Liina Aulin Ilmarisen viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajaksi

Ilmarisen viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty VTM Liina Aulin.

Aulin on työskennellyt Ilmarisessa viestintäpäällikkönä vuodesta 2016 vastaten mm. yhtiö- ja talousviestinnästä sekä mediasuhteista. Tätä ennen hän toimi pitkään viestinnän tehtävissä tasavallan presidentin kansliassa. Aulin on työskennellyt myös toimittajana mm. STT:llä, MTV:llä ja Aamulehdessä.

Aulinin vastuulle kuuluu Ilmarisen brändi, viestintä ja markkinointi sekä yhteiskuntasuhteet ja vastuullisuus. Hän raportoi toimitusjohtaja Jouko Pölöselle.

– Rakennamme Ilmarisesta vetovoimaisinta työelämän kumppania, ja tässä työssä korostuvat sisäinen ja ulkoinen viestintä, vastuullisuus sekä laaja vuorovaikutus sidosryhmiemme kanssa. Olen iloinen, että tehtävään löytyi vahva osaaja talon sisältä. Liinalla on monipuolinen kokemus vaativista viestinnän tehtävistä ja laaja yhteiskunnallisten asioiden ymmärrys, Jouko Pölönen sanoo.

– Eläkeyhtiössä ollaan isojen yhteiskunnallisten kysymysten äärellä. Syntyvyys on laskussa ja työkyvyttömyys on kääntynyt nousuun. Työkyky nousee yhä tärkeämpään rooliin. Globaalilla tasolla esillä ovat kestävän kehityksen haasteet ja ilmastonmuutos, missä Ilmarisella vastuullisena sijoittajana on mahdollisuus olla edelläkävijänä. Näissä keskusteluissa haluamme olla entistäkin vahvemmin mukana. On hienoa jatkaa matkaa vetovoimaisimman työelämän kumppanin rakentamiseksi yhdessä osaavan tiimin, koko henkilöstön ja sidosryhmiemme kanssa, Liina Aulin sanoo.

Lisätietoja:

• Jouko Pölönen, toimitusjohtaja, p. 050 1282
  • Liina Aulin, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja (1.11.2019 alk.), p. 040 770 9400
  • Ilmarisen johtoryhmä

Liina Aulin. Kuva: Mikko Käkelä.

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme lähes 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on yli 46 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Aleksanterinkatu 40–42 sai Gold-tason LEED-sertifikaatin - Lähes koko Kämp-kortteli nyt LEED-sertifioitu13.7.2020 10:14:38 EESTTiedote

Helsingin keskustassa sijaitsevalle, muun muassa GLO-hotellista ja Kämp Galleria -ostoskeskuksesta tunnetulle Aleksanterinkatu 40–42:lle on myönnetty LEED Gold -ympäristösertifikaatti. Kesäkuussa kultatason LEED-sertifikaatilla palkittiin Helsingin keskustan Kämp Gallerian rakennus, joka sijaitsee samassa korttelissa nyt palkitun kiinteistön kanssa.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärä putosi toukokuussa 11,6 prosenttia – pudotus jyrkempi kuin finanssikriisissä15.6.2020 11:39:12 EESTTiedote

Työntekijämäärät laskivat Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä toukokuussa 11,6 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Yli kaksi kuukautta jatkunut pudotus työntekijämäärissä on indeksin mittaushistorian jyrkin ja suurempi kuin finanssikriisin pahimpina hetkinä. Suurin lasku oli ravitsemus- ja majoitusalalla, missä pudotusta oli yli 58 prosenttia.