Liikkumisen riemua ”Emme Kiusaa”-liikuntatapahtumassa tiistaina 14.5.

Hiirihaukkatalo ja Kaukovainion koulu, AC Oulu ja Osuuskauppa Arina järjestävät yhdessä ”Emme kiusaa”-liikuntatapahtuman tiistaina 14.5.2019 klo 12:30-14:00 Hiirihaukkatalon lähikentällä ja piha-alueella.

Ystävyysottelu Kaukovainion koulun oppilaiden joukkue vs. AC Oulun pelaajat

Tapahtuma alkaa AC Oulun pelaajien vetämillä toimintarasteilla, joissa lapset pääsevät harjoittelemaan mm. pomputtelua sekä testaamaan potkunopeuttaan tutkaan. Pelaajista mukaan tapahtumaan on ilmoittautunut mm. AC Oulun riveihin palaava Juho Mäkelä, joka on pelannut urallaan Suomen nuorten ja miesten maajoukkueissa sekä tehnyt kansainvälisen uran jalkapalloilijana.

Rastien jälkeen pelataan ystävyysottelu Kaukovainion koulun oppilaista muodostetun joukkueen ja AC Oulun pelaajien välillä.

Tuhannelle ensimmäiselle osallistujalle on tarjolla tapahtumassa makkaraa & pillimehua ja jälkipelit Kaukovainion S-marketilla mehun ja pullan kera. Jokainen toimintarasteihin osallistuja osallistuu myöskin arvontaan, jossa palkintoina 2 x AC Oulun kausikorttipaketteja (1 aikuinen & 2 lasta), 3 x kahden lipun pakettia AC Oulun peliin, 1 jättisipsipussi, AC Oulun kaulahuivi sekä 3 jalkapalloa.

Emme kiusaa -kampanja

Emme Kiusaa -kampanja (entiseltä nimeltään ”Älä Kiusaa”-kampanja) on kolmatta vuotta käynnissä oleva kampanja, jonka tarkoituksena on ehkäistä kouluilla, työpaikoilla ja muissa yhteisöissä esiintyvää kiusaamista. Kampanjan taustalla on jalkapalloseura AC Oulu.

– Emme kiusaa -kampanja on tärkeä koko joukkueelle ja siksi halukkaista ei ollut tälläkään kertaa pulaa, kun kysyimme pelaajia mukaan tapahtumaan. Menestyäkseen jalkapallossa, pitää joukkueen puhaltaa yhteen hiileen ja vaikka tämänkin tapahtuman rasteilla treenataan sitä omaa osaamistaan, kaikkia tarvitaan voittamiseen, toteaa AC Oulun projektipäällikkö Tuomas Kuivamäki.

– Halusimme ehdottomasti lähteä mukaan tekemään Emme kiusaa-liikuntatapahtumaa, sillä tässä yhdistyy kaksi meille tärkeää asiaa; lasten ja nuorten hyvinvoinnin parantaminen tukemalla liikuntaharrastuksia sekä kiusaamisen vastustaminen. Jalkapallosta tuttu ”Fair play” on loistava ohjenuora sekä kouluun, että työpaikoille, kertoo Kaukovainion S-marketin marketpäällikkö Jussi Aho.

Yhteisöllisyyttä ja kaveruutta

Kaukovainiolla toimii monitoimitalo, jonka yhtenä painopisteenä on kaikkien lasten ja nuorten liikunnan ja harrastamisen edistäminen. Talolla on käytössä oma slogan: ”Kaikilla on yksi kaveri ja yksi harrastus”.

Koulun lisäksi monitoimitalossa toimii myös nuorisotalo, jossa lapset voivat viettää vapaa-aikaansa esimerkiksi pelejä pelaamalla, askartelemalla, osallistumalla ohjattuihin tuokioihin tai vaikkapa pelaten ulkona jalkapalloa.

– Meillä on koulussa ja monitoimitalolla hyvä yhteishenki ja lapset odottavat tapahtumaa jo innolla. Toivottavasti moni kaukovainiolainen tulee paikanpäälle kannustamaan molempia ystävyysottelun joukkueita, monitoimitalon johtaja ja Kaukovainion koulun rehtori Timo Kettunen toivoo.

