Liikkujan viikko kannustaa kävelemään

Euroopan Liikkujan viikkoa vietetään vuosittain syyskuussa 16.-22.9. Viikolla kannustetaan ihmisiä pohtimaan omia, arkisia liikkumisvalintoja ja niiden vaikutuksia ympäristöön ja yhteiskuntaan. Vuoden 2019 teemana on kävely ja sloganina ”Kävellen eteenpäin.”

Kävely on olennainen osa joukkoliikennematkaa. Kävely parantaa ihmisten terveyttä. HSL toimii yhteistyössä jäsenkuntiensa kanssa parantaakseen kävelyolosuhteita alueellaan. Parhaillaan käynnissä on HSL:n ja Traficomin kävelykilometrikisa, jossa kisataan kävellyistä kilometreistä tai minuuteista.

Liikkujan viikolla HSL osallistuu Tikkurilan senioritapahtumaan torstaina 19.9. ja Autottomaan päivään Ratikkamuseossa sunnuntaina 22.9. Liikkujan viikon tapahtumia on koottu HSL:n nettisivuille.

HSL on myös tuottanut yhdessä Helsingin, Espoon ja Vantaan kaupunkien sekä HSY:n ja Ilmastoinfon ”Kävellen eteenpäin” –videot, joita jaetaan sosiaalisen median kanavilla Liikkujan viikon aikana.

Tikkurilan senioritapahtuma 19.9. klo 10-13

Paikka: Tikkurilan Maalitori, Dixin asematunnelin kupeessa

Paikalla ovat HSL:n asiantuntijat, Vantaan kaupungin liikennesuunnittelijat, Vantaan kaupungin Menokaveri -toiminta ja Liikenneturva.

Tapahtumassa annetaan tietoa:

HSL:n lipuista, vyöhykkeistä ja eläkeläisten alennuksista
Lähibusseista ja joukkoliikenteestä Vantaan alueella
Vantaan liikennesuunnitelmista
Kaupunkipyöristä ja pyöräilyturvallisuudesta

Markkinointisuunnittelija Suvi Lahti, HSL, puh. 09 4766 4320

HSL:n hallituksen päätöksiä 26.11.201926.11.2019 15:41:14 EETTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kalusto- ja varikkohankinnan valmistelu Halliitus päätti käynnistää uusien lähijunien hankintaa valmistelevat toimet yhdessä Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy:n kanssa. Hallitus myös valtuutti toimitusjohtajan käynnistämään tarvittavan selvitykset muun muassa junien ominaisuuksiin ja lukumäärään sekä varikkoratkaisuihin liittyen. Junien hankinnan käynnistämistä ja varikkoratkaisua koskevat hankepäätösesitykset tuodaan hallituksen käsiteltäväksi vuoden 2020 loppuun mennessä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Bussiliikenteen tarjouskilpailun 49/2019 ratkaisu Hallitus päätti valita kilpailukohteiden 260 ja 261 voittajaksi Oy Pohjolan Kaupunkiliikenne Ab:n. Yhtiö alkaa liikennöidä linjoja 562 ja 587 elokuusta 2020 alkaen, linjoja 75, 77 ja 79N elokuusta 2021 alkaen (kohde 260) sekä linjaa 55 vuoden 2021 alusta (kohde 261). Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Liikennöinnin yksinoikeuden myöntäminen tarjousk