Legendaarinen Viinikan ABC uudistuu – Hesburger liikenneaseman keulakuvaksi

Portti Tampereelle ja Tampereelta – se on Viinikan ABC. Vuoden lopussa tämä maamerkki ei kuitenkaan ole enää entisensä, sillä Pirkanmaan Osuuskauppa on sopinut tontin käytön jatkokehittämisestä yhdessä vuokranantajansa VR:n kanssa. Asiakkaille tämä merkitsee entistä sujuvampaa auton ja vatsan huoltoa: uutta pesuhallia ja ravintolapalvelujen päivitystä.

Havainnekuva Viinikan ABC:n laajennuksesta.
Kuva: Arkkitehtitoimisto Q’ARK Oy
Havainnekuva Viinikan ABC:n laajennuksesta. Kuva: Arkkitehtitoimisto Q’ARK Oy

Viinikan ABC on päivittäin noin 20 000 autoilijan matkan varrella. Se sijaitsee paikalla, johon on helppoa poiketa tekemään viimeinen silaus ennen automatkan alkamista tai määränpäähän saapumista.

– Viinikan ABC:n riittämätön kapasiteetti ollut meille haaste. Emme ole pystyneet vastaamaan asiakas- ja pesupotentiaaliin riittävän hyvin, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Mikko Hautasaari.

Uros Live -elämysareenalla ja muualla Tampereella järjestettävät tapahtumat vetävät jatkossa alueelle vieläkin enemmän ihmisiä, ja Viinikan ABC:n uudistuksella vastataan myös tähän kasvavaan tarpeeseen.

Maanrakennustyöt uutta pesuhallia varten on jo aloitettu maisemointityöluvalla. Rakennus valmistuu lokakuussa ja palvelee nykyisen kahden hallin sijaan kolmella pesuhallilla. Liikenneaseman ravintolapuoli suljetaan 26.9. remontin ajaksi, ja ennen vuoden vaihdetta nykyisen kiinteistön tiloissa avataan uudistunut Viinikka Deli, Hesburger ja Hesburger drive-in. Lisäksi saatavilla on suositun Arnolds-konseptin tuotteita.

– Muutamia vuosia sitten tekemässämme remontissa pitäydyimme liikaa perinteisessä liikenneasemakonseptissa, josta aika on mennyt ohi. Rima on noussut, ja laadukas pikaruoka on se, jolle on tällaisella liikepaikalla kysyntää, Mikko tietää.

Suunnitelmissa on tarjota Hesburgerin palveluja Viinikassa ympäri vuorokauden ja rakentaa liikenneasemalle paitsi lisää asiakaspaikkoja myös drive-in-kaista, josta ruoan saa otettua mukaan.

– Pirkanmaan Osuuskaupan investoinnit ovat näkyneet ja näkyvät asiakkaille lähivuosina voimakkaasti marketkaupassa, mutta kehitämme sen rinnalla ABC-, matkailu- ja ravitsemiskauppaa. Tällä rintamalla tullaan näkemään pian muitakin muutoksia, Mikko päättää.

Pirkanmaan Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Hautasaari, puh. 010 767 0080, mikko.hautasaari@sok.fi

Havainnekuva Viinikan ABC:n laajennuksesta.
Kuva: Arkkitehtitoimisto Q’ARK Oy
Havainnekuva Viinikan ABC:n laajennuksesta. Kuva: Arkkitehtitoimisto Q’ARK Oy

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 207 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa ja verkossa 3 000 työntekijän voimin.

Lielahden Prisma uudistuu – asiakasyhteistyö käynnisti laajennushankkeen27.5.2022 12:00:00 EEST | Tiedote

Länsi-Tampereen voimakas kehitys nostaa alueen kaupallisten palveluiden rimaa. Asiakaskunnan toiveisiin vastataan Lielahden Prisman uudistuksella, jonka tavoitteena on kehittää arjen palveluiden ympärille entistä monipuolisempi ja helposti saavutettava kokonaisuus. Elämyksellistä, vastuullista ja aikansa etunenässä kulkevaa kauppaa alettiin suunnitella yhdessä asiakkaiden kanssa jo viime vuoden puolella.

Sokoksen uudet ravintolat omistetaan nautiskelijoille – kulmaterassilla kelpaa seurata kaupungin vilinää22.4.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Kuohuva ostosten lomassa, kahvihetki ystävän kanssa, raikas salaattilounas vai kuuma kulhollinen maailman makuja? Tätä kaikkea on pian luvassa Sokoksen asiakkaille uusien ravintoloiden myötä. Katutasoon avattava kahvila-deli Bacaro Doppio herkullistaa shoppailuhetkiä italialaisilla herkuilla ja viineillä. Neljännen kerroksen tuore tulokas puolestaan on Sokos 4 -niminen ravintolakokonaisuus, joka pitää sisällään kahvila Kaffen, legendaarisia Sokoksen salaatteja tarjoilevan Saladin sekä filippiiniläisestä ja skandinaavisesta keittiöstä makuja ammentavan Filpan.