Linnanmäki selvittää Mustekala-laitteen onnettomuutta

Linnanmäen Mustekala-laitteessa on tapahtunut tänään onnettomuus puolen päivän aikaan. Laitteen ollessa ajossa kyydistä putosi 9-vuotias tyttö. Linnanmäen henkilökunta kutsui paikalle ambulanssin ja asiakas vietiin sairaalaan. Laite on pois käytöstä asian selvityksen ajan. Linnanmäki tutkii laitteen läpikotaisin.

Linnanmäellä sijaitsevassa Mustekala-laitteessa on tänään tapahtunut valitettava onnettomuus. Laiteajon aikana 9-vuotias tyttö putosi laitteen kyydistä. Linnanmäki pahoittelee syvästi tapahtunutta ja asiaa selvitellään parhaillaan.

Mustekala on saapunut huvipuistoon vuonna 1985. Klassikkolaite on toiminut huvipuistossa ongelmitta.

”Vastaavaa tapaturmaa ei ole sattunut puistossa koko urani aikana”, kertoo Linnanmäellä tällä kaudella 40 vuotta työskennellyt palvelujohtaja Merja Penttinen.

Kaikki Linnanmäen työntekijät ovat pahoillaan tapahtuneesta.

”Linnanmäelle turvallisuus on tärkeintä. Tutkinnan aikana kaikki mahdolliset skenaariot käydään läpi ja jatkotoimenpiteistä päätetään selvitystyön jälkeen. Siihen saakka Mustekala on poissa käytöstä. Linnanmäki on ollut aktiivisesti yhteydessä tytön perheeseen ja tukenut heitä tämän valitettavan tapahtuman johdosta”, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo.

”Olemme todella pahoillamme tytön, hänen perheensä ja myös muiden tapahtumassa olleiden asiakkaiden puolesta. Selvitämme asian perin pohjin”, Adlivankin kertoo.

Linnanmäki tiedottaa asiasta lisää selvityksen edetessä.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2018 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2018 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.

Linnanmäellä ei ole havaittu koronatartuntoja6.8.2020 09:08:23 EESTTiedote

Linnanmäen Huvipuistossa vieraili sunnuntaina 26.7. noin kello 15-18 seurue, jolla todettiin koronatartunta päiviä vierailun jälkeen. Helsingin epidemiologisen toiminnan mukaan seurue on saattanut altistaa huvipuiston muita asiakkaita, mutta Linnanmäen työntekijät eivät ole altistuneet, sillä kohtaamiset ovat olleet lyhytaikaisia ja ulkotiloissa. Altistuminen tartunnalle voi tapahtua missä vain tilanteessa, jossa on paljon ihmisiä ilman turvavälejä yli viidentoista minuutin ajan. Siksi Linnanmäki haluaa muistuttaa kävijöitään, että turvavälien pitäminen on ensiarvoisen tärkeää.

Poikkeusaika tuo aukioloaikamuutoksia Linnanmäen säkenöivään syksyyn24.7.2020 12:38:14 EESTTiedote

Linnanmäen syksyssä päästään myös tänä poikkeusvuonna nauttimaan iki-ihanan Valokarnevaalin upeasta valomerestä, kun teematapahtumaa vietetään huvipuistossa 9.-18.10. Poikkeusajan vuoksi Linnanmäki jatkaa kiitosta saaneen ennakkovarausjärjestelmän käyttöä syksylle, kun Valokarnevaalin vierailijat saapuvat säkenöivään puistoon ennakkoon ostetulla rannekkeella tai sisäänpääsylipulla.