TerraWise Oy

Liikevaihto 90 miljoonaan 1,5 vuodessa - Konevuori Oy liittyy TerraWise-konserniin

3.7.2017 06:00 | TerraWise Oy

Vasta 1,5 vuotta sitten perustetun, infrarakentamiseen keskittyneen TerraWisen kasvutarina saa jatkoa Konevuori Oy:n liittyessä osaksi konsernia. Järjestelyn myötä TerraWise kasvattaa yhdyskuntarakentamisen osaamistaan ja vahvistaa merkittävästi johtavaa asemaansa Etelä-Suomessa. Tämä yrityskauppa kasvattaa TerraWise-konsernin pro forma -liikevaihdon jo 90 miljoonaan euroon.

Konevuori tarjoaa asiakkailleen laajaa palveluvalikoimaa, johon kuuluu muun muassa maanrakennus, maa- ja kiviaineskuljetukset, kiviainesten jalostaminen ja myynti, sekä konevuokraus. Menestyksekkään historiansa aikana Konevuori on kasvanut merkittäväksi ja laajalti tunnetuksi osaajaksi, jonka asiakaskuntaan kuuluu sekä yksityisiä yrityksiä että julkisen sektorin toimijoita. Yhtiö toimii pääasiassa Uudenmaan alueella, ja sen liikevaihto oli kesäkuussa 2017 päättyneellä tilikaudella noin 28 miljoonaa euroa. Konevuoren perustaja, Reijo Wuorio, jatkaa merkittävässä operatiivisessa roolissa ja tulee omistajaksi uuteen kokonaisuuteen.

TerraWise perustettiin joulukuussa 2015 Sentica Partnersin tukemana. Mukaan ovat liittyneet Kanta Kaivu Oy, Kallionporaus Arto Soininen Oy, Cendigo Oy, Ympäristörakennus Saarinen Oy, JJ Kaivin ja Kallio Oy, sekä Vihermali Oy. Ja nyt seitsemäntenä yhtiönä Konevuori Oy. Tämä tarkoittaa, että vain 1,5 vuodessa  TerraWise-konsernista on  kasvanut jo 90 miljoonaa euroa pro forma -liikevaihtoa tekevä ja 310 huippuammattilaista työllistävä kokonaisuus.

Nyt toteutettava yritysjärjestely seuraa TerraWisen valittua kasvustrategiaa. Konevuoren liittyminen osaksi konsernia tuo TerraWiselle entistä paremmat mahdollisuudet toteuttaa pääurakoitsijana monipuolisia infrarakentamisen hankkeita koko eteläisen Suomen alueella. Järjestelyn jälkeen yhtiö jatkaa kasvun tavoittelua edelleen erityisesti orgaanisesti, mutta myös valikoiduin yritysostoin.

“Konevuori tunnetaan yhtenä Etelä-Suomen maineikkaampana yhdyskuntarakentamisen osaajana, joten on kunnia saada yhtiö mukaan viemään menestystarinaamme eteenpäin. Järjestely on jatkoa voimakkaan kasvun strategiallemme, jota olemme toteuttaneet onnistuneesti ja mitä seuraamme myös tulevaisuudessa.”, kommentoi TerraWisen toimitusjohtaja Juha Saapunki.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto on hyväksynyt kaupan 28.6.2017. Osapuolet ovat sopineet, että yrityskaupan hintaa ei julkisteta.

Juha Saapunki

Puh: +358 (0) 500 414 458
Email: juha.saapunki(at)terrawise.fi

Timo Sarkki
Sijoitusjohtaja
Sentica Partners Oy
Puh: +358 (0) 40 744 6252
Email: timo.sarkki(at)sentica.fi

Niittyläntie 5

TerraWise on infrarakentamisen erikoisosaaja, jonka toimialoina ovat yhdyskuntarakentaminen, maanrakennus, louhinta ja murskaus, viherrakentaminen, ympäristörakentaminen sekä kivi- ja maa-aineksen kauppa. Yhtiö toimii pääosin Uudenmaan, Pirkanmaan ja Varsinais-Suomen alueella, ja työllistää noin 310 alan ammattilaista. Pro forma -liikevaihto on noin 90 miljoonaa euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi