Liikkujan viikko kannustaa kävelemään

Euroopan Liikkujan viikkoa vietetään vuosittain syyskuussa 16.-22.9. Viikolla kannustetaan ihmisiä pohtimaan omia, arkisia liikkumisvalintoja ja niiden vaikutuksia ympäristöön ja yhteiskuntaan. Vuoden 2019 teemana on kävely ja sloganina ”Kävellen eteenpäin.”

Kävely on olennainen osa joukkoliikennematkaa. Kävely parantaa ihmisten terveyttä. HSL toimii yhteistyössä jäsenkuntiensa kanssa parantaakseen kävelyolosuhteita alueellaan. Parhaillaan käynnissä on HSL:n ja Traficomin kävelykilometrikisa, jossa kisataan kävellyistä kilometreistä tai minuuteista.

Liikkujan viikolla HSL osallistuu Tikkurilan senioritapahtumaan torstaina 19.9. ja Autottomaan päivään Ratikkamuseossa sunnuntaina 22.9. Liikkujan viikon tapahtumia on koottu HSL:n nettisivuille.

HSL on myös tuottanut yhdessä Helsingin, Espoon ja Vantaan kaupunkien sekä HSY:n ja Ilmastoinfon ”Kävellen eteenpäin” –videot, joita jaetaan sosiaalisen median kanavilla Liikkujan viikon aikana.

Tikkurilan senioritapahtuma 19.9. klo 10-13

Paikka: Tikkurilan Maalitori, Dixin asematunnelin kupeessa

Paikalla ovat HSL:n asiantuntijat, Vantaan kaupungin liikennesuunnittelijat, Vantaan kaupungin Menokaveri -toiminta ja Liikenneturva.

Tapahtumassa annetaan tietoa:

HSL:n lipuista, vyöhykkeistä ja eläkeläisten alennuksista
Lähibusseista ja joukkoliikenteestä Vantaan alueella
Vantaan liikennesuunnitelmista
Kaupunkipyöristä ja pyöräilyturvallisuudesta

Markkinointisuunnittelija Suvi Lahti, HSL, puh. 09 4766 4320

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.9.201917.9.2019 15:29:50 EESTTiedote

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2018 arviointikertomuksen johdosta Hallitus päätti antaa syysyhtymäkokoukselle liitteen mukaisen lausunnon lautakunnan tarkastuslautakunnan vuotta 2018 koskevasta arviointikertomuksesta. Lisäksi hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee lausunnon tiedoksi. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Matkalippujen jälleenmyyntiperusteista päättäminen Hallitus päätti hyväksyä HSL:n uudet lipunmyyntiperiaatteet. Uusien periaatteiden mukaan HSL ei enää maksa erillistä myyntiin perustuvaa palkkiota jälleenmyyjille HSL:n lippujen myynnistä. Hallitus myös seuraa uusien jälleenmyyntiperusteiden vaikutuksia HSL:n lipunmyyntiin ja eri asiakasryhmiin. Lisäksi hallitus päättää myöhemmin erikseen periaatteiden soveltamisesta HSL:n omissa palvelupisteissä ja jäsenkuntien perustamissa HSL-palvelupisteissä tapahtuvaan myyntiin. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN HSL:n myyntipisteverkoston käyttöoikeussopimuksen toteuttajien valinta Hallitus päätti val