Laurealle merkittävä lahjoitus turvallisuusalan koulutuksen edistämiseen

Suomen Vartioliikkeitten Liitto ry on tehnyt merkittävän lahjoituksen Laurea-ammattikorkeakoululle käytettäväksi yksityisen turvallisuusalan koulutuksen edistämiseen. Lahjoitus on suuruudeltaan 10 000 euroa.

Suomen Vartioliikkeitten Liitto luovutti lahjoituksen Laurean edustajille Finnish Security Awards 2017 -tilaisuudessa, joka järjestettiin tiistaina 21.11. Helsingissä. Suomen Vartioliikkeitten Liitto ry on vartioimis- ja turvallisuusalan toimialajärjestö, jonka jäseninä ovat turvallisuusalan yritykset.

”Suomi 100-juhlavuoden kunniaksi Suomen Vartioliikkeitten Liitto halusi tehdä lahjoituksen ja liiton hallitus teki päätöksen, että kohteeksi valitaan Laurean yksityisen turvallisuusalan koulutus. Näemme, että Laureassa on tehty hyvää työtä erityisesti yksityisen turvallisuusalan koulutuksen kehittämiseksi, ja sitä työtä haluamme tukea.”, kertoo Suomen Vartioliikkeitten Liiton puheenjohtaja Jarmo Mikkonen lahjoituksen myöntämisperusteista.

Laurea-ammattikorkeakoulun rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski pitää nyt tehtyä lahjoitus merkittävänä tunnustuksena:

”Tämä lahjoitus on tunnustus nimenomaan ammatilliselle korkeakoulutukselle, joka pyrkii palvelemaan työ- ja elinkeinoelämän tarpeita”, hän kommentoi.

”Haluan lämpimästi kiittää sekä lahjoituksen tekijää että Laurean turvallisuusalan koulutuksen kehittäjiä”, rehtori, toimitusjohtaja Koski jatkaa.

Keväällä 2017 voimaan astunut rahankeräyslain muutos mahdollistaa ammattikorkeakouluille varojen keruun lakisääteisistä tehtävistä huolehtimiseen. Ammattikorkeakouluille tehdyt lahjoitukset oikeuttavat valtion vastinrahaan, jota maksetaan ammattikorkeakouluille suhteessa näiden 1.8.2017 - 28.9.2018 välillä keräämään yksityiseen pääomaan.

Laurea käyttää korkeakoulun kehittämiseen osoitetut lahjoitukset opiskelijoidensa hyvinvointia ja osaamista edistävien palvelujen kehittämiseen. Yli 10 000 euron lahjoitukset voivat lahjoittajat kohdentaa suoraan haluamalleen koulutusalalle.

Teemu Ylikoski
Markkinointi- ja yhteiskuntasuhdejohtaja, Laurea-ammattikorkeakoulu
Puh. 040 555 3564,
teemu.ylikoski@laurea.fi

Jäitkö yhteishaussa ilman opiskelupaikkaa? Laurea-ammattikorkeakoulussa on vielä paikkoja kolmessa englanninkielisessä koulutuksessa28.6.2018 08:47Tiedote

Korkeakoulujen kevään 2018 yhteishaun opiskelijavalinnat on julkaistu viimeistään tänään torstaina 28.6. Opetushallituksen lähettämät tuloskirjeet on lähetetty kaikille hakijoille. Laurea-ammattikorkeakoulu järjestää kuitenkin vielä lisähaun kevään yhteishaussa täyttämättä jääneisiin opiskelupaikkoihin kolmessa englanninkielisessä koulutuksessa. Lisähaun tarkoituksena on tarjota syksyksi mahdollisimman monelle halukkaalle opiskelupaikka ammattikorkeakoulussa.