Linnanmäki kutsuu huvin pyörteisiin – huvikausi käynnistyy Lasten Vapulla

Linnanmäen Huvipuistossa nähdään huvikauden aikana riemukasta ohjelmaa. Terassiravintola Keitaan keikat, viihdyttävät huvipuistohahmot ja syksyyn sijoittuvat tapahtumat iik!week -kauhufestivaali ja Valokarnevaali tarjoavat huvikauden aikana ohjelmaa kaikenikäisille huvittelijoille. Huvikausi 2022 käynnistyy avajaisviikonloppuna Lasten Vappu -tapahtumalla.

Huvikauden alkua juhlistetaan Lasten Vapulla

Linnanmäen huvikausi 2022 käynnistyy perjantaina 29.4. klo 15. Avajaisviikonloppuna nautitaan keväisestä huvipuistotunnelmasta ja juhlistetaan Lasten Vappua lauantaina ja sunnuntaina. Huvipuistossa nähdään paljon koko perheelle sopivaa ohjelmaa. Ohjelmalava Estradin edessä perheen pienimpiä viihdyttää Hip Hop Hiiret ja Keitaalla nähdään Pasi Vainionperä, Esa Nummela sekä taikuri Aatu Itkonen. Huvipuiston alueella nautitaan myös muusta yllätyksellisestä ohjelmasta. Lauantaina ja sunnuntaina Sirkusorkesteri Törähdys viihdyttää huvipuiston alueella ja elämyksiä tarjoilee myös jättisaippuakuplaryhmä Ruffle Army. Rolle Pelle ja kaveri, ja viime kaudelta tutut aluehahmot Hattarainen, Taigan poikanen Saga ja Kingin ritari ovat tavattavissa niin avajaisviikonloppuna kuin koko huvikaudenkin ajan.

- Lasten Vappu on meille merkityksellinen tapahtuma, sillä näin pystymme tarjoamaan Helsingin kaupungissa myös lapsille oman perheystävällisen paikan viettää vappua. Myös Linnanmäellä nähdään oma hauska vappuperinteensä, kun Karhupatsas lakitetaan, kertoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin.

Keitaalla keikkoja läpi huvikauden

Linnanmäen aurinkoisen Terassiravintola Keitaan keikat ovat saavuttaneet tunnelmannälkäisten suosion muutamassa vuodessa ja konsepti jatkuu myös huvikaudella 2022. Huvikauden aikana Keitaalla nähdään mm. Eva ja Manu, Osmo Ikonen ja Petra. Keitaan keikkoja järjestetään touko- ja kesäkuun sekä elokuun ajan joka toisena torstaina ja perjantaina.

Iloiset aluehahmot viihdyttävät

Viime huvikaudella lanseeratut huvipuistohahmot Kingin ritari, Taigan poikanen Saga ja Hattarainen viihdyttävät kävijöitä huvipuistossa. Heitä voi tavata Linnanmäen alueella ja jokaisella hahmolla on oma tapansa ilahduttaa huvittelijoita. Huvipuistohahmojen lisäksi iki-ihana Rolle Pelle ja kaveri ovat tavattavissa Linnanmäellä päivittäin.

Uudenlaista teatteriesitystä perheen pienimmille

Kesän alussa Linnanmäellä nähdään myös aivan uudenlainen teatteriesitys perheen pienimmille, kun Suomen Komediateatteri loihtii Linnanmäen Pienen Näyttämön tiloihin Haltiattarien Rohkeuskoulu -esityksen. Kiti Kokkonen ja Ella Pyhältö toimivat valloittavina haltijattarina maksuttomassa, perheen pienimmillekin soveltuvassa teatterielämyksessä. Näytöksiä on kesäkuussa kolmena päivänä viikossa.

Syksyn tullen huvipuisto pukeutuu karmaisevaan kauhuun ja valloittavaan valoon

Linnanmäellä kehitetään vuosittain ohjelmatarjontaa rikastuttamaan asiakkaittemme huvipuistoelämystä. Kauhufestivaali iik!week pukee puiston kauhuun syyskuun 8.-25. päivä ja Valokarnevaali valaisee syysillat loistollaan 13.-23.10.2022.

- Tänä syksynä iik!week -kauhufestivaali  tulee olemaan entistä hurjempi ja pidempi, sillä viikonloput ovat pidennetty nelipäiväisiksi, jolloin jännittäviä kauhuelämyksiä voi kokea torstaista sunnuntaihin kolmena viikonloppuna. Kauhukohteiden määrää tullaan tuntuvasti lisäämään, Linnanmäen ohjelmatuottaja Sari Hakolampi kertoo.

Linnanmäen Valokarnevaaleja vietetään 13.-23.10 ja Linnanmäen huvikausi päättyy sunnuntaina 23.10. näyttävään Valokarnevaalishow’hun.

Linnanmäen tarkempaan ohjelmaan voi tutustua Linnanmäen verkkosivuilla osoitteessa: www.linnanmaki.fi/fi

Linnanmäkeä ylläpitää ja kehittää Lasten Päivän Säätiö, jonka on perustanut kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Pelastakaa Lapset, Parasta Lapsille ja Ensi- ja turvakotien liitto. Olemassaolonsa aikana Lasten Päivän Säätiö on jakanut nykyrahaksi muutettuna yli 120 miljoonaa euroa suoraan lastensuojelutyölle. Linnanmäellä huvittelemalla kaikki ovat mukana keräämässä varoja lastensuojelutyölle.