Liina Aulin Ilmarisen viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajaksi

Ilmarisen viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty VTM Liina Aulin.

Aulin on työskennellyt Ilmarisessa viestintäpäällikkönä vuodesta 2016 vastaten mm. yhtiö- ja talousviestinnästä sekä mediasuhteista. Tätä ennen hän toimi pitkään viestinnän tehtävissä tasavallan presidentin kansliassa. Aulin on työskennellyt myös toimittajana mm. STT:llä, MTV:llä ja Aamulehdessä.

Aulinin vastuulle kuuluu Ilmarisen brändi, viestintä ja markkinointi sekä yhteiskuntasuhteet ja vastuullisuus. Hän raportoi toimitusjohtaja Jouko Pölöselle.

– Rakennamme Ilmarisesta vetovoimaisinta työelämän kumppania, ja tässä työssä korostuvat sisäinen ja ulkoinen viestintä, vastuullisuus sekä laaja vuorovaikutus sidosryhmiemme kanssa. Olen iloinen, että tehtävään löytyi vahva osaaja talon sisältä. Liinalla on monipuolinen kokemus vaativista viestinnän tehtävistä ja laaja yhteiskunnallisten asioiden ymmärrys, Jouko Pölönen sanoo.

– Eläkeyhtiössä ollaan isojen yhteiskunnallisten kysymysten äärellä. Syntyvyys on laskussa ja työkyvyttömyys on kääntynyt nousuun. Työkyky nousee yhä tärkeämpään rooliin. Globaalilla tasolla esillä ovat kestävän kehityksen haasteet ja ilmastonmuutos, missä Ilmarisella vastuullisena sijoittajana on mahdollisuus olla edelläkävijänä. Näissä keskusteluissa haluamme olla entistäkin vahvemmin mukana. On hienoa jatkaa matkaa vetovoimaisimman työelämän kumppanin rakentamiseksi yhdessä osaavan tiimin, koko henkilöstön ja sidosryhmiemme kanssa, Liina Aulin sanoo.

Lisätietoja:

• Jouko Pölönen, toimitusjohtaja, p. 050 1282
  • Liina Aulin, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja (1.11.2019 alk.), p. 040 770 9400
  • Ilmarisen johtoryhmä

Liina Aulin. Kuva: Mikko Käkelä.

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 50 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärä putosi kiihtyvällä tahdilla – toimialoissa alueelliset erot kasvoivat15.12.2020 11:04:28 EETTiedote

Työntekijämäärän muutos kääntyi laskuun Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä ensimmäistä kertaa sitten toukokuun ja oli marraskuussa -5,5 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Suurin lasku oli henkilöstövuokraus- sekä majoitus- ja ravitsemusaloilla, missä pudotusta tuli kummassakin noin -20 prosenttia. Pohjois-Suomessa talvimatkailuun liittyvillä aloilla työntekijöitä oli vähemmän kuin pandemian alun pahimpina kuukausina.

Ilmarisen tutkimus: Työnsä tulevaisuudesta innostuu alle puolet suomalaisista – työkyky koetaan melko hyväksi25.11.2020 09:48:16 EETTiedote

Työelämän muutos haastaa suomalaisia. Joka kolmas työikäinen suhtautuu luottavaisesti työnsä tulevaisuuteen, mutta toisaalta työn kuormittavuuden, työmäärän ja kiireessä työskentelyn nähdään kasvavan. Uuden oppiminen, uusien ratkaisujen löytäminen ja työn merkityksellisyyden kasvu lisäävät voimavaroja. Tiedot selviävät Ilmarisen tutkimuksesta, johon vastasi tuhat suomalaista.