Levi saa kauan kaivatun pihviravintolansa – Stefan’s Steakhouse aukeaa marraskuussa

Huippukokki Stefan Richterin nimeä kantava kuudes Stefan’s Steakhouse avaa ovensa keskiviikkona 8.11. Levin keskustassa. Laatupihveistään ja erinomaisesta palvelustaan tunnettu ravintola ammentaa pohjoisessa ruokalistassaan taitavasti vaikutteita lappilaisista raaka-aineista.

Stefan Richterin ravintoloissa laatu ja rentous sulautuvat herkullisesti yhteen.

Aivan keskustaan rinteiden juurelle avattava Stefan’s Steakhouse on odotettu tulokas Levillä, sillä ravintolalle on etsitty sopivia toimitiloja jo useampi vuosi. Ravintolapäällikkö Jenni Soininen on työskennellyt Lapin ravintolakentällä jo yli kymmenen vuoden ajan ja näkee Stefan’sille siellä selvää tilausta.

- Hyvälle pihville löytyy aina kysyntää. Stefan’s on mutkaton yhdistelmä fine diningia ja rentoutta. Listan pohja on meillä sama kuin muissa konseptin ravintoloissa. Pihveissä käytetään huippulaadukasta black angus -rotulihaa ja wagyu-häränlihaa, jotka täydentyvät monipuolisella lisukelistalla. Siinä missä Hangon Stefan’sissa saaristolaisuus saa näkyä, meiltä löytyy muun muassa poroa ja muita lappispesiaaleja. Keittiöpäällikkömme Lauri Närhi on taitava hyödyntämään raaka-aineita arvokkaalla tavalla tuoden annoksissa niiden parhaat puolet esiin, Soininen kertoo.

Sijainti tuntureiden ykköspaikalla

Kahdessa kerroksessa toimiva 130-asiakaspaikkainen ravintola on sisustettu Stefan’sin tyylille uskollisesti tummilla sävyillä – materiaaleiksi valitut puu, peilikaakeli ja nahka viimeistelevät tunnelman. Alakerran kabinetti soveltuukin erinomaisesti yrityskäyttöön, sillä ravintola on keväällä auki myös lounasaikaan.

- Stefan’s tunnetaan matalan kynnyksen pihvipaikkana. ”Come as you are” -mentaliteetti sopii myös Levin asiakaskunnalle kuin nenä päähän, sillä meille voi tulla nauttimaan kunnon pihvistä vaikka toppavaatteissa! Turismin kasvu on alueella selvästi nähtävissä ja uskomme konseptimme houkuttelevan runsaasti kävijöitä tulevalla kaudella. Näitä tunturinäkymiä on vaikea voittaa ja keväällä niistä voi nauttia vieläpä aurinkoterassilla, Soininen hehkuttaa.

Muun muassa Levillä Restamaxin ravintolatoiminnoista vastaava Jerry Hartman odottaa tulevaa sesonkia positiivisin mielin.

- Stefan’s lukeutuu yhtiömme suosituimpiin konsepteihin ja olemme jo pitkään halunneet tuoda sen osaksi Levin ravintolatarjontaamme. Laajensimme toimintaamme Leville viime vuoden lopulla ja näemme alueessa valtavan potentiaalin, Hartman kommentoi.

Stefan’s Steakhouse kuuluu Restamax-konserniin. Konseptin mukaiset ravintolat löytyvät ennestään Tampereelta, Helsingistä, Jyväskylästä, Rukalta ja Hangosta. Levin Stefan’s Steakhouse tulee ravintola Kuuran tilalle.

Stefan's Steakhouse Levi
Hissitie 15 G, Sirkka

Jerry Hartman, toimitusjohtaja, Unioninkadun keidas Oy, puh. +358 400 428 755
Jenni Soininen, ravintolapäällikkö, Stefan’s Steakhouse Levi, puh. +358 40 728 0751

Restamax Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu yli 120 seurustelu- ja ruokaravintolaa, yökerhoa sekä viihdekeskusta eri puolilla Suomea. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Stefan's Steakhouse, Viihdemaailma Ilona, Classic American Diner ja Colorado Bar & Grill. Restamax Oyj:n vuoden 2016 liikevaihto oli 130,1 miljoonaa euroa ja käyttökate 19,4 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 1 600 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. Restamaxin tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oy:n palveluksessa työskentelee kuukausittain noin 6 500 työntekijää.

Restamax-yrityssivut: www.restamax.fi, Restamax-kuluttajasivut: www.ravintola.fi, Smile Henkilöstöpalvelut: www.smilepalvelut.fi

Annoksiin saa valita haluamansa kastikkeen ja lisukkeen monista vaihtoehdoista. Kuva: Aapo Mattsson.
Pihveissä vaalitaan laatulihaa, kuten black angusta ja wagyuta. Kuva: Aapo Mattsson.
Ei pelkästään pihvipaikka! Stefan'sien listoilta löytyy myös esimerkiksi huippuunsa hiottuja burgereita, salaattiannoksia sekä grillattua kanaa ja possua. Kuva: Aapo Mattsson.
Logo: Stefan's Steakhouse