin tilanteisiin auton takapenkiltä sateiseen mökkilomapäivään. Pian lapsille on vaikea perustella aikataulutettujen televisio-ohjelmien tarkoitusta, kun suoratoistosta tulee uudelle katsojasukupolvelle itsestäänselvyys. Siksi lapset ovatkin C Moren ohjelmaostoissa aivan yhtä tärkeässä asemassa kuin aikuisetkin ja teemme kaiken sisältömme eteen töitä nyt enemmän kuin koskaan. Huippulaadukkaan SF Kids -sisällön saaminen C Morelle on tästä konkreettinen esimerkki”, kertoo MTV Oy:n kuluttajaliiketoiminnasta vastaava Johannes Leppänen.

Uudistettu Muumilaakson tarinoita -sarja on ollut keväällä lanseeratun C More paitsi katsotuinta lastensisältöä, myös koko palvelun katsojalistojen kärkisijoilla. Tove Janssonin kirjoihin perustuvat tarinat saavat SF Kids -sopimuksen myötä rinnalleen Ruotsin vastineensa Astrid Lindgrenin klassikot. Näitä ovat esimerkiksi ikisuosikit Vaahteramäen Eemeli, Ronja ryövärintytär, Peppi Pitkätossu, Kalle mestarietsivä, Saariston lapset, Melukylän lapset ja Veljeni Leijonamieli elokuvat sekä Peppi Pitkätossu- ja Katto-Kassinen -animaatiosarjat.

”Talvella julkaistu uutinen Muumilaakson tarinoita -sarjan uudistuksesta herätti paljon kohua, mikä puolestaan asetti sarjalle kohdistetut odotukset erittäin korkealle. Olikin riemastuttavaa huomata, että muumien viehätysvoima ei ole muutaman vuoden tauosta huolimatta kadonnut mihinkään ja uudistettua sarjaa rakastetaan aivan kuten ennenkin. Muumilaakson tarinat ovat lanseerauksestaan lähtien pitäneet paikkansa koko viihdekirjaston TOP5:ssä kansainvälisen ja kotimaisen viihteen sekä suurten urheilutapahtumien rinnalla. Innolla odotankin, miltä Lindgrenin ja muiden SF Kidsin kautta tulleiden lastensisältöjen listaus näyttää kesän jälkeen”, jatkaa Johannes Leppänen.

C More lanseeraus onnistui

Keväällä lanseerattu C More on täyttänyt sille asetetut odotukset niin palvelun sisällön ja toimivuuden kuin myös asiakasmäärien suhteen.

”Kaiken kaikkiaan ylitimme ennusteemme C More -palvelun suosion suhteen, joten voimme olla erittäin tyytyväisiä päätökseemme investoida uuteen kuluttajateknologiaan ja suoratoistosisältöihin. Pääsimme tunnettuudessa suoratoistopalveluiden markkinakakkoseksi vain parissa viikossa ja viimeistään kevään MM-kisat osoittivat, että suomalaisissa on potentiaalia seurata pohjoismaista kuluttajamallia. Niissä jo kolmannes kaikesta katselusta on kuluttajamaksullista verkkosisältöä ja kotitaloudet tilaavat samanaikaisesti myös useampia kuin yhtä sisältöpalvelua”, kertoo Johannes Leppänen.

Kaikki C Moren lastenohjelmat ovat joko suomeksi puhuttuja tai tekstitettyjä. Palveluun on tulossa loppuvuodesta lapsiturvallinen profiiliasetus, joka estää perheen pienimpiä näkemästä muita kuin lapsille tarkoitettuja ohjelmia.

Johannes Leppänen, kuluttajaliiketoiminnan johtaja, MTV
p. +358 40 162 1761, s. johannes.leppanen@mtv.fi

Samuel Sorainen, Wolfcom Oy
p. 0400 579 653, sähköposti samuel.sorainen@wolfcom.fi

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.

