Liikenteen sähköistäjä Enerqolta kova liikevaihto

Vihreä siirtymä nostaa jo uusia nimiä menestyneiden yritysten listalle. Bussien ja raskaan liikenteen sähköistämiseen erikoistunut Enerqo Oy on kasvattanut alle kahdessa vuodessa liikevaihtonsa reiluun kolmeen miljoonaan euroon, josta liiketulos oli 5,5% vuonna 2021.

Enerqo Oy:n toimitusjohtaja Mikko Kytölä yrityksen uusissa toimitiloissa Vantaan Aviapoliksessa.

Vuonna 2020 aloittanut yritys kertoo laajentavansa toimintaansa merkittävästi Suomessa jo tämän vuoden aikana. Tavoitteena on nousta alan markkinajohtajaksi. Bussien lisäksi Enerqo on aloittanut latausjärjestelmien toimittamisen muun raskaan liikenteen ja työkoneiden markkinoille.

”Kaikki minkä voi sähköistää, tullaan sähköistämään”, kiteyttää Enerqon Mikko Summala raskaan liikenteen sähköistämisen etenemistä.

Enerqo lataa tällä hetkellä jo yli puolet Suomen sähköbusseista. Yhtiön laitteita on käytössä noin 250 latauspistoolin ja 13MW lataustehon verran eteläisen Suomen suurissa kaupungeissa.

”Huolehdimme kokonaistoimituksesta eli maahantuomme, suunnittelemme, asennamme ja huollamme latausjärjestelmän asiakkaalle. Avaimet käteen –periaate varmistaa, että asiakas ei joudu tilanteeseen, jossa toimituksesta puuttuisi jokin elintärkeä osa-alue, esimerkiksi sähköyhtiön liittymätyöt”, Summala kuvaa.

Lisätietoja: Myyntipäällikkö Mikko Summala, puh. 040-6403136