Linnanmäen huvikaudella 2020 nähdään ilontäyteisiä uutuuksia

Linnanmäen 12.6. alkava huvikausi tuo tullessaan innostavia herkku-uutuuksia, uutta pelirintamalla sekä suosittujen laitteiden uudistuksia. Linnanmäen hupimestarit odottavat innoissaan alkavaa huvikautta ja toivottavat kaikki tervetulleiksi nauttimaan jälleen Linnanmäen riemuisista elämyksistä.

Laitehuvittelua Linnanmäellä

Linnanmäki kutsuu taas huvittelijoita kesän merkiksi monin uudistuksin. Viime vuonna puistoon saapunut maailmanluokan ratalaite Taiga vastaanottaa tänäkin vuonna innokkaita vauhdikkaan menon ystäviä.

- Uusi kuvauspalvelu mahdollistaa myös sen, että riemukkaan ajon jälkeen asiakkaat voivat ikuistaa Taigamatkan ja ostaa oman videonsa tai kuvansa. Nyt videolle on myös mahdollista saada tallenne koko rata-ajelusta, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin vinkkaa.

Helsingin maisemia pääsee jatkossa ihastelemaan uusitusta näköalatorni Panoraamasta, mutta alkukaudesta näköalatorni on turvavälien takaamisen vuoksi poikkeuksellisesti suljettuna. Pienten rallikuskien riemuksi Rekkaralli-laitetta on teemoitettu uudestaan.

Pelittäviä uutuuksia

Uutuutena Linnanmäellä tarjotaan asiakkaille mahdollisuus vaihtaa tavaravoitto Linnanmäen Onnenvetopeleissä herkkuelämykseen. Asiakas voi lunastaa mieleisensä herkkuelämyksen seuraavista vaihtoehdoista: hattara, hilejuoma, popparit, softis tai kolme herkullista metrilakua.

Herkkusuita hemmotellaan

Linnanmäen herkkupisteiden valikoimaa kehitetään vuosittain niin, että uusimpia trendiruokia voi maistella myös huvipuistossa. Tällä kaudella huvipuistossa päästään maistelemaan virkistävän kylmiä, uudenlaisia Bubble-tea -juomia. Vihreään teehen tehdyn Bubble-tean voi valita mangon, mansikan, omenan tai vaikkapa mustikan makuisena. Maitopohjaiseen Bubble-teahan voi valita tapioka-kuulia, joihin saa valittua erilaisia makusiirappeja.

LintsiBurgerissa valikoima on myös uudistunut. Sämpylät ovat jatkossa vegaanisia briossileipiä ja pihvit ovat täysin kotimaista lihaa. Huvipuistossa nähdään myös makean ja suolaisen herkun välimaastossa leikittelevät, tuttuihin vohveleihin tehdyt suolaiset tötteröt, jotka tuovat pirteän lisän herkkuvalikoimaan. Asiakkaat voivat valita täytteiksi Mung-pavun, mausteisen kanan tai vaikkapa chorizopyöryköitä sisältävän tötterön. Tällä huvikaudella myös hattara muuttuu muikeaksi, kun herkkuhupimestareiden kehittelemä Sour-hattara astuu valikoimaan.

Muutoksia Linnanmäen ohjelmatarjontaan

Alkava huvikausi tulee olemaan erilainen myös Linnanmäen ohjelmatoiminnan osalta. Juhannusaatonaattona aiemmin järjestetty Rollen päivä joudutaan tänä vuonna jättämään välistä yleisöryntäyksen välttämiseksi. Niin ikään kävijämäärärajoitusten valossa ohjelmat, konsertit, yhteistanssit ja -laulut joudutaan tältä vuodelta perumaan. Myös kauhuteematapahtuma iik!week pitää vuoden tauon. Asiakkaitamme viihdyttää huvipuistossa päivittäin kuitenkin ikisuosittu Rolle-pelle kavereineen.

Työhönsä tutkitusti tyytyväiset hupimestarit odottavat innolla uutta huvikautta

Linnanmäki valittiin jälleen vuonna 2020 yhdeksi Suomen parhaista työpaikoista.

- Kehitämme jatkuvasti hupimestareidemme työhuvinvointia, toiveena olla jatkossakin työntekijöidemme mielestä yksi Suomen parhaista työpaikoista. Olemme tehneet vuosia systemaattisesti kehitystoimia henkilöstömme työtyytyväisyyteen. Tänä vuonna tulemme panostamaan paljon työn ja työaikojen joustavuuteen. Jo keväällä korotimme kausityöntekijöiden tuntipalkkoja siten, että alin palkkaluokka on nyt 10 € tunnissa ja uutuutena tarjoamme myös kokemuslisää huvipuiston ulkopuolisista töistä, Pia Adlivankin kertoo ja jatkaa:

- Kun hupimestarimme ovat työtyytyväisiä, ovat he sitoutuneita ylittämään asiakkaiden odotuksia ja luomaan asiakkaillemme riemukkaan huvipuistopäivän täynnä ikimuistoisia elämyksiä, Adlivankin uskoo.

Linnanmäen riemukas huvikausi alkaa perjantaina 12.6. klo 11.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuonna 2019 lahjoitettiin 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2020 ovat SOK / HOK-Elanto, Unilever Finland Oy ja Oy Hartwall Ab. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.