Lauttasaaren liityntälinjaston luonnosta voi kommentoida blogissa 15.12. asti

HSL on julkaissut blogissa Lauttasaaren liityntälinjaston luonnoksen asiakkaiden kommentoitavaksi. Suunnitelmasta voi kertoa mielipiteensä sunnuntaihin 15.12. asti.

Linjastoluonnos ehdottaa muutoksia linjoihin 20 ja 21(B). Suunnitelman tavoitteena on nopeuttaa liityntäyhteyksiä ja parantaa Lauttasaaren sisäistä liikennettä.

HSL:n suunnittelijat ovat käyttäneet työssä apunaan Lauttasaaren liikkumiskyselyä, blogikommentteja, syyskuussa järjestettyä asukastyöpajaa sekä aiemmin saatuja asiakaspalautteita.

HSL toivoo kommentteja luonnoksesta ensisijaisesti blogiin. Palautetta voi jättää myös HSL:n palautejärjestelmän ja asiakaspalvelun kautta. Kommentointiajan jälkeen HSL:n suunnittelijat käyvät saadun palautteen läpi ja viimeistelevät suunnitelman vuoden loppuun mennessä.

Tavoitteena on, että uusi linjasto voisi tulla käyttöön elokuussa 2020.

HSL:n joukkoliikennesuunnittelijat ovat tavattavissa kauppakeskus Lauttiksessa tiistaina 3.12. Infopiste on auki klo 10:30–18:30.

Joukkoliikennesuunnittelija Tero Mertanen, HSL, puhelin 09 4766 4092

HSL: Valtion ja EU:n elpymisrahaston tuki välttämättömiä joukkoliikenteen kriisistä selviämiselle16.9.2020 12:39:43 EESTTiedote

HSL pitää ehdottoman välttämättömänä, että valtio varmistaa koko yhteiskunnalle elintärkeiden joukkoliikennepalveluiden selviytymisen koronakriisin yli joko valtion vuoden 2021 talousarvion tai EU:n elpymisrahaston kautta. Koronakriisi on romahduttanut joukkoliikenteen matkustajamäärät ja lipputulot. Palautuminen ennalleen tulee kestämään pitkään. Joukkoliikenteen rapautuminen on kohtalokasta sekä Helsingin seudun elinkeinoelämän ja asukkaiden että valtakunnallisten ilmastotavoitteiden toteutumisen kannalta.

HSL:n hallituksen päätöksiä 15.9.202016.9.2020 10:10:24 EESTTiedote

Lausunnon antaminen yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2019 arviointikertomuksen johdosta Hallitus antoi syysyhtymäkokoukselle lausunnon vuotta 2019 koskevasta tarkastuslautakunnan arviointikertomuksesta ja ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee lausunnon tiedoksi. Tarkastuslautakunta esitti vuoden 2019 arviointikertomuksessa HSL:n toimintaa koskevia suosituksia, kehittämisehdotuksia ja havaintoja. Linkki pöytäkirjaan Graafisen suunnittelun puitejärjestelyhankinta Hallitus päätti valita HSL:n graafisen suunnittelun ja tuotannon toteuttajaksi Oy Preesens Ab:n ja visuaalisen konseptoinnin ja suunnittelun toteuttajaksi Kuudes Kerros Helsinki Oy:n. Puitesopimuksen sopimuskausi alkaa 1.11.2020 ja jatkuu 31.10.2022 asti. Sopimusta on mahdollista jatkaa kuuden vuoden optiolla vuoden 2028 lokakuun loppuun asti. Palveluiden arvioitu kustannus on noin 1,6 miljoonaa euroa (+ alv 24 %) sopimuskauden aikana optiot mukaan luettuna. Linkki pöytäkirjaan ITSM-järjestelmän jatkokeh

Kysyimme asiakkailtamme – suurimman osan mielestä joukkoliikenteessä pitäisi käyttää kasvomaskia16.9.2020 07:45:00 EESTTiedote

HSL:n asiakaskyselyyn vastanneista 48 prosenttia kertoi käyttävänsä kasvomaskia aina joukkoliikenteessä. Vastaajat kokivat joukkoliikennematkat sitä turvallisemmiksi, mitä enemmän he matkustavat, ja maskien käyttö lisää turvallisuuden tunnetta entisestään. Teemme kaikkemme turvallisten matkojen eteen, ja voit vaikuttaa turvallisuuteen myös omilla toimillasi.

HSL etsii seuraajaa eläköitymässä olevalle toimitusjohtajalle8.9.2020 12:37:28 EESTUutinen

Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän uuden toimitusjohtajan haku on käynnistynyt. HSL:n perustamisesta lähtien toimitusjohtajan tehtävää hoitanut Suvi Rihtniemi jää eläkkeelle, kun uusi johtaja on valmis aloittamaan tehtävässä. Uusi toimitusjohtaja saa luotsattavakseen Suomen ylivoimaisesti suurimman ja merkityksellisimmän joukkoliikenteen organisaation. HSL:n vuotuinen talousarvio on 750 miljoonaa euroa ja HSL-liikenteessä tehdään vuosittain noin 400 miljoonaa matkaa, joka on 2/3 osa koko Suomen joukkoliikennematkoista.