Lastenooppera Kani Koipeliinin kuperkeikat Savonlinnasalissa

Kirsi Kunnaksen nokkelat riimityset heräävät eloon Savonlinnan Oopperajuhlilla esitettävässä lastenoopperassa. Kani Koipeliinin kuperkeikat nähdään kolme kertaa sunnuntaina ja maanantaina.

Kuva Tero Vihavainen

Kani Koipeliinin kuperkeikat on hullunhauska ja ajaton kasvutarina kaikenikäisille. Taikurin hatusta vahingossa väärään satuun päätynyt kani pystyy rohkeudellaan ja kekseliäisyydellään osoittamaan, että pienikin voi olla arvokas, tärkeä ja vahva. Anna Noran musiikki ja Juulia Tapolan vauhdikas ohjaus kutsuvat lapset mukaan seikkailulle musiikin taikapiiriin. Esitys ilahduttaa myös aikuisia.

Kun tehdään esitystä lapsille, tulee kaiken olla aitoa, totta ja uskottavaa, muistuttaa Juulia Tapola.”Isolle osalle yleisöämme klassisella tekniikalla laulettu Kani Koipeliini tarjoaa ensimmäisen kohtaamisen oopperan ja sadun taikapiirin kanssa. Esitys etenee energisesti, sillä lasten kanssa ei voi löysäillä.”

Tarinan hahmoja esittävät kokeneet laulajat: Kani Koipeliini on Anu Hostikka, pelottavuuttaan uhoavaa sutta Juha Hostikka ja viekasta kettua Jeni Packalén. Avulias taikuri, joka vahingossa muuttuu kissaksi, on Riku Pelo ja auttavainen tuuli Jouni Bäckström.

Kani Koipeliinin kuperkeikat on KLAPS ry:n tuottama ja se kantaesitettiin Helsingin juhlaviikoilla 2012.

Kuperkeikkoja heitetään kolmesti Savonlinnasalissa: su 30.7. klo 12 ja 15 sekä ma 31.7. klo 15. Liput maksavat 27 €.

Esitystä suositellaan yli 3-vuotiaille.

Juulia Tapola sekä näyttelijät Anu Hostikka (Kani Koipeliini) ja Riku Pelo (Taikuri) vierailevat Aarno Cronvallin isännöimässä oopperapäivän avauksessa Savonlinnassa ravintola Waahdon terasilla sunnuntaina 30.7. klo 10 alkaen. Oopperapäivän avaukseen on vapaa pääsy.

Taiteellinen johtaja Jorma Silvasti, p. 044 743 3631, jorma.silvasti@operafestival.fi

Pressiliput ja haastattelupyynnöt: Vilma Paavilainen, p. 0407460064, press@operafestival.fi

Kuva Tero Vihavainen

Savonlinnan Oopperajuhlat on kansainvälisesti tunnetuin suomalainen kulttuuritapahtuma ja yksi merkittävimpiä matkailukohteitamme. Savonlinnan Oopperajuhlat on vuosien saatossa kasvanut kuukauden mittaiseksi kansainväliseksi festivaaliksi. Sen kävijämäärä on noin 60 000 vierasta vuodessa, siitä runsaat 10 prosenttia on ulkomaalaisia. Ooppera Savonlinnassa on kokonaisvaltainen elämys, joka muodostuu korkeatasoisista oopperaesityksistä ja konserteista, keskiaikaisen Olavinlinnan ainutlaatuisesta tunnelmasta ja kesäisestä Savonlinnasta luonnonkauniine ympäristöineen. Savonlinnasta on tullut käsite oopperanystävien keskuudessa kautta maailman.