Lempäälän keskustaan tulossa seniorivuokrakoteja

YH Kodit Oy rakennuttaa yhdessä Kotosalla Säätiön kanssa uusia vuokrakoteja Lempäälään keskustaan Aavankadulle. Asuntoja tulee yhteensä 63 kpl ja kohde valmistuu portaittain kahdessa vaiheessa. Rakentaminen on käynnissä ja asuntojen on arvioitu valmistuvan syyskuussa 2018.

Aavankadulle valmistuu 63 Kotosalla-vuokra-asuntoa syksyllä 2018

”Lempäälän keskusta elää muutosten aikaa. Me saamme olla ensimmäisten rakentajien joukossa mukana kehittämässä uutta Nova Lempäälää” sanoo Arto Teittinen, YH Kotien Aavankadun projektin vetäjä. ”Alue kokee muodonmuutoksen lähivuosien aikana ja Aavankadun kohteemme tulee olemaan osa tätä kehitystä ja keskeisellä paikalla uuden Lempäälä-talon läheisyydessä.” Teittinen jatkaa.

”Aavankadulle valmistuvat asunnot ovat ensimmäiset Lempäälään valmistuvat Kotosalla-asunnot. Kotosalla-asuminen eroaa muista senioriasunnoista siinä, että jokaisessa kohteessa on oma koulutettu palveluohjaaja mukana asukkaiden arjessa.” sanoo Tuija Kanto-Hannula, Kotosalla Säätiön palvelujohtaja. ”Tuttu ohjaaja tuo turvaa ja tukee yhteisöllisyyttä. Yhteiset olohuoneet jajärjestetyt retket tuovat lisäpiristystä päivään. Yksin ei tarvitse olla.”

Tulevat asunnot ovat joko yksiöitä tai kaksioita ja jokaisessa asunnossa on oma lasitettu parveke. Turvallisuus ja esteettömyys on otettu kaikessa huomioon: mm. tilavat hissit, sähköiset ovenaukaisulaitteet sekä liiketunnistimilla varustetut käytävävalaisimet. Asunnoissa on keraamiset turvaliedet, korotetut wc-istuimet ja ovipuhelinjärjestelmä. Yhteistiloina mm. kuntoilutila, keittiöllinen Kotosalla-olohuone ja pesula/kuivaushuone.

Asunnot tulevat hakuun keväällä 2018.

Arto Teittinen, rakennuttajapäällikkö, YH Kodit Oy
p. 010 227 3032, arto.teittinen@yhkodit.fi

Tuija Kanto-Hannula, palvelujohtaja, Kotosalla säätiö
p. 010 227 3065, tuija.kanto-hannula@yhkodit.fi

Aavankadulle valmistuu 63 Kotosalla-vuokra-asuntoa syksyllä 2018

YH Kodit on monipuolisen asumisen palveluntarjoaja, joka palvelee Pirkanmaalla ja Varsinais-Suomessa. Asukkaamme ovat löytäneet meiltä erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia koteja laajasta vuokra-, omistus- ja asumisoikeusasuntojen valikoimastamme jo 40 vuoden ajan. Tavoitteemme on parantaa asukkaidemme elämänlaatua tarjoamalla toimivia koteja sekä yksilöllisiä tarpeita tukevia palveluja. YH Kodit omistaa yli 6 500 vuokra- ja asumisoikeusasuntoa Tampereella ja Turussa sekä niiden lähialueilla. www.yhkodit.fi

YH Kodit ja Kotosalla Säätiö ovat kehittäneet ainutlaatuisen asumismuodon ikääntyville asiakkailleen päivittäisen hyvinvoinnin edistämiseksi. Kotosalla-asunnot puhuvat turvallisen ja itsenäisen asumisen puolesta, unohtamatta helposti saatavilla olevia palveluita, seuraa ja mukavaa yhteistoimintaa. Kotosalla-asumismuotoon kuuluu vuokra-asuntoja, asumisoikeusasuntoja ja omistusasuntoja Pirkanmaan, Varsinais-Suomen ja Hämeenlinnan keskeisiltä alueilta. www.kotosalla.fi

TRADEKA, KOTOSALLA SÄÄTIÖ JA YH KODIT YHTEISTYÖHÖN KEHITTÄMÄÄN IKÄIHMISTEN ASUMISPALVELUJA30.6.2017 09:54Tiedote

Tradeka, Kotosalla Säätiö ja YH Kodit ovat allekirjoittaneet sopimuksen Kotosalla-toiminnan kehittämisestä ja Yhdessä huomiseen Oy:n perustamisesta. Yhteistyön tavoitteena on kehittää ikäihmisille helposti saavutettavia arjen palveluita, jotka tuodaan heidän omaan kotiinsa. Lisäksi tavoitteena on edesauttaa vetovoimaisen, koko maan kattavan ja asiakkaiden tarpeita vastaavan, senioriasumiskonseptin syntymistä Suomeen.