Linnanmäen huvikausi avautuu Avajaiskarnevaalin riemukkaissa tunnelmissa

Linnanmäen huvikausi saatellaan alkuun hykerryttävän riemukkaalla Avajaiskarnevaalilla. Teematapahtuman aikana Linnanmäellä vietetään myös Lasten Vappua sekä äitienpäivää, jolloin puistossa nähdään myös iloista erikoisohjelmaa. Avajaiskarnevaali järjestetään 26.4.-12.5.2019.

Kesä voidaan hupivirallisesti julistaa saapuneeksi Helsinkiin, kun Linnanmäki kutsuu taas luokseen huvittelijoita 26.4. klo 16 alkaen! Huvipuistokausi saatetaan alkuun juhlallisissa merkeissä, kun laitehuvittelun lisäksi Avajaiskarnevaalilla tunnelmoidaan taikuruuden parissa, nautitaan katu- ja sirkustaiteesta ja hämmästellään painovoimankin lakeja puijaavia esityksiä.

Huvipuistossa voi yllättyä iloisesti erilaisesta alueohjelmasta joka päivä. Karnevaaliorkesteri tahdittaa päivittäin teematapahtumaa, ja karnevaalin aikana huvipuistosta voi bongata ilmapallotaikuutta, hulvattomia pellejä ja vaikkapa huiman pitkäjalkaisen Birgitta Pitkäsäären kavereineen, joka saakin karnevaalin aikana ensiesiintymisensä.

Tapahtuman aikana nähdään myös Linnanmäen Sirkuskoulun esityksiä sekä työpajoja. Ohjelmalava Estradille kipuaa myös monia lasten suosikkeja, kuten Sisidisko feat. Vuokko Hovatta ja taikuri Joni Pakanen.

-          Alueella voi nähdä tänä vuonna myös hulvattoman hauskan naamioteatteriryhmä Orkestar Stradan, jonka eläväiset hahmot hauskuuttavat puiston asiakkaita mitä erilaisimmilla tavoilla, kertoo Linnanmäen ohjelmatuottaja Sari Hakolampi.

Erityisjuhlapäivien varalle Linnanmäen ohjelmamestareilla on myös yllätyksiä hihassaan. Vappuna Linnanmäelle laskeutuu ihastuttavan hehkeä Lasten Vappu. Tapahtuman aikana huvipuisto tarjoaa perheen pienimmille soveltuvan ympäristön kevättapahtuman juhlistamiseen. Ohjelmassa nähdään kulkueen, alueohjelman ja Karhupatsaan lakituksen lisäksi Estradilla häikäisevän hieno ilma-akrobatiaesitys sekä lastenohjelmaa.

Estradilla esiintyy karnevaalin aikana myös Vilma Alina 27.4. ja Jukka Poika 4.5. Karnevaalin päätössunnuntaina, äitienpäivänä Estradilla taivutaankin svengaaviin säveliin, kun Teflon Brothers nousee lavalle.

Avajaiskarnevaalia vietetään Linnanmäellä 26.4.-12.5. Lisätietoa ohjelmasta ja esiintyjistä: www.linnanmaki.fi/fi/hupitekemista/tapahtumat/avajaiskarnevaali

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2019 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2019 ovat SOK / HOK-Elanto, Unilever Finland Oy ja Oy Hartwall Ab. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.