Lindström kasvaa jälleen yrityskaupan myötä Isossa-Britanniassa

Tekstiilipalveluyritys Lindström on ostanut teollisuuspyyhepalveluja tarjoavan Business Textile Service Ltd:n (BTS) liiketoiminnan Isossa-Britanniassa. Teollisuuspyyhepalvelu tarkoittaa teollisen lian ja vaarallisen jätteen käsittelyyn tarkoitettujen kestävien pyyhintätuotteiden, kuten teollisuuspyyhkeiden ja imeytysmattojen vuokrausta ja huoltoa.

Sopimus yrityskaupasta allekirjoitettiin lokakuun alussa. Vuodesta 1996 Ison-Britannian markkinoilla toiminut BTS on vakiinnuttanut asemansa teollisuuspyyhepalvelujen tarjoajana. Yritys työllistää 18 henkilöä, ja sen liikevaihto vuoden 2016 lopussa päättyneeltä tilikaudelta oli 1,5 miljoonaa puntaa (1,67 miljoonaa euroa).

Lindström tarjoaa tällä hetkellä Isossa-Britanniassa työvaatevuokrausta ja vuonna 2016 ja 2017 tehtyjen yrityskauppojen myötä myös teollisuuspyyhe- ja hygieniatuotepalveluja. Lindström on toiminut Britanniassa vuodesta 2001 lähtien. Yrityskaupan jälkeen Lindström työllistää Isossa-Britanniassa noin 160 henkilöä ja palveluverkosto laajenee koko maan kattavaksi.

”Tavoitteenamme on laajentua maantieteellisesti ja kasvattaa markkinaosuuttamme pitkäjänteisesti. Menestyksen taustalla on vahvasti konseptiohjattu toiminta, jolla varmistamme toiminnan laadun, yhdenmukaisen palvelun ja vastuullisuuden kaikissa toimintamaissamme. Näemme Isossa-Britanniassa hyviä kasvumahdollisuuksia erityisesti teollisuuspyyhepalvelussa. Asiakaskokemuksen kehittäminen on meille tärkeää. Meillä on nyt koko maan kattava toimipisteiden palveluverkosto, jonka avulla asiakas saa käyttöönsä sekä teollisuuspyyhe- että työvaatepalvelut joustavasti ja helposti”, sanoo Lindströmin toimitusjohtaja Juha Laurio.

Lindström tarjoaa teollisuuspyyhepalvelua Ison-Britannian lisäksi, Suomessa, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa ja työvaatepalvelua kaikissa 24 toimintamaassa Euroopassa ja Asiassa vaatettaen päivittäin yli miljoona ihmistä maailmanlaajuisesti.

Lindström

Me Lindströmillä huolehdimme ihmisistä työssä. Joustavat ja arkea helpottavat tekstiilivuokrapalvelumme parantavat asiakkaidemme turvallisuutta, hygieniaa ja yrityskuvaa. Olemme vastuullinen työnantaja ja huolehdimme työntekijöistämme. Lindströmillä työskentelee yli 3500 ihmistä Euroopassa ja Aasiassa. Konsernin vuoden 2016 liikevaihto oli 323 miljoonaa euroa. Visiomme on olla vakavarainen, puolen miljardin euron yritys, jonka sitoutuneet työntekijät tuottavat erinomaisen asiakaskokemuksen.www.lindstromgroup.com/fi