Leena Laitinen uudeksi Snellman-konsernin johtajaksi

Leena Laitinen uudeksi Snellman-konsernin johtajaksi. Vuodenvaihteessa Leena Laitinen, 43, nimitetään Snellman-konsernin johtajaksi. Nykyinen konsernijohtaja Martti Vähäkangas saavuttaa eläkeiän ensi syksynä ja työskentelee hallituksen erityistehtävissä siihen asti.

Leena Laitinen on ollut 18 vuotta S-ryhmän johtotehtävissä. Laitisella on laaja ja monipuolinen kokemus vähittäiskaupasta, ketjutoiminnasta ja päivittäis- sekä käyttötavarakaupasta. Hän on toiminut mm. S-ryhmän käyttötavarakaupan- ja Prisma-ketjun johtajina sekä Virossa SOK:n maajohtajana että As Prisma Peremarketin toimitusjohtajana. Lisäksi hän on toiminut useita vuosia eri alueosuuskauppojen Prismajohtajana.Leena Laitinen on tällä hetkellä opintovapaalla ja ottaa vastaan konsernijohtajan tehtävät 1.1.2014.

Lisätietoja:

Felix Björklund, hallituksen puheenjohtaja, 0400-41 2507

Martti Vähäkangas, 044-796 6210

Leena Laitinen, 050-388 3790

Snellman-koncernens omställningsförhandlingar har avslutats16.4.2024 13:15:00 EEST | Tiedote

Omställningsförhandlingarna som Snellmankoncernen inledde i februari har avslutats. Förhandlingarna gällde Köttförädlingens tjänstemannaorganisation och produktionsadministrativa funktioner samt försäljning och försäljningsrelaterade funktioner inom Färdigmat Finland. Som ett resultat av förhandlingarna kommer 17 arbetsförhållanden att upphöra och väsentliga förändringar i arbetsuppgifterna kommer att påverka 7 personer. För dem vars tjänst avslutats erbjuder företaget nya uppgifter i mån av möjlighet. När förändringsförhandlingarna inleddes förväntades åtgärderna leda till uppsägning av högst 40 anställningar och att väsentliga förändringar skulle påverka högst 100 anställningar. Snellmankoncernen sysselsätter cirka 2 000 personer. Bakgrunden till omställningsförhandlingarna var produktionsmässiga, ekonomiska och omorganiseringsrelaterade skäl. Syftet med de nu genomförda förändringarna är att förbättra koncernens lönsamhet och utveckla verksamheten för att bättre motsvara både kunder

Snellman-konsernin muutosneuvottelut on saatu päätökseen16.4.2024 13:15:00 EEST | Tiedote

Snellman-konsernin helmikuussa käynnistämät muutosneuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelut koskivat Lihanjalostuksen toimihenkilöorganisaatiota ja tuotannon hallinnollisia toimintoja sekä Valmisruoan myyntiä ja myynnin avustavia toimintoja. Neuvottelujen tuloksena 17 nykyistä työsuhdetta päättyy ja työtehtävien olennaiset muutokset koskevat 7 henkilöä. Päättyvissä työsuhteissa työskennelleille yritys tarjoaa mahdollisuuksien mukaan uusia tehtäviä. Muutosneuvottelujen alkaessa toimenpiteiden arvioitiin johtavan enintään 40 työsuhteen päättymiseen ja olennaisten muutosten koskevan enintään 100 työsuhdetta. Snellman-konserni työllistää noin 2 000 henkilöä. Muutosneuvotteluiden taustalla olivat tuotannolliset, taloudelliset sekä toiminnan uudelleenorganisoinnista johtuvat syyt. Nyt tehtävien muutosten tavoitteena on parantaa konsernin kannattavuutta ja kehittää toimintaa vastaamaan paremmin sekä asiakkaiden että kuluttajien tarpeita. – Pitkään haastavana jatkunut toimintaympäristö ja opera