"Liikevaihdon kasvu lähtee motivoituneesta ja innostuneesta henkilöstöstä:" BDO:n vahva kasvu jatkui Suomessa ja maailmalla

Suomen BDO:n liikevaihto kasvoi 9,3 prosentilla 24,5 miljoonaan euroon 31.8.2019 päättyneellä tilikaudella. Myös kansainvälisen BDO-verkoston liikevaihto nousi päättyneellä tilikaudella 8,5 miljardiin euroon. Kasvua edelliseen tilikauteen verrattuna tuli 10,1 prosenttia.

– Päättyneen tilikauden aikana olemme onnistuneet erityisesti tavoitteissamme luoda innostava ilmapiiri digitalisaation mukanaan tuomaan muutokseen, uuden oppimiseen ja asiakkaan auttamiseen nykyaikaisilla tehokkailla toimintatavoilla. Liikevaihdon kasvu lähtee motivoituneesta ja innostuneesta henkilöstöstä. Yhdessä tekemällä ja toisiamme auttamalla luomme ympäristön, joka tuottaa myös asiakkaillemme lisäarvoa, sanoo BDO:n toimitusjohtaja Taneli Mustonen.

Henkilöstömme määrä kasvoi päättyneen tilikauden aikana 16,7 prosentilla 216 henkilöön. Sen lisäksi, että vakituisen henkilöstömme määrä on kasvanut tasaisesti, tarjosimme tilikauden aikana harjoittelupaikkoja noin 30:lle uransa alkuvaiheessa olevalle asiantuntijalle.

Palvelemme asiakkaitamme kaikkialla Suomessa. Tilikauden päättymisen jälkeen olemme avanneet uuden aluetoimiston Vaasaan, joka on 15. toimipisteemme Suomessa.

Kaikki toiminta lähtee halusta auttaa

Toimintamme keskeisiä periaatteita ovat tilintarkastuksen ja muiden palveluidemme sekä henkilökuntamme riippumattomuus, asiantuntijatyön korkea laatu ja poikkeuksellisen hyvä asiakaspalvelu.

– Päättyneen tilikauden aikana olemme kehittäneet toimintaamme yhä enemmän myös merkityksellisyyden näkökulmasta. Keskeinen tavoitteemme on auttaa toinen toistamme päivittäisessä työssä. Auttamalla toisiamme autamme parhaalla mahdollisella tavalla myös asiakkaitamme. Työyhteisössä haluamme auttaa toinen toisiamme myös saavuttamaan työhön liittyvät tavoitteemme ja unelmamme, Taneli Mustonen kertoo.

Kansainvälisen BDO-verkoston yhteinen slogan onkin People helping people achieve their dreams.  Tähän tavoitteeseen panostaa Suomen asiantuntijoiden lisäksi 88 000 osaajaamme 167 maassa.

Kysymme asiakkailtamme säännöllisesti palautetta onnistumisestamme. Asiakastyytyväisyystutkimusten mukaan 90 prosenttia asiakkaistamme ovat erittäin tyytyväisiä tai tyytyväisiä palveluihimme. Nettosuositteluindeksiksi (Net Promoter Score) asiakkaamme ovat antaneet meille tuoreessa asiakastyytyväisyyskyselyssämme 58.

Myös maailmanlaajuinen kasvu jatkui vahvasti

Myös kansainvälinen BDO-verkoston liikevaihto nousi päättyneellä tilikaudella. Kansainvälisen BDO-verkoston yhteenlaskettu liikevaihto oli 8,5 miljardia euroa. Kasvua edelliseen tilikauteen verrattuna tuli 10,1 prosenttia.

Globaali henkilöstömäärämme on kasvanut 10 prosenttia ja on nyt 88 120 henkilöä. BDO toimii 167 maassa, palvellen asiakkaita yhteensä 1 809 toimipisteen kautta.

Taneli Mustonen
email. taneli.mustonen@bdo.fi

Ari Lehto
Hallituksen puheenjohtaja
ari.lehto@bdo.fi

Keith Farlinger
BDO Global CEO
Haastattelupyynnöt Suomen BDO:n viestinnän kautta, viestinta@bdo.fi.

BDO on yksi maailman johtavista tilintarkastus- ja asiantuntijaorganisaatioista. Tarjoamme laadukkaita tilintarkastus-, vero-, laki- ja neuvonantopalveluja yrityksille, julkissektorin organisaatioille ja muille yhteisöille. Palvelemme asiakkaitamme yli 88 000 asiantuntijamme voimin 167 maassa, Suomessa meitä on yli 200.

Kriisikuntia tulee lisää tilikauden 2020 perusteella – mutta miltä näyttää tulevaisuus?7.2.2020 14:54:04 EETBlogi

Alijäämien kattamisvelvollisuus -kriteerin johdosta kriisikuntien määrää kasvaa vuoden 2020 tilinpäätösten jälkeen. Samassa yhteydessä tullee käsittelyyn myös mahdolliset ensimmäiset ”kriisikuntayhtymät” saman arviointikriteerin johdosta. Kriteerin täyttyminen perustuu kuitenkin aiempien vuosien toteumaan – kiinnostavampaa ja tärkeämpää on tuleva kehitys, kirjoittaa BDO:n analyytikko Mika Luhtala.

Uusia näkemyksiä ikääntyvän väestön sosiaali- ja terveyspalveluihin31.5.2019 14:04:00 EESTTutkimus

Yli 65-vuotiaiden ikäluokan odotetaan ylittävän 25 % maailman väestöstä vuoteen 2050 mennessä. Väestön ikääntymisen myötä terveys- ja hoitoalan palveluiden tarve kasvaa. Huolehditaanko ikääntyvän väestön hoidosta ja investoidaanko siihen parhaalla mahdollisella tavalla? Jotta hoidosta saadaan edullista ja tehokasta ja kasvutarpeen haasteista selviydytään, päätösten on pohjauduttava tietoon. BDO:n New Perspectives on Elderly Care -raportti yhdistää OECD:n tutkimustuloksia ja alan asiantuntijoiden näkemyksiä ikääntyvien hoidon järjestämisen kehityksestä ja ennusteista 10 maassa.