Retriever Suomi Oy

Leijonat vei voiton Eurovaaleista medianäkyvyydessä

Jaa

Leijonat vei sunnuntain ja maanantain mediakisassa pidemmän korren Suomen uusista mepeistä. Leijonien pelaajat ja päävalmentaja Jukka Jalonen mainittiin mediassa 4 592 kertaa vastavalittujen meppien kerätessä 3 492 mainintaa. Leijona-kapteeni Marko Anttila nousi kyseisen tarkastelujakson kärkinimeksi 785 maininnalla. Mepeistä eniten näkyvyyttä saivat Eero Heinäluoma (405 mainintaa) sekä Laura Huhtasaari (333 mainintaa).

- Anttilan loistavat otteet viimeisissä peleissä toivat Mörölle selkeän voiton myös mediajulkisuuden määrässä, sillä esimerkiksi vaalien näkyvimpään henkilöön Eero Heinäluomaan nähden julkisuutta oli lähes kaksinkertainen määrä, kertoo Retrieverin media-analyytikko Joonas Köri.

 Eurovaalit

Näkyvyyden alueellista jakautumista tarkasteltaessa Leijonat ja Marko Anttila erottuvat Uudenmaan jälkeen selvimmin Pirkanmaalla, kun taas Eurovaalit sekä Eero Heinäluoma saivat Uudenmaan jälkeen eniten näkyvyyttä Varsinais-Suomessa.

Sosiaalisessa mediassa Leijonien aihetunnisteita (#) on jaettu selkeästi eurovaaleja enemmän. Alle on koottu Twitterissä ja Instagramissa yleisesti jaettuja aihetunnisteita sekä jääkiekon MM-kisoista että eurovaaleista. Esimerkiksi #mörkö aihetunnistetta jaettiin sunnuntai-maanantai välisenä aikana lähes yhtä paljon kuin #euvaalit2019 aihetunnistetta.

#Leijonat 9117                                                          #euvaalit2019 3085

#mörkö 2869                                                            #eurovaalit2019 1346

#mmkisat2019 973                                                  #eurovaalit 954

#mmkulta 333                                                          #vaalit2019 157

#torillatavataan 149                                                 #mepit 139

Kaapo Kakko Leijonien näkyvin pelaaja koko kisojen aikana

Suomen nuori huippulupaus Kaapo Kakko oli Leijonien uutisoiduin persoona koko MM-kisojen ajalta. Kakko mainittiin mediassa 2 897 kertaa, kun toiseksi eniten julkisuutta saanut mestari-päävalmentaja Jukka Jalonen sai 2 198 mediamainintaa. Medianäkyvyydessä Leijonien kärkiviisikon täydensivät Marko Anttila, Kevin Lankinen sekä Sakari Manninen.

Leijona-kapteeni Marko Anttila oli puolestaan sekä pudotuspeleissä että finaalissa uutisoiduin suomalaispelaaja. Mörkö mainittiin pudotuspelien aikana yhteensä 1 322 kertaa, muiden Leijonien jäädessä alle tuhanteen mainintaan.

Leijonat

Analysoimamme data on peräisin Retrieverin mediaseurannan keräämästä kotimaisesta toimituksellisen median ja sosiaalisen median aineistosta. Vaalien ja finaalin sunnuntai-maanantai tarkastelujaksolla dataa on kerätty maanantaihin klo 13:00 asti.

 

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Retriever Suomi Oy
Retriever Suomi Oy
Kalevankatu 20
00100 Helsinki

+358 (0)20 770 5730https://www.retriever.fi/

Retriever on Pohjoismaiden johtava mediaseuranta ja -analyysitoimisto. Yrityksellä on toimistot Helsingin lisäksi Tukholmassa, Göteborgissa, Oslossa ja Kööpenhaminassa. Retriever Suomi Oy on marraskuussa 2016 perustettu yhteisyritys, jonka omistavat Retriever-konserni ja Suomen Tietotoimisto STT.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Retriever Suomi Oy

Retriever ostaa sosiaalisen median hallintaan erikoistuneen startupin RelationsDeskin4.6.2019 10:45:00 EESTTiedote

- Kauppa tulee entisestään vahvistamaan Retrieverin voimakasta kasvua Suomessa, arvioi Retriever Suomen toimitusjohtaja Mika Roman. Mediaseuranta ja -analyysitoimisto Retriever ostaa RelationDeskin ja lisää sen hyvin menestyneet palvelut tarjoamaansa. Tämän jälkeen Retriever pystyy tarjoamaan laaja-alaisen palveluvalikoiman viestinnän palveluita niin toimitettuun kuin sosiaaliseen mediaan. Kattava palveluvalikoima RelationDeskin palvelu auttaa asiakkaita hallitsemaan sosiaalisen median kanavissa käytävää keskustelua. Se tarkoittaa, että palvelua voi käyttää julkaisemiseen, asiakaskyselyihin vastaamiseen ja some-kanavissa tapahtuvan toimintansa analysointiin. - RelationDesk täydentää erinomaisesti Retrieverin seurantapalveluita. RelationDeskin palvelu vastaa yritysten tarpeeseen käydä nopeaa ja koordinoitua vuoropuhelua sosiaalisessa mediassa, kertoo Mika Roman. - Kun yhdistämme Retrieverin ja RelationDeskin palvelut, asiakkaamme tietävät tarkasti mitä heistä puhutaan kaikissa mediakana

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme