Liina Aulin Ilmarisen viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajaksi

Ilmarisen viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty VTM Liina Aulin.

Aulin on työskennellyt Ilmarisessa viestintäpäällikkönä vuodesta 2016 vastaten mm. yhtiö- ja talousviestinnästä sekä mediasuhteista. Tätä ennen hän toimi pitkään viestinnän tehtävissä tasavallan presidentin kansliassa. Aulin on työskennellyt myös toimittajana mm. STT:llä, MTV:llä ja Aamulehdessä.

Aulinin vastuulle kuuluu Ilmarisen brändi, viestintä ja markkinointi sekä yhteiskuntasuhteet ja vastuullisuus. Hän raportoi toimitusjohtaja Jouko Pölöselle.

– Rakennamme Ilmarisesta vetovoimaisinta työelämän kumppania, ja tässä työssä korostuvat sisäinen ja ulkoinen viestintä, vastuullisuus sekä laaja vuorovaikutus sidosryhmiemme kanssa. Olen iloinen, että tehtävään löytyi vahva osaaja talon sisältä. Liinalla on monipuolinen kokemus vaativista viestinnän tehtävistä ja laaja yhteiskunnallisten asioiden ymmärrys, Jouko Pölönen sanoo.

– Eläkeyhtiössä ollaan isojen yhteiskunnallisten kysymysten äärellä. Syntyvyys on laskussa ja työkyvyttömyys on kääntynyt nousuun. Työkyky nousee yhä tärkeämpään rooliin. Globaalilla tasolla esillä ovat kestävän kehityksen haasteet ja ilmastonmuutos, missä Ilmarisella vastuullisena sijoittajana on mahdollisuus olla edelläkävijänä. Näissä keskusteluissa haluamme olla entistäkin vahvemmin mukana. On hienoa jatkaa matkaa vetovoimaisimman työelämän kumppanin rakentamiseksi yhdessä osaavan tiimin, koko henkilöstön ja sidosryhmiemme kanssa, Liina Aulin sanoo.

Lisätietoja:

• Jouko Pölönen, toimitusjohtaja, p. 050 1282
  • Liina Aulin, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja (1.11.2019 alk.), p. 040 770 9400
  • Ilmarisen johtoryhmä

Liina Aulin. Kuva: Mikko Käkelä.

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 49 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Vuokralaiset kehittämässä toimitilojen energiatehokkuutta – neljä Ilmarisen kiinteistöä sai jälleen kiitosta erinomaisesta ympäristösuorituskyvystä16.12.2019 14:30:44 EETTiedote

Kolme Ilmarisen kiinteistöä Helsingin Aleksanterinkadulla ja yksi kiinteistö Espoon Keilaniemessä sai toiseksi korkeimman LEED Gold -ympäristösertifikaatin. Sertifiointi sitouttaa kaikki kiinteistön käyttäjät ja ylläpitäjät mukaan miettimään ja toteuttamaan ratkaisuja, joilla pienennetään ympäristökuormaa.

Fortsatt stark utveckling av placeringsverksamhet, kostnadseffektivitet och tillväxt1.11.2019 11:11:02 EETTiedote

Den starka utvecklingen under början av året fortsatte under det tredje kvartalet och totalresultatet steg till 1,3 miljarder euro tack vare goda placeringsintäkter. Ilmarinens placeringar avkastade 8,2 procent i januari–september, dvs. 3,7 miljarder euro och placeringstillgångarna ökade rekordartat till 49,1 miljarder euro. Kundbeståndet ökade, kostnaderna sjönk och kostnadseffektiviteten förbättrades ytterligare.