Legendaarinen helsinkiläinen yökerho muuntui monipuoliseksi tapahtumatilaksi

Helsingin keskustassa sijaitsevassa Original Sokos Hotel Presidentissä avautuu syyskuussa uusi usean sadan hengen tapahtumatila Pressa Forum. Forum rakentui talossa vuodesta 1980 toimineen legendaarisen yökerhon tilalle. Yhdessä viereisen auditorion kanssa Pressa Forum tarjoaa nyt modernin ja monipuolisen näyttämön niin kokouksiin, seminaareihin, näyttelyihin, pikkujouluihin kuin juhlaillallisiin.

Pressa Forum, tapahtumatila Helsingin sydämessä

Uusi tapahtumatila tarjoaa puitteet jopa 800 hengen tapahtumille

”Yökerhomme muuntaminen moderniksi tapahtumatilaksi on todella tervetullut uudistus varsinkin auditoriotamme käyttäville asiakkaille. Tyylikkäästi uudistunut tila mahdollistaa monenlaiset tilaisuudet minimessuista illallisiin. Jatkossa auditoriossa pidettävään seminaariin tai kokoukseen on entistä helpompi yhdistää cocktail-tilaisuus tai vaikka oma näyttely”, kertoo hotellinjohtaja Hannele Laurila.

Pressa Forum toimii hyvin myös sellaisenaan. Esteettömässä tilassa on moderni ääni- ja valotekniikka isoine valkokankaineen. Muuntuvassa tilassa ei ole kiintokalusteita vaan se muokataan kunkin asiakkaan tarpeita vastaavaksi eri pöytämuodoin ja kalustein. Vauhdikkaat juhlaillat syntyvät esiintymislavan, tanssilattian ja baaripöytien yhdistelmällä.

Uusi tapahtumatila täydentää vuosina 2016–2018 upeasti uudistetun hotelli Presidentin jo ennestään mittavaa tilavalikoimaa, johon kuuluu nyt 14 kokoustilaa, 2 ravintolakabinettia, 400 hengen tilausravintola Presidentti- ja Sylvi-saleineen, Pressa Forum sekä 370-paikkainen auditorio. Sijainti Helsingin ydinkeskustassa takaa vieraille sujuvan tulon tapahtumiin kaikilla julkisilla kulkuvälineillä.

Tomi Metsäketo ja Club for Five tähdittävät Pressan pikkujoulukautta 2019

Pikkujoulukaudella 2019 Presidentin auditorio toimii teatterisalina, jonka lavalla nähdään hieno kattaus musiikkia, drag show’ta ja stand up -komiikkaa. Lavalle nousevat vuoroilloin Tomi Metsäketo, Club for Five, Jarkko Valtee & Osku Heiskanen sekä mentalisti Pete Poskiparta. Ennen illan esityksiä illallistetaan uudessa Pressa Forumissa. Show&Dinner -illalliselle voivat varata lippuja niin yritysryhmät kuin yksityishenkilöt Sokos Hotellien myyntipalvelusta.

Keskustassa juhlivan pikkujoulukansan jatkot vietetään niinikään Pressa Forumissa. Perjantai- ja lauantai-iltaisin bilebändi Vallu Lukka & Groove President ylläpitää tunnelmaa aamun tunneille asti.

Original Sokos Hotel Presidentin uusituissa kokous- ja juhlatiloissa aistii presidentillistä tunnelmaa ja modernia tyylikkyyttä. Designer Paola Suhosen suunnittelemissa, suomalaisia ilmiöitä esittelevissä hotellihuoneissa tapahtumavieras nukkuu elämykselliset yöunet.

Yökerho Pressa toimi Presidentin alakerrassa talon avaamisesta eli vuodesta 1980 lähtien. Sen lavalla on vuosikymmenten varrella nähty ja kuultu niin kansainvälisiä yhtyeitä kuin suomalaisen viihdemusiikin kirkkaimpia tähtiä.

