Lindström jatkaa palvelunsa vientiä maailmalle: tytäryhtiö Etelä-Koreaan

Lindströmin konsepti on kaikkialla sama. Kuva: Lindströmin palvelukeskus Koivuhaka

Tekstiilipalvelukonserni Lindström on perustanut tytäryhtiön Etelä-Koreaan. Tavoitteena on aloittaa työvaatepalvelu maassa vielä kuluvan vuoden aikana. Etelä-Korea on Lindströmin 24 toimintamaa.

”Etelä-Korean markkina tarjoaa meille huikean kasvupotentiaalin. Tulemme tarjoamaan työvaatepalveluamme sekä teollisuus- että palvelusektorin asiakkaille,” sanoo Lindström-konsernin toimitusjohtaja Juha Laurio

Etelä-Korea tarjoaa paljon mahdollisuuksia kansainvälisille yrityksille. ”Kehittyneen talouden lisäksi maan vahvuuksiin kuuluu muun muassa hyvin koulutettu työvoima.”

Lindström avaa uuden palvelukeskuksen Etelä-Korean pääkaupungin, Soulin läheisyyteen. Tavoitteena on aloittaa työvaatepalvelu maassa vielä kuluvan vuoden aikana. Lindström on ensimmäinen työvaatteiden vuokrapalvelun tarjoaja Etelä-Koreassa.

Palveluvientiä pitkällä tähtäimellä

Lindström tarjoaa tekstiilipalveluita yrityksille tällä hetkellä 24 maassa, Etelä-Korea mukaan lukien. Yhtiön visiotavoitteena on toimia 25 maassa vuoden 2016 loppuun mennessä.

”Kasvustrategiamme mukaisesti viemme palveluamme markkinoille, joilla työvaatevuokraus on vielä tuntematon käsite. Konseptoidun palvelumme avulla pystymme käynnistämään toiminnan uudella markkinalla hyvinkin ketterästi,” sanoo Laurio.

Lindströmin palveluvienti perustuu pitkäjänteisyyteen. ”Emme hae pikavoittoja. Esimerkiksi Intiassa, jossa aloitimme vuonna 2007, ei tunnettu työvaatevuokrausta ollenkaan. Nyt olemme saaneet lisättyä tietoisuutta palvelustamme ja vuotuinen kasvuvauhtimme on Intiassa 40–50 prosenttia.”

Lindström investoi myös Suomessa. Viime aikoina yhtiö on perustanut Nurmoon työvaatepesulan, Vantaalle ravintolatekstiilipesulan ja Sodankylään hotellitekstiilipesulan. Suomessa Lindström työllistää noin 1 500 henkilöä ja palvelee asiakkaitaan yli 20 toimipisteestä.

Lindström vaatettaa päivittäin yli miljoona ihmistä maailmanlaajuisesti. Kasvava osuus yhtiön liikevaihdosta tulee kansainvälisistä toiminnoista.

Juha Laurio, toimitusjohtaja, Lindström Oy, p. 040 501 6299, juha.laurio@lindstromgroup.com

Tekstiilipalveluyritys Lindström vahvistaa asiakkaidensa yrityskuvaa. Palvelumme helpottaa asiakkaan arkea ja on kokonaiskustannuksiltaan markkinoiden edullisin. Toimimme vastuullisesti ja olemme arvostettu työnantaja. Lindströmiläisiä on yli 3 000 henkeä Euroopassa ja Aasiassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 301 miljoonaa euroa. www.lindstrom.fi

Kuvat

Lindström-konsernin toimitusjohtaja Juha Laurio