Liikkeenjohdon valmennukset kilpailudynamiikasta tuottivat kansainvälisen palkinnon

Joka vuosi kymmenien organisaatioiden ylin johto pääsee pureutumaan kilpailustrategiaan ja menestymisen resepteihin Aalto EE:n valmennusjaksoilla. Yhteistyö monien alansa kansainvälisesti johtavien yritysten kanssa on tehnyt mahdolliseksi myös poikkeuksellisen tutkimusaineiston keräämisen ja analysoinnin.

Parhaillaan Bostonissa järjestettävässä Academy of Management -konferenssissa esitellään Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun tutkijoiden Jukka Luoman (kuvassa), Mikko Laukkasen ja Pekka Mattilan työhön perustuva tutkimus. Artikkeli on palkittu yhtenä konferenssin parhaimmistoon kuuluvista.

Parhaillaan Bostonissa järjestettävässä Academy of Management -konferenssissa esitellään Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun tutkijoiden Jukka Luoman, Mikko Laukkasen ja Pekka Mattilan työhön perustuva tutkimus “Study Consequences of Competitor-Based Thinking: Evidence from Participant Observation of Wargaming”, jossa tarkastellaan sitä, miten pelimäinen työskentely ja asettuminen kilpailijan rooliin auttaa eurooppalaisten ja aasialaisten organisaatioiden avainjohtoa rakentamaan ja vahvistamaan strategiaansa. Artikkeli on palkittu yhtenä konferenssin parhaimmistoon kuuluvista.

Academy of Management on johtamisen alan tutkimuksen arvostetuin kansainvälinen julkaisu- ja keskustelufoorumi. Tällä kertaa vuosittainen konferenssi kokoaa yhteen yli 11 000 tutkijaa ja asiantuntijaa. Tänä vuonna Aalto-yliopistoa edustaa yli 60 asiantuntijaa. Suomesta kaikkiaan on lähes 130 osallistujaa. Naapurista Venäjältä konferenssiin osallistuu yli 10 tutkijaa, ja Ruotsista yi 100.

Lisätietoa sotapelistä Aalto Leaders’ Insight -jutussa

Pekka Mattila, valtiot. tri, toimitusjohtaja, Professor of Practice

Mikko Laukkanen, KTT, akateeminen johtaja
Aalto University Executive Education
mikko.laukkanen@aaltoee.fi

Lataa
Jukka Luoma, apulaisprofessori, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu. Kuva: Maarit Kytöharju
Lataa
Mikko Laukkanen, akateeminen johtaja, Aalto EE ja tutkijatohtori, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu. Kuva: Otso Alasko
Lataa
Pekka Mattila, valtiot. tri; toimitusjohtaja, Aalto EE ja Professor of Practice, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu. Kuva: Ville Varumo
Lataa

DBA-väitös: Globaalin toimintamallin toteuttaminen vaatii yritykseltä tasapainottelua vastakkaisten odotusten välillä26.11.2019 15:44:50 EETKutsu

KTM Margit Suurnäkki väittelee 29.11.2019 Aalto Executive DBA -tutkinto-ohjelmasta (Doctor of Business Administration). Hänen väitöskirjansa aiheena on kansainvälinen johtaminen ja erityisesti se, mitä globaalisti toimivalta yritykseltä vaaditaan sisäisesti, jotta se voisi vastata yhä globaalimman liiketoimintaympäristön vaatimuksiin.

Stiftelserna stärker ledarskapskompetensen inom konst- och kultursfären tillsammans med Aalto EE26.11.2019 09:13:12 EETTiedote

Megatrender i världen, förändringar i arbetet och oviss finansiering driver konst- och kultursfären att utveckla ledarskaps- och affärskompetensen. Programmet Business of Culture antar den utmaningen tillsammans med olika kulturaktörer. Programmet inleds i november och yrkesverksamma inom konst- och kultursfären understöds av Jenny and Antti Wihuri Foundation, Saastamoinen Foundation, Föreningen Konstsamfundet och Kulturfonden för Sverige och Finland.

Säätiöt vahvistavat taide- ja kulttuurialan johtamisosaamista yhdessä Aalto EE:n kanssa26.11.2019 08:55:32 EETTiedote

Maailman megatrendit, työn muutos ja rahoituksen epävarmuus vauhdittavat taide- ja kulttuurialaa kehittämään johtamis- ja liiketoimintaosaamista. Uusi Business of Culture-ohjelma tarttuu haasteeseen yhdessä alan toimijoiden kanssa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Keskiviikkona alkavassa ohjelmassa taide- ja kulttuurialan ammattilaisia ovat tukemassa Jenny ja Antti Wihurin rahasto, Saastamoisen säätiö, Föreningen Konstsamfundet ja Suomalais-ruotsalainen Kulttuurirahasto.

Maailman 100 parhaan joukkoon arvioidun Aalto Executive MBA:n vahvuus on vaikuttavuudessa18.11.2019 08:23:17 EETTiedote

Aalto-yliopisto on noussut kaikissa tärkeissä alakohtaisissa yliopistovertailuissa. Vastikään julkistetussa Times Higher Education -rankingin kauppa- ja taloustieteiden alan yliopistovertailussa Aalto nousi sijalle 54. Alle 50-vuotta sitten perustetuista yliopistoista 50 parasta listaava ”QS Top 50 under 50” piti Aalto-yliopiston yhdeksäntenä. Financial Times on arvostanut Aalto Executive MBA -ohjelman jälleen maailman sadan parhaimman joukkoon tuhansien verrokkien joukosta. Sijoitus oli tänä vuonna 92.