Levin Iglut / Levi Igloos, Colden Crown

LEVIN UUDET LUKSUSIGLUT NOSTAVAT RIMAN KORKEALLE – Toimitusjohtaja Kristiina Kylmälahti: ”Kiristyvässä kilpailussa erotumme investoimalla viiden tähden palvelukokemukseen”

Levin Iglujen kolme uutta luksusiglua saa ensimmäiset vieraansa tällä viikolla. Tilavissa 53 neliön igluissa on ylellinen designsisustus ja korkea varustetaso, oma poreallas, kylpyhuone ja keittiö sekä esteetön näkymä tunturin laelta. Asiakas saa toivoessaan myös räätälöidyn concierge-palvelun. Miljoonaluokan investointi nostaa iglumatkailun riman korkealle.

- Kiristyvässä kilpailussa erotumme viiden tähden palvelukokemuksella, tarjoamalla harvinaisia luksuselämyksiä ja -palveluita. Jo ennakkoon kiinnostus on yllättänyt iloisesti, kertoo Levin Iglujen toimitusjohtaja Kristiina Kylmälahti. Luksusiglujen myötä iglujen kokonaismäärä kasvaa nyt 27:ään.

Hotellin valteiksi Kylmälahti nimeää poikkeuksellisen sijainnin Utsuvaara-tunturin laella ja boutique-luonteen, mikä mahdollistaa henkilökohtaisen ja räätälöidyn palvelun. Monien kansainvälisten vaikuttajien sekä viihteen ja urheilun supertähtien tiedetään jo löytäneen tiensä Levin igluille, mutta hotelli ei vieraidensa henkilöllisyyttä kerro.

- Osa luksusta on juuri yksityisyys ja rauha, tänne tullaan rauhoittumaan pohjoisen luonnon ihmeiden keskelle. Huomattava osa asiakkaista on häämatkalaisia, merkkipäivien viettäjiä tai uniikin kokemuksen etsijöitä, kuvaa Kylmälahti.

KOTIMAISTEN IGLUMATKAILIJOIDEN MÄÄRÄ KASVAA JATKUVASTI

Asiakkaista peräti 95 prosenttia on ulkomaalaisia, erityisesti brittejä, amerikkalaisia, australialaisia ja aasialaisia. Uutena ryhmänä nousevat matkailijat Arabiemiraateista, joita pohjoisen puhdas ilma ja kuulaus kiehtovat. Kylmälahtea ilahduttaa erityisesti, että kotimaisten vieraiden määrä kasvaa jatkuvasti.

- Suomalaisten uusi suosikkisesonki on syksy ja erityisesti ruska-aika. Lapin värit ovat tällöin parhaimmillaan ja ulkoilumahdollisuudet monipuoliset.

Yrittäjä ja talousneuvos Tauno Mäkelä rakennutti ensimmäiset neljä lasi-iglua Leville vuonna 2008, Nyt ripeää kasvua johtavat hänen neljä tytärtään. Palvelua tähdittämään kolme vuotta sitten valmistui kodanmallinen ja lasista valmistettu fine dining-ravintola Aurora Sky, joka on jo kerännyt huippuarvioita. Sen menusta vastaa keittiömestari Lauri Närhi tiimeineen.

- Taivaan liikkeitä, erämaamaisemaa ja revontulia voi seurata ravintolan ikkunoista. Lapin autenttiset ja tuoreet maut lumoavat myös lautasella. Kunnianhimoinen henkilökuntamme jopa marjastaa, sienestää ja kalastaa osan antimista itse, lupaa Kylmälahti.

Levin Iglut saivat tänä vuonna kansainvälisen Recognition of Excellence -palkinnon tunnustuksena alan ammattilaisten ja matkailijoiden erittäin korkeasta tyytyväisyydestä hotellin palveluun.

LISÄTIETOJA JA HAASTATTELUPYYNNÖT:

Levin Iglut / Golden Crown