Retriever Suomi Oy

Leijonat vei voiton Eurovaaleista medianäkyvyydessä

Jaa
Leijonat vei sunnuntain ja maanantain mediakisassa pidemmän korren Suomen uusista mepeistä. Leijonien pelaajat ja päävalmentaja Jukka Jalonen mainittiin mediassa 4 592 kertaa vastavalittujen meppien kerätessä 3 492 mainintaa. Leijona-kapteeni Marko Anttila nousi kyseisen tarkastelujakson kärkinimeksi 785 maininnalla. Mepeistä eniten näkyvyyttä saivat Eero Heinäluoma (405 mainintaa) sekä Laura Huhtasaari (333 mainintaa).

- Anttilan loistavat otteet viimeisissä peleissä toivat Mörölle selkeän voiton myös mediajulkisuuden määrässä, sillä esimerkiksi vaalien näkyvimpään henkilöön Eero Heinäluomaan nähden julkisuutta oli lähes kaksinkertainen määrä, kertoo Retrieverin media-analyytikko Joonas Köri.

 Eurovaalit

Näkyvyyden alueellista jakautumista tarkasteltaessa Leijonat ja Marko Anttila erottuvat Uudenmaan jälkeen selvimmin Pirkanmaalla, kun taas Eurovaalit sekä Eero Heinäluoma saivat Uudenmaan jälkeen eniten näkyvyyttä Varsinais-Suomessa.

Sosiaalisessa mediassa Leijonien aihetunnisteita (#) on jaettu selkeästi eurovaaleja enemmän. Alle on koottu Twitterissä ja Instagramissa yleisesti jaettuja aihetunnisteita sekä jääkiekon MM-kisoista että eurovaaleista. Esimerkiksi #mörkö aihetunnistetta jaettiin sunnuntai-maanantai välisenä aikana lähes yhtä paljon kuin #euvaalit2019 aihetunnistetta.

#Leijonat 9117                                                          #euvaalit2019 3085

#mörkö 2869                                                            #eurovaalit2019 1346

#mmkisat2019 973                                                  #eurovaalit 954

#mmkulta 333                                                          #vaalit2019 157

#torillatavataan 149                                                 #mepit 139

Kaapo Kakko Leijonien näkyvin pelaaja koko kisojen aikana

Suomen nuori huippulupaus Kaapo Kakko oli Leijonien uutisoiduin persoona koko MM-kisojen ajalta. Kakko mainittiin mediassa 2 897 kertaa, kun toiseksi eniten julkisuutta saanut mestari-päävalmentaja Jukka Jalonen sai 2 198 mediamainintaa. Medianäkyvyydessä Leijonien kärkiviisikon täydensivät Marko Anttila, Kevin Lankinen sekä Sakari Manninen.

Leijona-kapteeni Marko Anttila oli puolestaan sekä pudotuspeleissä että finaalissa uutisoiduin suomalaispelaaja. Mörkö mainittiin pudotuspelien aikana yhteensä 1 322 kertaa, muiden Leijonien jäädessä alle tuhanteen mainintaan.

Leijonat

Analysoimamme data on peräisin Retrieverin mediaseurannan keräämästä kotimaisesta toimituksellisen median ja sosiaalisen median aineistosta. Vaalien ja finaalin sunnuntai-maanantai tarkastelujaksolla dataa on kerätty maanantaihin klo 13:00 asti.

 

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Retriever Suomi Oy
Retriever Suomi Oy
Kalevankatu 20
00100 Helsinki

+358 (0)20 770 5730https://www.retrievergroup.com/fi

Retriever on Pohjoismaiden johtava mediaseuranta ja -analyysitoimisto. Yrityksellä on toimistot Helsingin lisäksi Tukholmassa, Oslossa ja Kööpenhaminassa. Retriever Suomi Oy on marraskuussa 2016 perustettu yhteisyritys, jonka omistavat Retriever-konserni ja Suomen Tietotoimisto STT.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Retriever Suomi Oy

Jussi Halla-ahon kampanjan loppukiri näkyi myös mediassa – keräsi presidenttiehdokkaista eniten mainintoja tammikuussa ennen vaalipäivää29.1.2024 13:23:39 EET | Tiedote

Presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella kolmanneksi jäänyt Jussi Halla-aho oli mediassa eniten mainintoja kerännyt presidenttiehdokas aikajaksolla 1.1.–27.1.2024. Hänet mainittiin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa lähes 4000 artikkelissa. Eniten ääniä kerännyt Alexander Stubb sai mainintoja toiseksi eniten eli lähes 3800 mainintaa. Pekka Haavistolle mainintoja kertyi noin 3700.

Haavisto ja Stubb kilpailevat kärkipaikasta myös presidenttiehdokkaiden medianäkyvyydessä21.12.2023 01:00:00 EET | Tiedote

Presidenttiehdokkaiden tämän syksyn aikana saamasta julkisuuden määrästä löytyy sekä yhteneväisyyksiä että yllättäviä eroja vaaligallupeihin verrattuna, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Kannatusmittausten kärkeen kirinyt Alexander Stubb jää medianäkyvyyden määrässä hieman eniten mediajulkisuutta keränneestä Pekka Haavistosta. Mediamainintojen määrässä kolmanneksi yltää Jussi Halla-aho.

Nato-käsittely, translaki ja saamelaiskäräjät nostivat perussuomalaiset alkuvuoden uutisoiduimmaksi puolueeksi25.2.2023 00:01:00 EET | Tiedote

Helsingin Sanomien viimeisimmässä kannatusmittauksessa kakkospaikkaa pitävä perussuomalaiset on kerännyt alkuvuonna eniten mainintoja eduskuntavaaleihin liittyvässä mediakeskustelussa, selviää mediaseuranta- ja -analyysitoimisto Retrieverin media-analyysistä. Gallupjohtaja kokoomus kiritti mainintojen määrällä mitattuna toiseksi. Edellisellä tarkastelujaksolla mediajulkisuutta hallinnut keskusta taas putosi kolmanneksi. Analyysi kattaa eduskuntavaaleihin liittyvän uutisoinnin kotimaisessa toimituksellisessa mediassa 1.1.–19.2.2023.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye