Lauttasaaren liityntälinjaston luonnosta voi kommentoida blogissa 15.12. asti

HSL on julkaissut blogissa Lauttasaaren liityntälinjaston luonnoksen asiakkaiden kommentoitavaksi. Suunnitelmasta voi kertoa mielipiteensä sunnuntaihin 15.12. asti.

Linjastoluonnos ehdottaa muutoksia linjoihin 20 ja 21(B). Suunnitelman tavoitteena on nopeuttaa liityntäyhteyksiä ja parantaa Lauttasaaren sisäistä liikennettä.

HSL:n suunnittelijat ovat käyttäneet työssä apunaan Lauttasaaren liikkumiskyselyä, blogikommentteja, syyskuussa järjestettyä asukastyöpajaa sekä aiemmin saatuja asiakaspalautteita.

HSL toivoo kommentteja luonnoksesta ensisijaisesti blogiin. Palautetta voi jättää myös HSL:n palautejärjestelmän ja asiakaspalvelun kautta. Kommentointiajan jälkeen HSL:n suunnittelijat käyvät saadun palautteen läpi ja viimeistelevät suunnitelman vuoden loppuun mennessä.

Tavoitteena on, että uusi linjasto voisi tulla käyttöön elokuussa 2020.

HSL:n joukkoliikennesuunnittelijat ovat tavattavissa kauppakeskus Lauttiksessa tiistaina 3.12. Infopiste on auki klo 10:30–18:30.

Joukkoliikennesuunnittelija Tero Mertanen, HSL, puhelin 09 4766 4092

HSL:n hallituksen päätöksiä 11.2.202011.2.2020 12:45:26 EETTiedote

Sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportti vuodelta 2019 ja tarkastussuunnitelma 2020 Hallitus päätti merkitä tiedoksi sisäisen tarkastuksen yhteenvetoraportin vuodelta 2019 ja sisäisen tarkastuksen tarkastussuunnitelman vuodelle 2020. Sisäinen valvonta on osa kuntalain mukaista kuntayhtymän hallinnon ja talouden valvontaa. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Ostotarjouksen tekeminen Helsingin seudun ympäristöpalvelut (HSY) -kuntayhtymän omistamista kiinteistöosakeyhtiön osakkeista Hallitus päätti tarjota Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymälle 4,1 miljoonaa euroa Kiinteistöosakeyhtiö Asemapäällikönkatu 5:n osakkeista, ja osakkeiden omistus ehdotetaan siirrettäväksi HSL:lle 1.5.2020 alkaen. HSL siis aikoo ostaa päätoimipisteensä rakennuksesta HSY:n omistaman osuuden. Kaupan jälkeen HSL:n omistusosuus kiinteistöosakeyhtiöstä olisi 69,73 prosenttia. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Transit PSP -maksuvälityspalvelujen hankinta Hallitus päätti valita transit PSP -maksuvälityspalvelujen tarjoajaksi LittlePayn,