Linnanmäki poistaa iik!week-mainokset katukuvasta asiakkaiden pyynnöstä

Linnanmäen Huvipuisto poistaa pienten lapsiperheiden liian pelottavaksi kokemat iik!week-kauhuviikon mainokset raitiovaunujen ovista ja bussipysäkeiltä asiakkaiden toiveista.
Kuvituskuva: iik!week / Sirkuksen salaisuus. Huom! Kyseessä ei ole ulkomainonnasta poistettava kuva.

Linnanmäki on saanut palautetta katukuvassa näkyvistä pieniä lapsia pelottavista iik!week-mainoksistaan ja poistaa alkuviikosta bussipysäkkien ja raitiovaunujen mainokset asiakkaiden toiveesta.

- Kauhuviikko on tänä vuonna huomattavasti edellistä vuotta hurjempi. Tarkoituksenamme ei kuitenkaan ollut aiheuttaa pahaa mieltä tai pelotella pieniä lapsia mainonnallamme. Olemme pahoillamme, että mainos koettiin pelottavaksi, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin sanoo.

Huvipuiston laitteista ja muusta tarjonnasta kauhuteemoitettavaksi valittiin tänäkin vuonna vain osa. Puistossa kauhukohteet on merkitty selvästi, joten vahingossa kauhukohteisiin ei voi pienten lasten kanssa mennä. Puiston kauhuteemasta on tiedotettu mm. Linnanmäen verkkosivuilla, molemmilla puiston sisäänkäynneillä, huvipuistossa jaettavassa iik!week-esitteessä sekä teemoitettujen kohteiden edessä.

- Kauhuteemaviikot ovat erittäin suosittuja maailman huvipuistoissa. Kontrasti iloisen huvipuiston ja kauhuteeman välillä on toimiva. Kauhuteema on Linnanmäellä vain vajaan kahden viikon ajan vuodessa, muina päivinä huvipuisto toimii normaalisti koko perheen huvittelupaikkana, Adlivankin kertoo teemaviikon taustoista.

Syksyisestä huvipuistotunnelmasta voi tulla nauttimaan myös lasten kanssa. Perheen pienimmille on järjestetty iik!weekin ajaksi kummituskoulu Rollen tuvalla, kasvomaalausta sekä jännittävä heinäpaalilabyrintti. Viikonloppuisin puisto aukeaa jo klo 13 ja kauhuteema starttaa puistossa vasta klo 16. Iltaisin puisto vetää puoleensa jännitystä elämäänsä kaipaavia, jotka ovat olleet tyytyväisiä tämän vuoden tapahtumaan.

- Olemme saaneet itse kauhukohteista loistavaa palautetta kauhun ystäviltä ja vaikka ulkomainontamme päättyykin, jatkuu iik!week vielä 17.9. asti, Adlivankin muistuttaa.

Kauhuteemaista iik!weekiä vietetään Linnanmäen Huvipuistossa 17.9. asti joka päivä klo 16-22 (ma-ti 11.-12.9. zombit lepäävät ja puisto on suljettu). Huvipuisto auki la-su klo 13 lähtien. Linnanmäen Huvipuiston alueelle on normaalisti maksuton sisäänpääsy, mutta osaan kauhukohteista tarvitsee rannekkeen tai laitelipun/laitelippuja. Poikkeavat ikäsuositukset on listattu www.linnanmaki.fi/iikweek -sivulla.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. Vuonna 2016 lahjoitettiin 4,3 miljoonaa euroa ja tavoite vuodelle 2017 on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.

Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2017 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.