Linnanmäki saavutti tärkeän tavoitteensa: Lasten Päivän Säätiö lahjoitti 4,5 miljoonaa euroa lastensuojelutyöhön

Linnanmäeltä kajahtaa ilouutisia! Huvipuisto on lahjoittanut eilen 4,5 miljoonan euron avustuksen lastensuojelutyölle. Historiansa aikana Linnanmäkeä ylläpitävä Lasten Päivän Säätiö on jakanut yli 100 miljoonaa euroa lastensuojelutyölle.
Lasten Päivän Säätiön perustajajärjestöt vastaanottivat lahjoituksen.

Linnanmäen Huvipuistoa ylläpitää ja kehittää Lasten Päivän Säätiö, jonka tärkeänä tehtävänä on kerätä varoja lastensuojelutyölle.

- Voimmekin ylpeänä kertoa, että tämän mukaisesti Lasten Päivän Säätiö on eilen illalla lahjoittanut 4,5 miljoonan euron lahjoituksen perustajajärjestöilleen, kertoo Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin.

Lasten Päivän Säätiön on perustanut vuonna 1950 kuusi suomalaista lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Pelastakaa Lapset, Ensi- ja turvakotien liitto, sekä Parasta Lapsille.

- Lahjoitus on meille erittäin merkittävä tukipilari, joka mahdollistaa toimintamme. Lastensuojelun Keskusliiton kärkihankkeena oli kuluneena vuonna Anna ääni lapselle -kampanja, joka yhdistää lapsi- ja perhejärjestöjen sekä lasten asioista kiinnostuneiden kansalaisten ääniä ja tuo lasta näkyväksi yhteiskunnallisessa päätöksenteossa, kertoo Lastensuojelun Keskusliiton toiminnanjohtaja Hanna Heinonen.

Perustajajärjestöjen muut kärkihankkeet kaudella 2018 olivat Parasta Lapsille ry:n Aikaa ilolle – lasten ja perheiden leiritoiminta, Barnavårdsföreningen i Finlandin nuorten mielenterveyttä edistävä #brafiilis, Mannerheimin Lastensuojeluliiton kiusaamisen vastainen työ, Ensi- ja turvakotien liiton seurusteluväkivallan vastainen työ sekä Pelastakaa Lapsien lapsiperheiden tukihenkilötoiminta.

Lasten Päivän Säätiön jakama lahjoitus luovutettiin eilen Linnanmäki Gaalassa Peacock-teatterissa. Jokainen Linnanmäellä kauden 2018 aikana huvitellut asiakas on osallistunut lastensuojelutyön tukemiseen.

- Tärkeä missio antaa lisämerkitystä työhömme. Kaikki Linnanmäen työntekijät eli hupimestarit työskentelevät läpi kauden tavoitteen saavuttamiseksi. On harvinaista maailmankin mittakaavassa, että huvipuisto toimii yhteiskunnallisesti näin suurena vaikuttajana, Adlivankin toteaa ja jatkaa:

- Joka kausi aloitamme lahjoituspotin kerryttämisen nollasta. Työskentelemmekin jo kovaa vauhtia kauden 2019 avaamista varten. Ensi kesänä Linnanmäelle saapuu huikea ratalaiteuutuus Taiga, jonka onkin jo nyt herättänyt paljon mielenkiintoa asiakkaittemme keskuudessa.

Lasten Päivän Säätiön perustajajärjestöt vastaanottivat lahjoituksen.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2018 lahjoitustavoite oli 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2018 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.