Lempäälään on rakenteilla uusi Attendo-palvelukoti mielenterveyskuntoutujille

Lempäälän Viskurintiellä on aloitettu uuden mielenterveyskuntoutujille suunnitellun palvelukodin rakennustyöt. Palvelukotiin tulee 16 tehostetun palveluasumisen asukaspaikkaa sekä 9 tukiasuntoa.

Lempäälän Viskurintiellä on aloitettu uuden mielenterveyskuntoutujille suunnitellun palvelukodin rakennustyöt kesäkuun alussa. Moderni kiinteistö valmistuu tämän vuoden loppuun mennessä. Palvelukotiin tulee 16 tehostetun palveluasumisen asukaspaikkaa sekä 9 tukiasuntoa.

Palvelukoti on päihteetön ja henkilökunta on asukkaiden saatavilla ympärivuorokautisesti. Attendon mielenterveyskuntoutujien palveluissa jokaiselle kuntoutujalle räätälöidään yksilöllinen kuntoutussuunnitelma.

- Tavoitteena on luoda arjen taitoja tukeva sekä elämäntaitoja edistävä turvallinen ympäristö, joka tukee kuntoutujan toipumista, sanoo aluejohtaja Satu Louejoki.

Attendo lisää Viskurintielle rakennettavan palvelukodin kautta mielenterveyskuntoutujien palveluja Lempäälässä. Attendolla on ennestään paikkakunnalla Pilvilinnan palvelukoti, jonka toiminta jatkuu toistaiseksi ennallaan. Uuteen palvelukotiin asukkaat tulevat Lempäälästä ja Tampereen ympäryskunnista, sillä Attendolla on puitesopimus Kuntien Hankintapalvelut KuHa Oy:n kanssa, joka on Kangasalan, Lempäälän, Nokian, Oriveden, Pirkkalan, Vesilahden ja Ylöjärven omistama julkisia hankintapalveluja omistajilleen tuottava osakeyhtiö.

Viskurintien palvelukodin urakoi Mediset Hoivarakentajat Oy ja rakennuttajana toimii Qtio.

Satu Louejoki
aluejohtaja, mielenterveyskuntoutujien palvelut, Attendo
satu.louejoki@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.

Haussa piano hoivakotiin soittotaitoisille27.6.2018 09:21Blogi

Mikkelissä avattiin kevään lopulla kulttuuri ja taide -teemainen Attendo Marsalkanhovin hoivakoti, jonne ensimmäiset ikäihmiset ovat jo asettuneet ja uusia muuttajia tulee koko ajan. Pelkkään visuaalisuuteen teema ei jää, vaan kulttuuria ja taidetta nivotaan arkeen. Attendo Marsalkanhoviin on haussa piano. - Olen miettinyt heti hoivakodin avaamisesta lähtien pianon hankkimista, mutta vielä en ole ehtinyt. Nyt se on tänne saatava, jotta soittotaitoiset pääsisivät soittamaan. Minuun saa reilusti ottaa yhteyttä ja tehdä tarjouksen, sanoo hoivakodin johtaja Ulla Yli-Karro.

Varaa päivä Simon kesäfestareille, Neljänsuora ja Pete Parkkonen viihdyttävät pohjoisessa25.6.2018 09:41Tiedote

Kalenteriin kannattaa merkitä jo nyt perinteiset kesäfestivaalit Simon kesätorilla 17. elokuuta. Tänä vuonna Simossa lavan täyttävät vuorollaan musiikkimaailman kaksi kirkasta tähteä, ensimmäisenä Rossipohjan jälkeen vuoronsa saa Neljänsuora ja heidän jälkeensä Pete Parkkonen. Simon musiikkifestarit ovat kaikille musiikin ystäville avoin tilaisuus, vaikka alun perin tapahtuma luotiin Attendon pohjoisen palvelukotien asukkaita ajatellen. Kertaluontoiseksi aiotusta kokeilusta syntyi perinne.