Linnanmäki selvittää Mustekala-laitteen onnettomuutta

Linnanmäen Mustekala-laitteessa on tapahtunut tänään onnettomuus puolen päivän aikaan. Laitteen ollessa ajossa kyydistä putosi 9-vuotias tyttö. Linnanmäen henkilökunta kutsui paikalle ambulanssin ja asiakas vietiin sairaalaan. Laite on pois käytöstä asian selvityksen ajan. Linnanmäki tutkii laitteen läpikotaisin.

Linnanmäellä sijaitsevassa Mustekala-laitteessa on tänään tapahtunut valitettava onnettomuus. Laiteajon aikana 9-vuotias tyttö putosi laitteen kyydistä. Linnanmäki pahoittelee syvästi tapahtunutta ja asiaa selvitellään parhaillaan.

Mustekala on saapunut huvipuistoon vuonna 1985. Klassikkolaite on toiminut huvipuistossa ongelmitta.

”Vastaavaa tapaturmaa ei ole sattunut puistossa koko urani aikana”, kertoo Linnanmäellä tällä kaudella 40 vuotta työskennellyt palvelujohtaja Merja Penttinen.

Kaikki Linnanmäen työntekijät ovat pahoillaan tapahtuneesta.

”Linnanmäelle turvallisuus on tärkeintä. Tutkinnan aikana kaikki mahdolliset skenaariot käydään läpi ja jatkotoimenpiteistä päätetään selvitystyön jälkeen. Siihen saakka Mustekala on poissa käytöstä. Linnanmäki on ollut aktiivisesti yhteydessä tytön perheeseen ja tukenut heitä tämän valitettavan tapahtuman johdosta”, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo.

”Olemme todella pahoillamme tytön, hänen perheensä ja myös muiden tapahtumassa olleiden asiakkaiden puolesta. Selvitämme asian perin pohjin”, Adlivankin kertoo.

Linnanmäki tiedottaa asiasta lisää selvityksen edetessä.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2018 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2018 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.

KUTSU lehdistötilaisuuteen: Hyppää Taigan siiville jo ennakkoon Valokarnevaalin loistavien tähtihetkien lomassa!27.9.2018 12:23Tiedote

Päivä: To 11.10.2018 Klo: 14-15.30 (ilmoittautuminen klo 14, tilaisuus alkaa klo 14.30) Paikka: Linnanmäen Huvipuisto, Pohjoinen sisäänkäynti, Tivolikuja 1, Helsinki Ilmoittautuminen lomakkeella, päättyy pe 5.10. klo 12.00 Tervetuloa kuulemaan, miten Linnanmäen kaikkien aikojen isoin hanke, Taiga-ratalaitteen rakentaminen, edistyy. Paljastamme lehdistötilaisuudessa myös koko rataprofiilin ja saatte Kinossamme esimakua, miltä laitteen kyyti tulee tuntumaan. Haluamme kutsua lehdistön edustajat myös kokemaan Linnanmäen 14. Valokarnevaalin, jonne Ivana Helsinki on suunnitellut loistavia tähtihetkiä. Lehdistötilaisuudessa Paola Suhonen on paikalla kertomassa, miten Valokarnevaalilla tulee yhdistymään muoti, musiikki ja valo. Lehdistötilaisuus kestää noin tunnin (klo 15.30 asti), jonka jälkeen on mahdollisuus kokea kaverin kanssa Valokarnevaalin tähtihetket puiston avautuessa samaan aikaan! Linnanmäki antaa osallistujille omatoimista tutustumista varten kaksi ranneketta. Huomaathan, että til

Valokarnevaali täynnä säkenöiviä tähtihetkiä27.9.2018 11:11Tiedote

Helsingin perinteisiin piirtynyt Valokarnevaali saa Linnanmäen säkenöimään lokakuussa. Tänä vuonna teematapahtumassa nähdään ainutlaatuisia tähtihetkiä, jotka ovat suunniteltu yhteistyössä Ivana Helsingin kanssa. Valokarnevaali huipentuu kauden päätösviikonloppuna, kun puistossa nähdään kahtena iltana DJ Alex Mattsonin esitys, jonka kruunaa loistava lasershow! Karnevaali järjestetään 11.-21.10.2018.