Lowell Suomi Oy

Lindorffista tulee Lowell

MEDIATIEDOTE 20.9.2018. Lindorffin nimi ja brändi vaihtuvat Suomessa Lowelliksi lokakuun alussa. Nimenmuutos on seurausta yhtiön omistajan vaihtumisesta.

Luotonhallinnan palveluyhtiö Lindorff vaihtaa nimensä ja yritysilmeensä lokakuun alussa. Nimi vaihtuu Lowelliksi Suomen lisäksi myös neljässä muussa Pohjoismaisessa luotonhallintayrityksessä, jotka siirtyivät Lowell Groupin omistukseen maaliskuussa. Ennen yrityskauppaa brittiläislähtöisellä Lowellilla ei ole ollut toimintaa Suomessa.

”Lowell on kunnianhimoinen palveluntarjoaja, joka toimii Euroopan suurimmilla ja vaativimmilla luottomarkkinoilla. Laadukas luotonhallinta perustuu sujuvaan, ihmistä ymmärtävään palveluun. Tähän Lowell Suomi keskittyy. Palvelujen kehittämisessä tulemme hyödyntämään emoyhtiön kuluttajakäyttäytymiseen liittyvää asiantuntemusta vahvan palvelu- ja digiosaamisemme rinnalla”, toimitusjohtaja Tuija Keronen sanoo.

Lindorffin laskun, maksumuistutuksen tai perintäkirjeen saa vuosittain yli 600 000 suomalaista. Yrityksellä on vahva tunnettuus ja yli 50 vuoden kokemus laskutuksen ja perinnän palveluista Suomessa.

”Olemme käyneet vuosien varrella miljoonia raha-asioihin ja luottojen hoitamiseen liittyviä keskusteluja suomalaisten kanssa. Joka viikko autamme 10 000 ihmistä henkilökohtaisen talouden hallinnassa.Erääntynyt luotto on ongelma sen ottajalle, mutta myös myöntäjälle – meidän tehtävämme on auttaa osapuolet löytämään yhteisen ratkaisun”, Keronen toteaa.

Vuonna 1966 perustettu yhtiö toimi Suomessa alkujaan Contant-nimellä. Vuodesta 2005 lähtien nimi on ollut Lindorff. Lowell-brändin käyttöönoton myötä Lindorffin nimi jää Suomessa historiaan.

Lisätietoja:

Tuija Keronen, toimitusjohtaja
Lindorff Oy (1.10. alkaen Lowell Suomi Oy)

Yhteydenotot viestinnän kautta:
Silja Sarkamo, puh. 050 379 4767

Lowell Suomi Oy

Lindorff Suomi, 1.10. alkaen Lowell Suomi
Lindorff on auttanut ihmisiä ja yrityksiä luottojen hallinnassa Suomessa jo yli 50 vuotta. Yrityksen palveluksessa on 500 työntekijää Turussa, Lahdessa ja Helsingissä. Liikevaihto oli 82 miljoonaa euroa vuonna 2017. Lindorffista tuli osa Lowell Groupia maaliskuussa 2018. www.lindorff.fi

Lowell Group
Lowell on yksi Euroopan suurimmista luotonhallinnan palveluyhtiöistä, jonka tavoitteena on tehdä luottojen hallinnasta helpompaa kaikille. Yhtiö toimii Iso-Britanniassa, Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä sekä Pohjoismaissa. Pohjoismaat liittyivät osaksi Lowell Groupia maaliskuussa 2018 yrityskaupassa, jossa Lowell osti Intrumilta Lindorffin liiketoiminnot Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Virossa sekä Intrum Justitian liiketoiminnan Norjassa. Lowellin toiminnassa yhdistyy data-analytiikan osaaminen, kestävä riskienhallinta sekä vastuullinen kuluttajien palveleminen. www.lowell.com

Lue lisää julkaisijalta Lowell Suomi Oy