Simon Fullerin kokoama uusi superyhtye Now United Suomeen - mukana myös suomalainen Joalin Loukamaa13.6.2018 13:21Tiedote

Lukuisten kansainvälisten supertähtien ja suosikkiohjelmien kehittäjän, mediamoguli Simon Fullerin perustama uusi popsensaatio Now United saapuu Suomeen tapaamaan fanejaan ja mediaa 18.-20. kesäkuuta. Näyttävässä tanssi- ja lauluyhtyeessä on mukana myös suomalainen 16-vuotias Joalin Loukamaa. Fullerin visiona on, että eri maista ja mantereilta tulevista tytöistä ja pojista koostuva Now United tulee ennennäkemättömällä tavalla yhdistämään koko popmusiikkia kuuntelevan maailman.

Suomalainen deittiapplikaatio Klip yhdistyy kansainvälisen eCiftin kanssa12.6.2018 08:00Tiedote

Kotimainen videodeittisovellus Klip yhdistyy etupäässä Turkin ja Saksan markkinoilla toimivan suositun deittipalvelu eCiftin kanssa. Yrityskaupan myötä Suomeen perustetaan teknologiayhtiö Discotec Oy, jonka pääomistaja on eCiftin omistanut sijoitusyhtiö 3TS Capital Partners. Discotec keskittyy hallinnoimaan ja kehittämään jo olemassa olevia Klip ja eCift -palveluitaan, sekä lanseeraamaan uusia social discovery -kategorian mobiilipalveluita globaaleille markkinoille. Klipin perustajat Niko Porkka ja Juho Oranen jatkavat uuden teknologiayhtiön palveluksessa Discotecin osakkaina.

Autourheilutähdet Kalle Rovanperä ja Valtteri Bottas läpäisivät hävittäjälentoon valmistavan lääkärintarkastuksensa7.6.2018 14:03Tiedote

Red Bullin rallitähti Kalle Rovanperä ja F1-tähti Valtteri Bottas osallistuivat Puolustusvoimien Ilmailulääketieteen keskuksessa Helsingissä ilmailulääkärin kokeisiin saadakseen ilmavoimien 100-vuotislentonäytöksessä 16.6. tapahtuvaa Flying Finn -hävittäjälentoaan varten lääketieteellisen kelpoisuustodistuksen. Laboratoriokokeiden lisäksi testissä mitattiin paitsi autourheilutähtien näkö, kuulo ja tasapainoaistit, tehtiin myös maksimaalinen suorituskyvyn mittaava ergometritesti. Suoritus- ja kestävyystestejä vaaditaan, sillä hävittäjälennon aikana kiihtyvyysvoimat voivat nousta jopa 9-12 G:n tasolle, kun F1-autossa kuljettajaan kohdistuu enimmillään 5-6 G:n painovoima.

Burgerimies Herlevin neljäs Naughty BRGR avautui Jyväskylään1.6.2018 14:18Tiedote

Suomen ensimmäinen Top Chef ja Burgerimies-TV-sarjan tähti, keittiömestari Akseli Herlevi avasi Naughty BRGR -hampurilaisravintolaketjun neljännen ravintolan Jyväskylään. Kaupungin kävelykeskustan paraatipaikalle Kolmikulmaan avautuneella ravintolalla on myös suuri, sadan asiakaspaikan anniskeluoikeuksin varustettu terassi. Ravintolan sisustuksessa kunnioitetaan jyväskyläläisten rakkautta urheiluun ja menestykseen.

FREDMAN GROUP UUDISTAA YHTIÖRAKENNETTAAN JA JOHTOAAN29.5.2018 10:59Tiedote

Suomalainen ruokateknologia-alan perheyhtiö Fredman Group Oy yhtiöittää älykkään keittiön kehittämiseen erikoistuneen Food Tech -palveluliiketoimintansa Fredman Perfect Kitchen Oy:ksi. Uutta yksikköä ryhtyy vetämään Fredman Groupin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman. Yhtiörakenteen uudistuksessa Horeca-alan tuotteiden myyntiin keskittyneen Fredman Professional Kitchen Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Markku Lukkari. Konsernin tuotannosta, logistiikasta ja kuluttajatuotteista vastaavan Fredman Operations Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi siirtyy Fiskars Iittalan tehtaanjohtaja Per-Henrik Hagberg.