LearnIT-valmennus käynnistyy jälleen alkusyksystä – edellisestä ohjelmasta työllistyivät kaikki

LearnIT-valmennuksessa osallistujat työskentelevät heti alusta asti tiiviisti rekrytoivien yritysten kanssa ja tekevät yrityksille harjoitusprojektin todelliseen tarpeeseen pohjautuen. Koulutuksen järjestää ohjelmistotalo BearIT Oy yhteistyössä Pirkanmaan TE-toimiston kanssa.

LearnIT-valmennus oli käynnissä kevään 2018 ajan ja käynnistyy jälleen alkusyksystä heti, kun sopivat ehdokkaat on valittu. Ohjelman konsepti on edelleen sama: ohjelman osallistujat keskittyvät alusta alkaen yrityksille tehtäviin harjoitusprojekteihin. Projektiaiheet syntyvät todellisten tarpeiden pohjalta.

– Olemme tyytyväisiä siitä, että ohjelma saadaan heti edellisen perään uudestaan käyntiin. Mukana olevat yritykset ovat aidosti sitoutuneita ohjelmaan, BearIT Oy:n toimitusjohtaja Teemu Karhu toteaa.

Edellisen ohjelman päättymisestä on kulunut neljä viikkoa, ja tulokset puhuvat puolestaan: kaikki ohjelmaan osallistuneet ovat työllistyneet alan yrityksiin.

– Tulokset ovat meille osoitus siitä, että konseptimme todella toimii. Ohjelman toimivuus perustuu todellisiin tuotekehitysprojekteihin ja tekemällä oppimiseen, LearnIT-ohjelman koordinaattori Anne Tervakari kertoo.

Mikä?

LearnIT on ohjelmistoalan valmennusohjelma ja täsmäkoulutus, jonka tavoitteena on tuottaa räätälöityä osaamista rekrytoivien yritysten tarpeisiin ja työllistää alan osaajia.

Kenelle?

Ohjelmistoalan osaajille, jotka haluavat päivittää tai syventää ohjelmistoalan osaamistaan – sekä alan konkareille että työuransa alussa oleville.

Miten?

Osallistujat työskentelevät koko koulutuksen ajan harjoitusprojektien parissa: ensin lähiopetusjaksolla ohjelmistotalo BearIT Oy:n tiloissa ja sen jälkeen työssäoppimisjaksolla rekrytoivassa yrityksessä. Yritykset määrittelevät itse projektiaiheet ja omat osaamistarpeensa, joiden pohjalta koulutettaville rakennetaan yksilölliset oppimispolut.

BearIT Oy on digitaalinen ohjelmistotalo, joka työllistää parisenkymmentä henkilöä Tampereella ja pääkaupunkiseudulla. Autamme asiakkaitamme vaativissa ohjelmistoprojekteissa ja keskitymme enenevissä määrin myös omaan tuotekehitykseen. Ydinosaamistamme ovat pilvi- ja mobiilikehitys sekä terveydenhuollon digitaalipalvelut. Lisäksi valmennamme ohjelmistoalan osaajia ja kehitämme ratkaisuja työllistämisen edistämiseksi.