Pesäpuu ry, valtakunnallinen lastensuojelujärjestö

Lastensuojelun perhehoidon päivillä keskitytään hyvinvointiin

VIII valtakunnalliset lastensuojelun perhehoidon päivät järjestetään Peurungan kylpylässä Laukaassa 7.–8.11.2018. Päivien teemana on ’Hyvinvointia Perhehoidossa’, ja ohjelmassa on mielenkiintoisia puheenvuoroja, työpajoja ja perhehoidossa kasvaneiden kokemusasiantuntijoiden Saako rakkaudesta puhua? -paneelikeskustelu. Ilmoittautuminen päiville on nyt alkanut.

Perhehoidon päivillä kiinnitetään huomiota lasten, nuorten ja perheiden kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin lastensuojelun perhehoidossa. Perhehoidon ensisijaisena tehtävänä on lapsen ja nuoren hyvinvoinnin lisääminen ja turvaaminen, ja siksi on tärkeää keskittyä sitä edistäviin tekijöihin – yhdessä lastensuojelun perhehoidon asiantuntijoiden, kuten perhehoitajien, sijaisvanhempien, sosiaalityötekijöiden sekä lastensuojelun ammattilaisten kanssa.

Päivien pääpuhujia ovat kirjailija Aino Suhola, psykiatrian erikoislääkäri Asko Niemelä ja Mielenterveyden keskusliiton toiminnanjohtaja Olavi Sydänmaalakka. Perhe- ja peruspalveluministeri Annika Saarikko avaa päivät valtiovallan tervehdyksellä keskiviikkona klo 11.15.

Päivien työpajoissa hyvinvointi-teemaa lähestytään perhehoidon eri osapuolten näkökulmasta, mutta heihin kaikkiin liittyvien aihioiden kautta. Pajoissa käsitellään esimerkiksi dialogisuutta, hoivaa ja leikkiä, ylisukupolvisuutta, nuorten sosiaalisia suhteita ja biologisen vanhemman tukemista. Lisäksi torstaiaamuna järjestetään Saako rakkaudesta puhua? -paneeli, jossa perhehoidossa kasvaneet kokemusasiantuntijat kertovat millaisia merkityksiä he liittävät rakkauteen. Päivien yhteydessä tarjolla on myös monipuolista hyvinvointiohjelmaa.

Ilmoittautuminen tapahtuu osoitteessa http://pesapuu.fi/perhehoidonpaivat/.
Tarjoamme 130 ensimmäiselle ilmoittautujalle vapaavalintaisesti joko Stretch & Relax –tuokion, ohjatun lavatanssijumpan tai kehonkoostumusmittauksen.

Päivät järjestää Perhehoitoliitto ry ja Pesäpuu ry.

Yhteyshenkilöt

Päivien teema ja sisältö: toiminnanjohtaja Jari Ketola, puh. 040 848 1917, jari.ketola@pesapuu.fi

Tiedotus: tiedottaja Kirsi-Marja Nurminen, puh. 040 310 1446, kirsi-marja.nurminen@perhehoitoliitto.fi

Pesäpuu ry, valtakunnallinen lastensuojelujärjestö
Ilmarisenkatu 17 A
40100 Jyväskylä

014 332 2500http://www.pesapuu.fi/

Pesäpuu ry on valtakunnallinen lastensuojelujärjestö, jonka tehtävänä on lisätä lasten ja heidän läheistensä hyvinvointia lastensuojelussa. Visiomme on, että jokainen lapsi lastensuojelussa on turvassa, osallinen ja arvokas. Se on meidän Lupaus Lapselle.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pesäpuu ry, valtakunnallinen lastensuojelujärjestö