Lentopallojoukkue Sikariporras – Hyväntuulinen pala suomalaista urheiluhistoriaa

Lentopallo on yksi Suomen suosituimmista joukkuelajeista. Sen suosiota on osaltaan ollut siivittämässä 50-vuotias lentopallojoukkue Sikariporras, jonka perustajina oli joukko talouselämän isokenkäisiä ja urheilujohtajia. Joukkueen tunnetuin jäsen kautta aikojen lienee ollut presidentti Mauno Koivisto.

Treenisalilla tittelit unohdettiin, ja Finnairin, Sanomien, Suomen Pankin ja SVUL:n johtajista – sekä tasavallan presidentistä – tuli tavallisia Väiskejä ja Manuja.

Sikariporras on ollut lentopalloilun pr-joukkue, joka on tukenut lajin junioritoimintaa ja kannustanut veteraaneja ja ikäihmisiä hyvän kuntourheilulajin pariin.

Sikariporras haluaa edelleenkin viedä eteenpäin herrasmiesmäistä, vastustajaa ja omia pelitovereita kunnioittavaa lentopalloilua ja kuntourheilun ilosanomaa.

Historiantutkija, tietokirjailija Kati Toivasen kirjoittama teos Viimeiseen saumaan – Lentopallojoukkue Sikariporras 1970–2020 on hyväntuulinen pala suomalaista urheiluhistoriaa.