Leos Leikkimaa menestyy hyvin Suomessa ja avaa kuusi uutta leikkimaata seuraavan 12 kuukauden aikana

Pohjoismaiden suurin sisäleikkipuistoketju Leos Lekland on erittäin tyytyväinen aloitukseensa Suomessa. Yhtiö avaa loppuvuoden aikana uudet leikkimaat Lahteen, Jyväskylään ja Poriin ja vuonna 2018 Turkuun, Espooseen ja Helsinkiin. Näihin kuuteen kohteeseen syntyy yhteensä 180 uutta työpaikkaa. Jokainen uusi leikkimaa on noin viiden miljoonan euron investointi.

Suomen ensimmäiset Leos Leikkimaat toimivat Tampereella ja Kempeleessä. Seuraavien 12 kuukauden aikana niitä tulee kuusi lisää: Lahteen, Jyväskylään, Poriin, Turkuun, Espooseen ja Helsinkiin.

Leos Lekland, Leos Leikkimaa, aloitti toimintansa Suomessa loppuvuodesta 2016, jolloin se avasi ensimmäiset leikkimaansa Tampereelle ja Kempeleeseen. Kokemukset näistä ovat olleet erittäin positiivisia.

Leos Leikkimaat ovat olleet huima menestys Suomessa. Vierailijamäärä on yllättänyt meidät iloisesti, ja Suomen leikkimaat ovat parhaiten menestyvien kohteidemme joukossa. Tampereen ja Kempeleen leikkimaat ovat myös paikallisesti vakiinnuttaneet asemansa suosittuina koko perheen vapaa-ajanviettopaikkoina”, kertoo toimitusjohtaja Joakim Gunler.

Seuraavan 12 kuukauden aikana yhtiö avaa Suomeen kuusi uutta leikkimaata. Rakenteilla näistä on jo kolme. Avajaisia vietetään Lahdessa lokakuussa, Jyväskylässä marraskuussa ja Porissa joulukuussa. Vuoden 2018 suunnitelmissa ovat leikkimaat Helsinkiin, Turkuun ja Espooseen.

“Suomalaiset ovat ottaneet meidät innokkaasti vastaan, mikä näkyy myös aktiivisuutena sosiaalisen median kanavissamme. Olemme saaneet esimerkiksi paljon toiveita tulevien leikkimaiden sijaintipaikoiksi. Olemmekin iloisia, että voimme avata uusia leikkimaita eri puolille Suomea ja tarjota yhä useammille perheille mukavan tavan leikkiä ja seikkailla yhdessä”, sanoo Gunler.

Leikkimaat ovat merkittäviä paikallisia työllistäjiä: jokainen avautuva leikkimaa luo yli 30 uutta työpaikkaa.

Leos Lekland suunnittelee voimakasta kasvua myös Suomen ulkopuolella. Se arvioi kasvattavansa leikkimaidensa määrää 35:sta 60:een seuraavan viiden vuoden kuluessa. Uusia leikkimaita syntyy erityisesti Suomeen, Tanskaan sekä metropolialueille Ruotsissa.

Joakim Gunler
Perustaja ja toimitusjohtaja, Leos Lekland
P. + 46 70 553 3021, joakim.gunler@leoslekland.se

Tietoa Leos Leklandista
Leos Lekland on Pohjoismaiden suurin leikkimaaketju, jolla on 35 leikkimaata: 19 Ruotsissa, yhdeksän Norjassa, viisi Tanskassa ja kaksi Suomessa, Tampereella ja Kempeleessä. Suomessa yritys toimii nimellä Leos Leikkimaa. Kun yritys aloitti toimintansa vuonna 2006, oli perustajien tavoitteena luoda perheille kohtaamispaikka, jossa pääpaino on leikissä ja liikunnassa. Tämä on entistä ajankohtaisempaa nyt, kun muun muassa Maailman terveysjärjestö WHO:n raporttien mukaan lapset liikkuvat liian vähän. Yrityksen menestys perustuu vahvaan konseptiin, jossa koko perhe voi leikkiä ja liikkua. Toiminnan pääpaino on turvallisuudessa, siisteydessä ja palveluhenkisyydessä.

Leos Leikkimaa on paikka koko perheen yhteiseen vapaa-ajanviettoon.