Liisa Kivelä MTL Communications Awards -2017 kilpailun päätuomariksi

Koneen viestintäjohtaja Liisa Kivelä on MTL Communications Awards -kilpailun 2017 päätuomari. Kilpailu uudistuu: kaikki shortlistatut toimistot pitchaavat työnsä tuomariston kokouksessa, paras pitchaaja palkitaan ja kilpailussa on oma sarjansa opiskelijoille. Opiskelijasarjan palkinnon lahjoittaa Suomen Yrittäjät.

iPäätuomari Kivelän lisäksi vuoden 2017 kilpailua tuomaroivat Christina Forsgård, partner, Netprofile; Olli Herrala, toimittaja, Kauppalehti; Jouni Mölsä, viestintäjohtaja, Ulkoasiainministeriö; Petteri Numminen, tuottaja, Unicef; Henrik Rydenfelt, tutkija, Oulun yliopisto; Harri Saukkomaa, hallituksen puheenjohtaja, Tekir; Maija Tommila, toimitusjohtaja, Viestintä Oy Drum; Vilhelmiina Wahlbeck, viestintäjohtaja, DNA. Tuomariston sihteeri on Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL.

Paras pitchaaja palkitaan

Kilpailun shortlist valitaan 20.4. Kaikki shortlistatut työt saapuvat tuomariston kokoukseen myymään, pitchaamaan, oman kilpailutyönsä. Myös paras pitchaaja palkitaan erikseen.

- Koska myyntityöllä ja esiintymisellä on niin suuri merkitys menestymisessä, päätimme ottaa sen osaksi myös MTL Communications Awards -kilpailua. Yhtään asiakasta ei saada ilman ammattitaitoista pitchausta, sanoo Tarja Virmala MTL:stä.

- Hienoa päästä näkemään läpileikkaus Suomen viestintätoimistojen töiden parhaimmistosta. Viestintä on yhä useammassa organisaatiossa strateginen asia, ja viestintätoimistobisnes kasvaa kovaa vauhtia. Kilpailuilla on tärkeä rooli oman työn laadun ja vaikuttavuuden mittarina, sanoo päätuomari Liisa Kivelä.

Yrittäjät palkitsee uuden opiskelijasarjan

Vuoden 2017 kilpailussa on oma sarjansa opiskelijoille. Opiskelijasarjan palkinnon lahjoittaa Suomen Yrittäjät ry, joka tarjoaa voittajalle tai voittajatiimille harjoittelustipendin Yrittäjien markkinointi-tiimissä.

Kilpailutyön aihe on Kuinka markkinoinnin ja markkinointiviestinnän merkitys pitää kommunikoida suomalaisille nuorille, jotka tekevät ammattinvalintapäätöksiä.

– Elämme viestinnässä ja markkinoinnissa suurta murrosta. Nuorempaa sukupolvea ei enää tavoita samoista kanavista kuin esimerkiksi yli nelikymppisiä. Nuoret tietävät parhaiten, kuinka omalle sukupolvelle kommunikoidaan. Olemme iloisia voidessamme olla mukana mahdollistamassa uutta MTL Communications Awardsien opiskelijasarjaa, sanoo toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen Suomen Yrittäjistä.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki keväällä 2017 korkeakoulussa kirjoilla olevat opiskelijat yksin tai enintään kolmen hengen ryhmissä.

Voittajia juhlitaan Pörssitalolla 1.6.

Viestintäkilpailun voittajat julkistetaan 1.6. pidettävässä palkintojenjakojuhlassa Pörssitalolla. Kaikki shortlistalle yltäneet työt esitellään ennen voittajien julkistamista

Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL ry: tarja.virmala@mtl.fi, + 358 400 484693
Liisa Kivelä, kilpailun päätuomari, viestintäjohtaja, Kone Oyj, + 358 400 308484

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien toimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta.