Lindström investoi palvelujensa digitalisointiin ja kirittää kansainvälistä kasvua

Tekstiilipalveluyritys Lindström investoi vuonna 2017 ennätyssumman uusien digitaalisten ratkaisujen kehittämiseen ja toimintansa laajentamiseen Euroopassa ja Aasiassa.

Vuoden 2017 aikana Lindström-konsernin liikevaihto kasvoi noin 11 prosenttia edellisvuodesta ja oli 358,3 miljoonaa euroa (323,2 miljoonaa euroa vuonna 2016). Yhtiö investoi 35,7 miljoonaa euroa kasvuun (34 miljoonaa vuonna 2016). Merkittävimmät investoinnit kohdistuivat IT- ja digitaalisten ratkaisujen kehittämiseen sekä toimintojen laajentamiseen Suomessa, Intiassa, Venäjällä, Turkissa, Kiinassa, Isossa-Britanniassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Latviassa.

”Vuosi 2017 oli meille kasvun kannalta jälleen erinomainen vuosi. Sen lisäksi, että asiakasmäärämme kasvoivat eri puolilla konsernia, teimme uusia palveluavauksia useissa toimintamaissamme. Tšekissä ja Slovakiassa käynnistimme teollisuuspyyhepalvelumme ja Kiinassa ja Venäjällä käynnistimme työvaatteiden puhdastilapalvelun asiakkaille, jotka vaativat erityistä hygieenisyyttä. Avasimme myös oman työvaatetehtaan Latviaan, josta toimitamme työvaatteita koko Pohjois-Euroopan alueelle. Lisäksi avasimme uudet palvelukeskukset Intiaan, Turkkiin ja Isoon-Britanniaan”, sanoo Lindström-konsernin toimitusjohtaja Juha Laurio.

Vuonna 2017 kansainväliset liiketoiminnot toivat 44 prosenttia yhtiön liikevaihdosta (40 prosenttia vuonna 2016). Konsernin nettovoitto oli 18,2 miljoonaa euroa (14,8 miljoonaa euroa vuonna 2016).

Panostuksia digitaalisiin ratkaisuihin

Lindströmin vuoden 2017 merkittävimmät investoinnit kohdistuivat yhtiön IT- ja digitaalisten ratkaisujen kehittämiseen. ”Palvelujemme digitalisointi ja uusien digitaalisten ratkaisujen kehittäminen on tärkeä osa kasvustrategiaamme. Näemme, että uusille ja innovatiivisille ratkaisuille on kysyntää kaikissa toimintamaissamme. Esimerkiksi Suomessa investoimme 100 000 käsipyyhelaitetta käsittävän IoT-verkon rakentamiseen. Lisäksi tuomme koko konsernin laajuisesti älyteknologiaa työvaatteisiimme”, sanoo Laurio.

Lindströmin visiona on saavuttaa puolen miljardin euron liikevaihto vuonna 2020. Tänä vuonna 170-vuotisjuhliaan viettävä perheyritys tarjoaa tekstiilipalveluita yrityksille ja vaatettaa päivittäin yli miljoona ihmistä maailmanlaajuisesti.

Juha Laurio, toimitusjohtaja, Lindström Oy, p. +358 40 501 6299, juha.laurio@lindstromgroup.com

Lindström Oy:

Me Lindströmillä huolehdimme ihmisistä työssä. Joustavat ja arkea helpottavat vuokrapalvelumme parantavat asiakkaidemme turvallisuutta, hygieniaa ja yrityskuvaa. Olemme vastuullinen työnantaja ja huolehdimme työntekijöistämme. Lindströmillä työskentelee yli 4000 ihmistä Euroopassa ja Aasiassa. Konsernin vuoden 2017 liikevaihto oli 358 miljoonaa euroa. Visiomme on olla vakavarainen, puolen miljardin euron yritys, jonka sitoutuneet työntekijät tuottavat erinomaisen asiakaskokemuksen. www.lindstromgroup.com

Lindström panostaa lääketeollisuudelle tarjottaviin palveluihin – ostaa Kiinassa CWS-bocon puhdastilapalvelut10.7.2017 13:52:33 EEST | Tiedote

Comforta fortsätter investera i Jakobstad2.5.2017 09:00:00 EEST | Tiedote