Liikkeenjohdon valmennukset kilpailudynamiikasta tuottivat kansainvälisen palkinnon

Joka vuosi kymmenien organisaatioiden ylin johto pääsee pureutumaan kilpailustrategiaan ja menestymisen resepteihin Aalto EE:n valmennusjaksoilla. Yhteistyö monien alansa kansainvälisesti johtavien yritysten kanssa on tehnyt mahdolliseksi myös poikkeuksellisen tutkimusaineiston keräämisen ja analysoinnin.

Parhaillaan Bostonissa järjestettävässä Academy of Management -konferenssissa esitellään Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun tutkijoiden Jukka Luoman (kuvassa), Mikko Laukkasen ja Pekka Mattilan työhön perustuva tutkimus. Artikkeli on palkittu yhtenä konferenssin parhaimmistoon kuuluvista.

Parhaillaan Bostonissa järjestettävässä Academy of Management -konferenssissa esitellään Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun tutkijoiden Jukka Luoman, Mikko Laukkasen ja Pekka Mattilan työhön perustuva tutkimus “Study Consequences of Competitor-Based Thinking: Evidence from Participant Observation of Wargaming”, jossa tarkastellaan sitä, miten pelimäinen työskentely ja asettuminen kilpailijan rooliin auttaa eurooppalaisten ja aasialaisten organisaatioiden avainjohtoa rakentamaan ja vahvistamaan strategiaansa. Artikkeli on palkittu yhtenä konferenssin parhaimmistoon kuuluvista.

Academy of Management on johtamisen alan tutkimuksen arvostetuin kansainvälinen julkaisu- ja keskustelufoorumi. Tällä kertaa vuosittainen konferenssi kokoaa yhteen yli 11 000 tutkijaa ja asiantuntijaa. Tänä vuonna Aalto-yliopistoa edustaa yli 60 asiantuntijaa. Suomesta kaikkiaan on lähes 130 osallistujaa. Naapurista Venäjältä konferenssiin osallistuu yli 10 tutkijaa, ja Ruotsista yi 100.

Lisätietoa sotapelistä Aalto Leaders’ Insight -jutussa

Pekka Mattila, valtiot. tri, toimitusjohtaja, Professor of Practice

Mikko Laukkanen, KTT, akateeminen johtaja
Aalto University Executive Education
mikko.laukkanen@aaltoee.fi

Lataa
Jukka Luoma, apulaisprofessori, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu. Kuva: Maarit Kytöharju
Lataa
Mikko Laukkanen, akateeminen johtaja, Aalto EE ja tutkijatohtori, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu. Kuva: Otso Alasko
Lataa
Pekka Mattila, valtiot. tri; toimitusjohtaja, Aalto EE ja Professor of Practice, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu. Kuva: Ville Varumo
Lataa

Osaamisen murros vaikuttaa Suomen kilpailukykyyn – organisaatioiden johtajilla merkittävä rooli12.9.2019 09:17:45 EESTTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on tehnyt johtajilta johtajille tarkoitetun käsikirjan osaamisen murrokseen ja Suomen kilpailukyvyn parantamiseen. Kirja on tehty yhteistyössä Aalto-yliopiston työelämäprofessori Risto Sarvaksen ja opiskelijoiden kanssa. ”Saa soveltaa – osaamisen ja kilpailukyvyn pieni käsikirja” julkaistaan torstaina 12.9.2019.

Aalto EE luo pohjoismaiden suurimman johtamisen ja asiantuntijuuden kehittämisen keskittymän11.7.2019 08:06:12 EESTTiedote

Maailman 50. parhaan johtamisvalmentajan joukkoon lukeutuva Aalto University Executive Education (Aalto EE) luo Aalto-yliopisto Töölö -rakennukseen pohjoismaisittain uniikin keskuksen johtajien ja asiantuntijoiden osaamisen kehittämiselle. Aiemmin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun käytössä ollutta ikonista päärakennusta peruskorjataan ja uudistetaan parhaillaan. Rakennus on muuttovalmis vuoden 2020 loppuun mennessä. Aalto EE on Aalto-yliopiston omistaman rakennuksen päävuokralainen.

Aalto EE vahvistaa asemaansa rahoitusosaamisen ykkösenä – arvostettu CEFA-koulutus siirtyy Aalto EE:lle17.6.2019 07:57:06 EESTTiedote

Suomen Sijoitusanalyytikot ry ja Aalto University Executive Education (Aalto EE) ovat aloittaneet yhteistyön rahoitus- ja sijoitusalan ammattilaisten tutkintokoulutuksen järjestämisessä. Uudistettu ohjelma tarjoaa enemmän lähiopetuspäiviä ja Aalto EE:llä on vahva rooli koko oppimisprosessin ajan. Kouluttajina toimivat Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen ja laskentatoimen laitoksien professorit. CEFA-tutkinnon (Certified European Financial Analyst) myöntää alan eurooppalainen kattojärjestö EFFAS (European Federation of Financial Analysts Societies).

Aalto EE panostaa elinikäiseen oppimiseen - Nana Salin rakentamaan uusia rahoittajakumppanuuksia19.3.2019 08:45:33 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy laajentaa korkeatasoisen elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia julkisella ja yksityisellä sektorilla vahvistamalla ja kehittämällä uusia rahoitusvaihtoehtoja. Yhä useammin yksilön tai työnantajan oma maksukyky yksin ei mahdollista korkeimman kansainvälisen tason saavuttamista, jolloin rinnakkaisten rahoitusmuotojen rooli on ratkaiseva.