WolfcomWolfcom

Lastenohjelmat suoratoistopalvelun katselukärjessä – C More vastasi kysyntään SF Kidsin laatusisällöllä

Kuukausimaksullisen C More -suoratoistopalvelunsa keväällä lanseerannut MTV on tehnyt merkittävän ohjelmasopimuksen yhden maailman vanhimman elokuvayhtiön, ruotsalaisen Svensk Filmindustri AB:n kanssa. Sopimuksen myötä SF Filmsin laadukas lastensisältö saapui kesän kynnyksellä C Moren viihdekirjastoon ja näin myös uusin sukupolvi suomalaislapsia saa lomallaan nauttia rakastetuista klassikkosarjoista ja -elokuvista. Keväällä C Morella ensi-iltansa saanut uudistettu Muumilaakson tarinoita -sarja todisti, että laadukkaat lastenohjelmat ovat nousseet merkittävään asemaan suoratoistopalveluiden tilauspäätöksiä tehdessä.

Uudistettu Muumilaakson tarinoita -sarja on ollut keväällä lanseeratun C More paitsi katsotuinta lastensisältöä, myös koko palvelun viiden katsotuimman sisällön joukossa.

Lastensisällöt ovat nousseet suoratoistopalveluiden suosituimpien ohjelmien listoille. Keväällä lanseerattu uusi kotimainen C More toi maaliskuussa viihdekirjastoonsa uudistetun Muumilaakson tarinoita -sarjan, joka on ilmestymisestään saakka ollut suoratoistopalvelun viiden katsotuimman sisällön joukossa. Uusi sopimus SF Filmsin kanssa tuo C Morelle runsaasti niin uutta lastentuotantoa, kuin myös suomalaisten rakastamia ruotsalaisklassikoita, kuten Astrid Lindgrenin rakastettuihin tarinoihin perustuvia sarjoja ja elokuvia.

”Lastenohjelmissa konkretisoituu suoratoistopalveluiden parhaat puolet, sillä niitä voi katsoa missä ja miten vain. Suosikkiohjelmien streaming vaikka kännykkään onkin suosituimpia pelastajia lapsia tylsistyttäviin tilanteisiin auton takapenkiltä sateiseen mökkilomapäivään. Pian lapsille on vaikea perustella aikataulutettujen televisio-ohjelmien tarkoitusta, kun suoratoistosta tulee uudelle katsojasukupolvelle itsestäänselvyys. Siksi lapset ovatkin C Moren ohjelmaostoissa aivan yhtä tärkeässä asemassa kuin aikuisetkin ja teemme kaiken sisältömme eteen töitä nyt enemmän kuin koskaan. Huippulaadukkaan SF Kids -sisällön saaminen C Morelle on tästä konkreettinen esimerkki”, kertoo MTV Oy:n kuluttajaliiketoiminnasta vastaava Johannes Leppänen.

Uudistettu Muumilaakson tarinoita -sarja on ollut keväällä lanseeratun C More paitsi katsotuinta lastensisältöä, myös koko palvelun katsojalistojen kärkisijoilla. Tove Janssonin kirjoihin perustuvat tarinat saavat SF Kids -sopimuksen myötä rinnalleen Ruotsin vastineensa Astrid Lindgrenin klassikot. Näitä ovat esimerkiksi ikisuosikit Vaahteramäen Eemeli, Ronja ryövärintytär, Peppi Pitkätossu, Kalle mestarietsivä, Saariston lapset, Melukylän lapset ja Veljeni Leijonamieli elokuvat sekä Peppi Pitkätossu- ja Katto-Kassinen -animaatiosarjat.

”Talvella julkaistu uutinen Muumilaakson tarinoita -sarjan uudistuksesta herätti paljon kohua, mikä puolestaan asetti sarjalle kohdistetut odotukset erittäin korkealle. Olikin riemastuttavaa huomata, että muumien viehätysvoima ei ole muutaman vuoden tauosta huolimatta kadonnut mihinkään ja uudistettua sarjaa rakastetaan aivan kuten ennenkin. Muumilaakson tarinat ovat lanseerauksestaan lähtien pitäneet paikkansa koko viihdekirjaston TOP5:ssä kansainvälisen ja kotimaisen viihteen sekä suurten urheilutapahtumien rinnalla. Innolla odotankin, miltä Lindgrenin ja muiden SF Kidsin kautta tulleiden lastensisältöjen listaus näyttää kesän jälkeen”, jatkaa Johannes Leppänen.

