Lauri Lätti on nimitetty perheyhtiö Pohjola Rakennus Oy Suomen talousjohtajaksi

Pohjola Rakennus Oy Suomen talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty KTM Lauri Lätti ja hän aloittaa tehtävässä 1.9.2022. Nykyinen talousjohtaja KTM Timo Alamiekkaoja on irtisanoutunut, ja hän lopettaa yhtiön palveluksessa vuoden 2022 loppuun mennessä.

Lauri Lätti on nimitetty Pohjola Rakennus Oy Suomen talousjohtajaksi

Lauri Lätti siirtyy tehtävään yhtiön sisältä. Group controllerina työskennellyt Lätti on ollut yhtiön palveluksessa vuodesta 2017 ja hänellä on pitkä kokemus kiinteistöalalta.

Toimitusjohtaja Esa Neuvonen iloitsee siitä, että talousjohtaja löytyi yhtiön osaavan henkilöstön joukosta.

”Viimeisen kolmen vuoden aikana yhtiön tulos ja taloudellinen asema ovat kehittyneet myönteisesti. Pitkäjänteinen ja avoin yhteistyö rahoittajien kanssa ovat luoneet hyvän pohjan kehittää yhtiötä edelleen. Meillä on erittäin osaava henkilöstö ja olen iloinen, että voimme tarjota Laurille mahdollisuuden Pohjola Rakennuksessa talousjohtajan roolissa.”, Neuvonen sanoo.

Lätti on innoissaan saadessaan jatkaa yhtiön talous- ja rahoitustoimintojen kehittämistä.

”Pohjola Rakennus on vakaasti kasvava perheyhtiö, jonka katse on pitkällä tulevaisuudessa. On hienoa nähdä, että tämä näkyy myös henkilövalinnoissa ja henkilöstön arvostuksessa. Yhtiössä on määrätietoisen ja avoimen yhteistyön sekä viime vuosien myönteisen tuloskehityksen ansiosta onnistuttu luomaan erinomaiset suhteet rahoittajiin ja muihin tärkeisiin sidosryhmiin. Näistä loistavista lähtökohdista minun on hyvä aloittaa työni.”, Lätti kertoo.

Lauri Lätti on nimitetty Pohjola Rakennus Oy Suomen talousjohtajaksi

Pohjola Rakennus Oy Suomi on kotimainen perheyritys, joka on luonut mukavuusalueita Pohjolan elosuhteisiin jo yli 30 vuotta. Suunnittelemme ja rakennamme vuosittain lähes 3 000 kotia, joita yhdistävät hyvä sijainti, toimiva pohjaratkaisu ja laadukkaat materiaalit. Olemme yksi Suomen suurimmista rakennusalan yrityksistä ja työllistämme yli 3 000 ammattilaista, joista yli 300 on omaa henkilökuntaa. Kun haluat löytää oman mukavuusalueesi, voit luottaa meihin.

Pohjola Rakennukselle voitto Tampereen kaupungin tontinluovutuskilpailussa – Kissanmaalle uusi kiertotaloutta edistävä asuinkerrostalo13.10.2022 13:08:38 EEST | Tiedote

Tampereen kaupunki on päättänyt varata Pohjola Rakennus Oy Suomelle Kissanmaalla sijaitsevan tontin omistusasuntotuotantoon. Tontinluovutuskilpailussa edellytyksenä oli tehdä konseptitason suunnitelma siitä, miten tontille sijoitettavassa hankkeessa tullaan hyödyntämään kiertotalouden periaatteiden mukaisia rakennusosia tai -materiaaleja. Kissanmaalla sijaitsevaan tonttiin tuli yhteensä 18 hakemusta, joista raati valitsi Pohjola Rakennuksen konseptisuunnitelman parhaimmaksi.

Pohjola Rakennus on aloittanut hitas-uudiskohteensa rakentamisen Vallilaan30.9.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Pohjola Rakennus Oy Suomi on käynnistänyt Vallilan Karstulantielle rakennettavan hitas-uudiskohteensa, Asunto Oy Helsingin Vallilan Siluetin rakentamisen. Hitas-kotien osto-oikeuden arvonta suoritettiin 11.8.2022. Hakemuksia uusiin koteihin tuli lähes 800 kpl, jonka johdosta kaikki asunnot ovat varattuja ja kaupanteko on alkanut vauhdilla.12-kerroksiseen Siluettiin valmistuu yhteensä 41 uutta kotia arviolta syksyllä 2023.