Linnanmäen hupimestarit kulkevat kiinnostavia urapolkuja – nyt syksyn suosituille teemaviikoille haetaan lisää uusia hupimestareita!

Linnanmäen huvipuistokauden ajan elämysten äärellä työskentelee noin 650 kausi-hupimestaria, jotka pääsevät halutessaan kehittymään moniosaajiksi, sillä Linnanmäki tarjoaa monenlaisia mahdollisuuksia hupimestareilleen. Nyt Linnanmäki hakee lisää työntekijöitä loppukaudeksi, elokuusta lokakuuhun.

Suomen suosituimmassa matkailukohteessa hupimestarit työskentelevät monien erilaisten työtehtävien äärellä, kuten esimerkiksi laitepalveluosastolla, kioski- ja kahvila sekä ravintola- ja myymäläosastolla, lipunmyynnissä, järjestyksenvalvonnassa sekä peliosastolla.

Vinhaa vauhtia Vuoristoradalla joka työpäivä

Laitepalveluosastolla työskentelevä Anna Pietilä on toisen kauden hupimestari. Ensimmäisellä kaudellaan hän oli töissä mm. Maisemajunassa sekä Kirnulla, ja tänä vuonna Pietilä on aloittanut työnsä Vuoristoradalla Jarrumiehenä.

- Innostus työskentelystä Vuoristoradalla juontaa juurensa jo lapsuuteeni. Kun olin pienenä huvittelemassa Linnanmäellä perheeni kanssa, kysyin vanhemmiltani, miksei Vuoristoradalla ollut yhtään naista Jarrumiehenä. Vanhempani kehottivat tekemään asiaan muutoksen ja hakemaan aikuisena Linnanmäelle töihin. Niinpä hain ja ilokseni minut valittiin. Olen Vuoristoradan toinen naisjarrumies. Aloitin Vuoristoradalla kesän alussa ja tällä hetkellä takana on jo yli tuhat Vuoristoratakierrosta, Pietilä kertoo hymyillen.

Kokemusta kolmelta eri osastolta

Ympärivuotiseksi pelimyynnin tiimiesimieheksi siirtyvä Susanna Kolu aloittaa elokuun alussa jo kolmannella osastollaan Linnanmäellä. Alun perin Kolun urapolku alkoi herkkusydämisenä hupimestarina kioski- ja kahvilaosastolta, josta hän siirtyi lipunmyynnin vuoroesimieheksi kolmeksi kaudeksi. Tämän aikana hän loi elämyksiä yritys- ja ryhmäasiakkaille myös kisailunvetäjänä. Seuraavaksi Kolu levittääkin siipensä huvipuiston pelimaailmaan.

- Linnanmäellä kannustetaan ottamaan haasteita myös oman osaston ulkopuolelta ja miettimään omaa urapolkua. Linnanmäelle olen halunnut tulla monena vuonna uudestaan, sillä täällä on parasta työkaverit ja se, että asioita tehdään yhdessä ja hyvällä fiiliksellä. Linnanmäellä työskentely on inspiroinut minua myös hakeutumaan matkailu-, tapahtuma- ja elämysalan opintoihin. Huvipuistomaailman iloisessa hengessä välillä eteen tulee myös erityisen ainutlaatuisia työtehtäviä: Voinkin jo paljastaa, että syksyllä minut tullaan näkemään joissakin Linnanmäen kauhuteematapahtuma iik!weekin mainoksissa, Kolu kertoo innoissaan.

Taigaa ja somelähettilyyttä

Laitepalvelut ovat työntekijämäärältään huvipuiston suurin osasto. Linnanmäen uudella, yli kilometrin mittaisella Taiga-ratalaitteella työskentelevähupimestari Elli Huhtinen on itsekin ehtinyt Taigan kyytiin jo monta kertaa.

- Aloitin Linnanmäellä työskentelyn vuonna 2017 ja parasta Linnanmäellä on mielestäni työympäristö, työkaverit ja asiakaskohtaamiset. Täällä saakin valmiudet toimia monipuolisesti erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa. Linnanmäellä on myös paljon kiinnostavia mahdollisuuksia laitetyön ohella. Muun muassa minun kohdallani tämä tarkoittaa sitä, että tänä vuonna toimin Linnanmäen somelähettiläänä. Hupimestarikesääni voi siis seurata Linnanmäen Instagramissa! Itse pidän sosiaalisen median maailmasta paljon ja olinkin innoissani tästä mahdollisuudesta, Huhtinen kertoo.

Linnanmäellä hupimestareiden työhuvinvointi on kaiken keskiössä ja huvipuisto haluaa varmistaa, että jokainen työntekijä saa hyvän työelämäkokemuksen.

- Linnanmäki on monen nuoren ensimmäinen työpaikka, ja haluamme olla mukana antamassa heille erikoisen positiivista kuvaa työelämästä. Uskomme Linnanmäellä, että kun hupimestari viihtyy työssään, on hän innostunut luomaan ensiluokkaisia elämyksiä asiakkaillemme, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin avaa.

Huvipuiston kalenteri kääntyy pian syksyyn ja kausi huipentuu Linnanmäen suosittuihin teemaviikkoihin iik!weekiin sekä Valokarnevaaliin. Linnanmäki palkkaa elo- ja lokakuun väliseksi ajaksi lisää uusia, innokkaita hupimestareita tekemään huvittavan hyvää työtä elämysten äärelle. Hupimestareita haetaan kioski- ja kahvila-, ravintola- ja myymälä-, lipunmyynti- sekä laitepalveluosastolle.

- Olemme innoissamme alkavasta syksystä ja suosituista teemaviikoistamme, ja toivotammekin uudet hupimestarinmieliset innolla hakemaan meille töihin syksyksi. Vinkiksi voin kertoa, että mikäli uudet hupimestarit innostuvat ja onnistuvat työssään, heillä on mahdollisuus jatkaa Linnanmäki-uraa tulevina huvipuistokausina, Adlivankin päättää.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2019 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2019 ovat SOK / HOK-Elanto, Unilever Finland Oy ja Oy Hartwall Ab. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.