Liken syksyn 2018 kirjakatalogi on julkistettu

Like Kustannus julkaisee tänään loppuvuoden kirjakataloginsa. Kustannusohjelmassa painottuvat laadukkaiden kauno- ja tietokirjojen lisäksi sarjakuvat ja musiikkikirjat.

Mokoman laulajana tunnetun Marko Annalan toinen romaani, Paasto, kertoo uskosta, rehellisyydestä ja rakkauden kaipuusta.

Antti Tuomaisen Pikku Siperia on rikosromaani ja mustaakin mustempi komedia uskosta ja epäuskosta, inhimillisistä pyrkimyksistä ja ihmistä suuremmista kysymyksistä.

Kauko Röyhkän uran tähänastinen pääteos Maan Korvessa kulkevi -romaani on Finlandia-ehdokkaaksi nousseen Kaksi aurinkoa -romaanin sisarteos, joka kuvaa Lapin sotaa ja sijoiltaan raastettuja, rikki revittyjä ihmisiä, joiden yksinäisyys on sotaakin syvempää.

Lisäksi Like julkaisee syksyllä 2018 romaaneja mm. Asko Sahlbergiltä, Mikael Niemeltä ja Karl Ove Knausgårdilta.

Kaunokirjallisuuden Finlandia-ehdokkuudella noteeratulta Tommi Liimatalta ilmestyy syksyllä kuudes sarjakuva-albumi. Roskislapsi on musta komedia lapsesta, jonka uskovainen äiti hylkää roskiskuiluun.

Seksuaalinen hyväksikäyttö nousee yhdeksi teemaksi tietokirjoissa

Marissa Jaakolan ja Ari Väntäsen teos Takaisin valoon on järkyttävä ja koskettava selviytymistarina ihmiskaappausten hämärästä maailmasta. Marissa Jaakola (s. 1981) on ulkomailla kaapattu suomalaisnainen, joka kertoo selviytymistarinansa toivottomien, väkivallan täyttämien kuukausien jäljiltä.

Ohjaaja ja näyttelijä Heidi Lindénin #metoo-vallankumous puolestaan on tositarina suomalaisesta vaientamisen kulttuurista, sen vastustamisesta ja sen ilmentymisestä elokuva-alalla.

Raskaampi rock esillä musiikkikirjoissa

Jouni Hynynen kertoo Muistikuvia-teoksessaan Kotiteollisuuden lyriikoiden henkilökohtaisesta merkityksestä ja siitä maailmasta, jossa tekstit ovat syntyneet.

Matti Riekin ja Timo Isoahon Trio Niskalaukaus -kirja esittelee suomenkielisen raskaan rockin pioneeriyhtyeen synnyn, nousun radiosoittolistoille, lopetuspäätöksen taustat sekä uuden tulemisen monipuolisin haastatteluin ja rikkaalla kuvamateriaalilla höystettynä.

Katso kaikki uutuuskirjat katalogista >>

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@like.fi

Haastattelu- ja vedospyynnöt sekä lisätiedot:

Tietokirjat: Adèle Couavoux, adele.couavoux@like.fi, p. 045-1425272

Kaunokirjat: Piia Väisänen, piia.vaisanen@like.fi, p. 050-5204699

Rosa Liksomin Everstinna menestyy Suomessa ja maailmalla17.11.2017 10:39Tiedote

Rosa Liksomin syyskuussa ilmestynyt Everstinna-romaani niittää menestystä Suomessa ja ulkomailla. Suurteos kaivaa Suomen juhlavuotena luurankoja kansakunnan kaapin päältä ja kaapin takaa. Liksomin äidinkielellä, meänkielellä, kirjoitetun romaanin englanninkieliset oikeudet on jo myyty Graywolf Pressille (USA). Tämän lisäksi oikeudet on myyty seitsemään maahan: Italiaan, Tsekkiin, Tanskaan, Saksaan, Ranskaan, Viroon ja Ruotsiin. ”Everstinna kiinnostaa laajasti eri kielialueilla, ja sitä luetaan parhaillaan monessa kustantamossa ympäri maailman”, kommentoi Liksomin agentti Siri Lindgren Hedlund Literary Agencysta. Everstinnaa on painettu marraskuuhun mennessä jo yli 24 000 kappaletta. Romaani keräsi Suomessa ilmestyessään ylistäviä arvioita, ja sitä kuvailtiin muun muassa viiden tähden romaaniksi. ”Rosa Liksomin kirja on jälleen kerran tapaus. Siinä on syvästi koskettavan romaanin aineksia: vetävä, ajatuksia herättävä, rohkea, intohimoinen, jälkensä jättävä. Se on kirja, jonka haluaa ant