Leos Leikkimaa avautuu Porissa joulukuussa

Pohjolan nopeimmin kasvava sisäleikkipuistoketju Leos Lekland avaa Poriin uuden leikkimaan. Joulukuussa avautuvan Leos Leikkimaan rakentaminen on parhaillaan käynnissä osoitteessa Paanakedonkatu 16–18. Uusi leikkimaa on todella suuri: siellä 8 000 neliömetriä leikkialaa, seitsemän hienoa synttärihuonetta sekä 300-paikkainen ravintola.

Leos Leikkimaa löytyy Suomesta jo Tampereelta ja Kempeleestä. Joulukuussa avautuu leikkimaa myös Poriin.

”Pori – kuten Suomi kaiken kaikkiaan – on meille hyvin kiinnostava markkina. Pori on vireä kaupunki ja tärkeä alueellinen keskus ja näin erittäin sopiva paikka uudelle leikkimaallemme. Olemme iloisia, että voimme tuoda aivan uudenlaisen kohteen lapsille ja aikuisille Porin seudulla”, sanoo Joakim Gunler, Leos Leklandin toimitusjohtaja.

Suomen kaksi ensimmäistä Leos Leikkimaata avautuivat viime vuoden lopussa Tampereella ja Kempeleessä. Tulevana syksynä avataan Suomessa kaksi muutakin leikkimaata Porin lisäksi.

Leos Lekland on perustettu vuonna 2006 Luulajassa, ja se on nopeasti kasvanut markkinajohtajaksi Ruotsissa ja Norjassa. Kahden viime vuoden aikana ketju on Suomen lisäksi laajentunut Tanskaan, jossa on avattu viisi leikkimaata. Tavoitteena on tuplata leikkimaiden määrä seuraavan viiden vuoden aikana.

Tietoa Porin Leos Leikkimaasta
8000 neliömetriä leikkialaa
300 asiakaspaikan ravintola
Oma alue, ”minimaailma” pienimmille leikkijöille
7 synttärihuonetta
Avautuu joulukuussa 2017

Lisätiedot:
Veera Kiviluoma, toiminnanjohtaja
P. 0400 717 302, veera.kiviluoma@leosleikkimaa.fi

Anders Forssten, markkinointipäällikkö, Leos Lekland,
P. +46 70 510 47 31

Tietoa Leos Leklandista

Leos Lekland on Pohjoismaiden suurin leikkimaaketju, jolla on 35 leikkimaata: 19 Ruotsissa, yhdeksän Norjassa, viisi Tanskassa ja kaksi Suomessa, Tampereella ja Kempeleessä. Suomessa yritys toimii nimellä Leos Leikkimaa. Kun yritys aloitti toimintansa vuonna 2006, oli perustajien tavoitteena luoda perheille kohtaamispaikka, jossa pääpaino on leikissä ja liikunnassa. Tämä on entistä ajankohtaisempaa nyt, kun muun muassa Maailman terveysjärjestö WHO:n raporttien mukaan lapset liikkuvat liian vähän. Yrityksen menestys perustuu vahvaan konseptiin, jossa koko perhe voi leikkiä ja liikkua. Toiminnan pääpaino on turvallisuudessa, siisteydessä ja palveluhenkisyydessä.

Pohjoismainen sisäleikkipuistoketju Leos Lekland laajenee Suomeen – ensimmäinen Leos Leikkimaa avautuu tänään Tampereelle18.11.2016 08:00Tiedote

Leos Lekland, Pohjoismaiden nopeimmin laajeneva sisäleikkipuistoketju avaa ensimmäisen leikkimaansa Suomessa tänään Tampereella. Seuraava Suomen-kohde avautuu joulukuussa Kempeleessä. Yritys suunnittelee voimakasta kasvua. Se arvioi investoivansa 25 miljoonaa euroa ja aikoo kasvattaa leikkimaidensa määrän 32:sta 60:een seuraavan viiden vuoden kuluessa. Uusia leikkimaita syntyy erityisesti Suomeen, Tanskaan sekä metropolialueille Ruotsissa.