C More lanseeraus onnistui

Keväällä lanseerattu C More on täyttänyt sille asetetut odotukset niin palvelun sisällön ja toimivuuden kuin myös asiakasmäärien suhteen.

”Kaiken kaikkiaan ylitimme ennusteemme C More -palvelun suosion suhteen, joten voimme olla erittäin tyytyväisiä päätökseemme investoida uuteen kuluttajateknologiaan ja suoratoistosisältöihin. Pääsimme tunnettuudessa suoratoistopalveluiden markkinakakkoseksi vain parissa viikossa ja viimeistään kevään MM-kisat osoittivat, että suomalaisissa on potentiaalia seurata pohjoismaista kuluttajamallia. Niissä jo kolmannes kaikesta katselusta on kuluttajamaksullista verkkosisältöä ja kotitaloudet tilaavat samanaikaisesti myös useampia kuin yhtä sisältöpalvelua”, kertoo Johannes Leppänen.

Kaikki C Moren lastenohjelmat ovat joko suomeksi puhuttuja tai tekstitettyjä. Palveluun on tulossa loppuvuodesta lapsiturvallinen profiiliasetus, joka estää perheen pienimpiä näkemästä muita kuin lapsille tarkoitettuja ohjelmia.

Johannes Leppänen, kuluttajaliiketoiminnan johtaja, MTV
p. +358 40 162 1761, s. johannes.leppanen@mtv.fi

Samuel Sorainen, Wolfcom Oy
p. 0400 579 653, sähköposti samuel.sorainen@wolfcom.fi

Akseli Herlevi tutkimusmatkalla maailman parhaan hampurilaisen kehittämiseksi – Burgerimies starttasi Subilla22.2.2018 11:24Tiedote

Hampurilaisosaamisestaan tunnetun keittiömestari Akseli Herlevin ja suomalaiskuluttajille tuoreet hampurilaissämpylät leipovan Vaasan yhteistyö suomalaisen hampurilaiskulttuurin kehittämiseksi on tuottanut hedelmää – tai vähintään mielenkiintoisia hampurilaisia. Yhteistyö Vaasanin kanssa mahdollisti Akseli Herleville tutkimusmatkoja legendaaristen hampurilaisreseptien ja niiden valmistustekniikoiden pariin autenttisissa ympäristöissään. Herlevin oman ja Vaasan hampurilaisosaamisen kartuttaminen jalostui matkan varrella myös suuren yleisön informoimiseksi, sillä burgerimiehen tutkimusmatkoista syntyi Suomen ensimmäinen hampurilaisiin ja herkuttelumatkailuun erikoistunut TV-sarja. Eilen keskiviikkona Subilla startanneen Burgerimiehen avausjakso tavoitti yli 200 000 hampurilaisfania.

Kutsu: Medialounaalta parempaan tulevaisuuteen keskiviikkona 29.11. kello 11.00 @ Perho22.11.2017 10:14Tiedote

Ruokahävikin vähentäminen on yksi Suomen ja koko globaalin ruokapolitiikan keskeisimpiä haasteita. Sen puolittamiseksi on asetettu niin YK:n, kuin EU-komissionkin tasolla kunnianhimoiset tavoitteet, mutta voiko yksittäinen kuluttaja Suomessa vaikuttaa suureen kuvaan? Haluamme käsitellä tähdellistä asiaa hyvällä maulla ja kutsumme median edustajat Perho Liiketalousopiston ja leipomoyhtiö Vaasanin yhdessä isännöimälle medialounaalle Ravintola Perhoon keskiviikkona 29. marraskuuta kello 11.00 (sisäänkäynti Ravintola Perhon pääovesta Mechelininkatu 7, Helsinki).