Laulaja Matti-Esko Matkaoppaissa: "Alanya iski sydämeen"

Lehdistötiedote 19.4.2011. Matkaoppaiden päivittäisestä työstä Turkin Alanyassa kertova Matkaoppaat klo 19 tiistaista perjantaihin Nelosella.

Keskiviikko 20.4.2011

Letkeä rovaniemeläispariskunta Marko ja Jani ovat saapuneet Alanyaan ruskeamman hipiän perässä. Risteilylle osallistuneiden miesten mukaan paras rusketus syntyy käyttämällä rypsiöljyä. Terhi saa oudon reklamaation ruotsalaiselta asiakkaalta. Alaikäisen pojan äiti valittaa, ettei all-in-inclusive-hotellisssa matkaillut poika saanut tarpeeksi olutta ja joutui poistumaan hotellialueelta muualle juopottelemaan. Ruotsalainen, Alanyan vakiomatkaaja Gösta sekoilee jälleen. Nyt kyseessä on taksimatka ja muistinmenetys.

Torstai 21.4.2011

'Rekkakuski' raikaa paikallisessa tanssiravintola Mainingissa. Suomen rakkaimpiin iskelmälaulajiin kuuluva Matti-Esko keikkailee Alanyassa ensimmäistä kertaa elämässään. Laulajan ennakko-odotukset Alanyasta romuttuvat ja hän ihastuu paikkaan. Työn alla on myös löytää yhdessä vaimon kanssa uusi nahkatakki varastetun tilalle.

Perjantai 22.4.2011

Rovaniemeläispariskunta Marko ja Jani järjestävät hotellihuoneensa parvekkeella kotibileet, joihin osallistuu myös naapurihuoneistojen suomalaisturisteja. Kaikille ei tahdo löytyä kuitenkaan istumapaikkoja, jonka vuoksi hotellihuoneiston irtaimisto on vaarassa siirtyä parvekkeelle. Suomesta tuodut Berocca-porevitamiinit tuovat booliin uudenlaista potkua.

Tällä kaudella oppaita on kaksinkertainen määrä ensimmäiseen kauteen verrattuna. Oppaat tulevat ympäri Suomea: Espoosta, Helsingistä, Joensuusta, Kokkolasta, Kouvolasta, Oulusta, Sipoosta ja Vaasasta.

Lisätietoja ja opas-haastattelut: Tuotantoyhtiö Susamuru Oy, Susanna Lasarov, susanna.lasarov@susamuru.fi, 050 590 6577. Lehdistömateriaalit ja Matkaoppaat-kirjan arvostelukappaleet: Tekir Oy, Eevakaisa Mölsä, eevakaisa@tekir.fi, 040 74 66 556