Sekä Kettunen, että Kuivamäki kertovat molempien joukkueiden odottavan jo innolla tulevaa peliä. Jännittynein taitaa kuitenkin olla Aho, joka toimii AC Oulun joukkueen maalivahtina.

– Harvoin sitä pääsee ammattilaisten kanssa pelaamaan samaan joukkueeseen ja mitä olen ymmärtänyt lasten puheista kaupalla, niin sieltäkin puolelta löytyy kovia pelaajia eli saa nähä miten moken käy, Aho nauraa.

Lisätietoja:

monitoimitalon johtaja ja rehtori Timo Kettunen, Kaukovainion koulu, 044 703 9230, timo.kettunen@ouka.fi
projektipäällikkö Tuomas Kuivamäki, AC Oulu, 050 343 8587, tuomas.kuivamaki@acoulu.fi
marketpäällikkö Jussi Aho, S-market Kaukovainio, 044 788 6466, jussi.aho2@sok.fi

Tapahtuman järjestävät yhdessä Hiirihaukkatalo ja Kaukovainion koulu, AC Oulu ja Osuuskauppa Arina ja se järjestetään osana "Emme kiusaa"-kampanjaa.

Oulun Energia ja Osuuskauppa Arina yhteisvoimin ilmastotalkoisiin3.6.2019 13:15:20 EESTTiedote

Oulun Energia Oy ja Osuuskauppa Arina syventävät energiayhteistyötä ilmastonmuutoksen hillinnän puolesta. Tavoitteena on kehittää ja rakentaa yhteistyössä Ouluun ja myöhemmin Pohjois-Suomeen ja muualle Suomeen energiatehokkaita teknisiä järjestelmiä kauppakiinteistöjen hukkalämmön entistä parempaan hyötykäyttöön. Yhteistyön kautta edistetään Oulun Energia Oy:n ja Osuuskauppa Arinan hiilineutraalisuustavoitteita.

Oululainen myymäläpäällikkö Mika Timonen on kaupan alan vuoden 2018 työpaikkaohjaaja28.5.2019 11:37:21 EESTTiedote

Sale Myllyojan myymäläpäällikkö Mika Timonen palkittiin kaupan alan vuoden 2018 työpaikkaohjaajana Oulussa 10.5.2019 Ammattiopisto Luovin tiloissa järjestetyssä palkitsemistilaisuudessa. Timonen palkittiin Helsingin Kauppiaitten Yhdistys r.y.:n tunnustuspalkinnolla, joka luovutettiin palkitsemistilaisuudessa. Lisäksi Kaupan Koulutuksen Kehittämiskeskus myönsi Mika Timoselle Kaupan alan vuoden työpaikkaohjaaja 2018 -kunniakirjan.

Sokos Herkkua kehitetään lisäämällä valikoimaa ja parantamalla asiointikokemusta24.5.2019 17:04:42 EESTTiedote

Osuuskaupan omistavilta asiakkailta saadun palautteen ja kolmen toimintavuoden aikana hankitun kokemuksen perusteella Sokos Herkkua halutaan kehittää entistä paremmin omistajien toiveita palvelevaksi ruoka- ja herkkukaupaksi. Sokos Herkulta on koko sen toiminta-ajan toivottu laajempaa valikoimaa, selkeämpää myymälämiljöötä ja asioimisväljyyttä. Toiveiden toteuttamiseksi ruokakauppa tarvitsee lisää pinta-alaa. Sokos Herkussa aloitetaan mahdollisimman pian kesän aikana toteutettava remontti, jonka myötä ruokakaupan toimintoja järjestetään uudelleen. Remontin myötä Sokos Herkun kahvilaravintola suljetaan ja ravintolalta vapautuvat tilat käytetään ruokakaupan laajentamiseen. Kahvilaravintolassa ja keittiössä muutos merkitsee kahdeksan henkilön työtehtävien loppumisen, mutta heille kaikille tarjotaan töitä Osuuskauppa Arinassa. Sokos Herkun ravintola ja sen henkilökunta haluavat lämpimästi kiittää omistajia ja asiakkaita kuluneesta kolmesta vuodesta. Heitä palvelevat jatkossakin keskustassa