Syyskauden Show&Dinner -ohjelmisto:

Tilavaraukset: Ravintolamyyntipalvelu, s-posti ravintolamyynti@sok.fi, puh. 020 1234 600

Lisätietoja: Hannele Laurila, hotellinjohtaja, Original Sokos Hotel Presidentti, puh. 050 359 4449, s-posti hannele.laurila@sok.fi

Original Sokos Hotel Presidentti, Helsinki

Helsingin keskustassa sijaitseva ikoninen hotelli uudistui täysin vuosien 2016–2018 aikana. Uusi konsepti on Ivana Helsingin suunnittelijan Paola Suhosen käsialaa. Hotellihuoneissa suomalainen juhannus, talvimyrsky, hiljaisuus, sisu ja satumetsä heräävät henkiin innovatiivisella tavalla.

Original Sokos Hotel Presidentissä on 483 huonetta, 14 kokoustilaa, tilausravintola, auditorio sekä tapahtumatila Pressa Forum. Kortteliravintola Bistro Manusta löytyy lisäksi kaksi pienempää kabinettia.

Vieraiden hyvinvointia lisää saunaosasto uima-altaineen sekä uusi kuntosali.

Eteläinen Rautatiekatu 4, 00100 Helsinki

Instagram ja facebook: @sokoshotelpresidentti

Hannele Laurila, hotellinjohtaja, puh. 050 359 4449, hannele.laurila@sok.fi

Pressa Forum, tapahtumatila Helsingin sydämessä
Pressa Forum, auditorio ja tapahtumatila Helsingin sydämessä

Sokos Hotels

Sokos Hotels on 50 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun kolme eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin.

Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi useana vuonna peräkkäin. Ketjun hotelleja on Suomessa, Virossa ja Venäjällä.

www.sokoshotels.fi

Ranskalaisbistro Frans & Amelien syyslistalla herkutellaan kurpitsakeitolla ja poronpaistilla – Maistelumenu kokoaa syksyn maut yhteen16.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Helsinkiläisen Frans & Amelien ja sen yhdeksän sisarravintolan syysmenu on lämpimien makujen juhlaa. Poronpaistin kanssa nautitaan herkkutattia ja lime-selleripyreetä, kananpojanrinnan kanssa punajuuricouscousia. Uuniomenapannukakku saa vierelleen kardemummasiirappia ja manteli-suklaamousse suolaista kinuskia. Uutena tarjoillaan listan maut yhteen kokoava, ystävän kanssa jaettava maistelumenu.

Peliala valtaa Prismat – ”Suositumpaa kuin jääkiekko”13.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Prisman käyttötavarakaupan syksyn suurin lanseeraus tuo upouudet Gaming-osastot myymälöihin. Yhdessä peliammattilaisten kanssa rakennettu pelikoneiden ja -tarvikkeiden valikoima on laajasti kaikkien saatavilla myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa. Suomen tunnetuimpiin peliorganisaatioihin kuuluvan HAVU Gamingin ja Prisman yhteinen tavoite on kannustaa nuoria ympäri Suomen pelaamaan reilusti ja tyylillä.

S-ryhmältä ensimmäisenä palvelu, joka kertoo ruokaostosten todellisen kotimaisuuden4.9.2019 07:00:00 EESTTiedote

Suomalaiset voivat seurata ensimmäistä kertaa yhdessä palvelussa ostamiensa ruokatuotteiden raaka-aineiden ja valmistuksen kotimaisuutta. S-ryhmän Omat ostot -palvelussa lokakuussa aukeava kotimaisuuslaskuri erottelee toisistaan raaka-aineiltaan ja valmistukseltaan kotimaiset tuotteet sekä Suomessa valmistetut tuotteet. Jatkossa kotimaisuudesta kertova Hyvää Suomesta -merkki löytyy myös kaikkien S-ruokakauppojen hyllynreunaetiketeistä.