Lehmät kirmaavat laitumelle 1.6. – Seuraa tapahtumaa paikan päällä tai verkossa

Pitkän talvitauon jälkeen lehmät pääsevät laitumelle keskiviikkona 1.6.2022 maitotilalla Alavieskassa. Lehmien hauskanpidon lisäksi ohjelmassa on asiaakin. Tietoiskuissamme esittelemme keskipohjalaista maa- ja metsätaloutta ja kuulemme myös nuoren maatalousyrittäjäpariskunnan ajatuksia heidän uransa alkutaipaleelta. Lisäksi kuulemme Pohjolan Maidon ja MTK:n asiantuntijoiden puheenvuorot.

Päivän ohjelma 1.6.

klo

9.50                   Yhteys auki ja fiilistely voi alkaa, linkki striimiin https://youtu.be/vpEWc2xxIvM

10.00                 Lehmät pääsevät laitumelle

11.00                 Striimaus päättyy

11.00                 Lounas toimittajille

11.45                 Tietoiskut:

• Pohjolan Maidon ja Valion tietoiskut, toimitusjohtaja Marko Puhto, Pohjolan Maito ja kehityspäällikkö Sanna Nokka, Valio
  • Maitotalous Suomessa, maitoasiantuntija Marjukka Mattio, MTK
  • Keski-Pohjanmaan maatalouden erityispiirteet, toiminnanjohtaja Jan-Ove Nyman, MTK Keski-Pohjanmaa
  • Metsätalouden merkitys Keski-Pohjamaalle, kenttäpäällikkö, metsäasiantuntija Mikko Syri, MTK Etelä- ja Keski-Pohjanmaa
  • Nuorena maatalousalalla, alan tulevaisuuden haasteet ja mahdollisuudet, maitotilalliset Eetu ja Mila Jääskelä.

Tilaisuus päättyy viimeistään klo 13.30.

Maatilapäivän toteuttavat MTK Keski-Pohjanmaa, Keskusliitto MTK ja Osuuskunta Pohjolan Maito (Valio).

Mikäli tulet paikan päälle, ilmoittauduthan 26.5. mennessä kaija.stormbom@mtk.fi
Ilmoittautumisen jälkeen saat tarkemmat ohjeet ja osoitteen tilalle.

Lämpimästi tervetuloa!

MTK Keski-Pohjanmaa, Keskusliitto MTK ja Pohjolan Maito (Valio)

Lisätietoja tapahtumasta:
Niko Hyppönen, kenttäpäällikkö, MTK Keski-Pohjanmaa, 050 433 6432, niko.hypponen@mtk.fi

Lisätietoja asiantuntijoilta:
Jan-Ove Nyman, toiminnanjohtaja, MTK Keski-Pohjanmaa, 045 129 4427