Linnanmäki vie viihteen pyörteisiin koko kesän ajan!

Linnanmäen Huvipuisto on runsaan laitetarjontansa lisäksi tunnettu myös kesäviihteen keskuksena, joka saa kaupungin sydämen sykkimään. Huvipuiston kolme teemaviikkoa rytmittävät kauden ohjelmatarjontaa ja viihteellistä menoa on tarjolla taaperosta tanssihirmuihin läpi kauden. Terassiuutuus Keidas tuo uuden rentoutumisen mekan keskelle huvipuistoa. Keitaan terassitarjontaan kuuluvat myös alku- ja loppukesästä tunnetut dj:t sekä vaihtuvat bändit ja artistit.
Rolle-pelle toivottaa kaikki tervetulleiksi Linnanmäelle.

Suositut teemaviikot tulevat taas!

Linnanmäen kausi alkaa hupimaisin menoin heti avajaisperjantaina 27.4., kun Sirkuskarnevaali pukee huvipuiston kiehtovaan karnevaalitunnelmaan! Karnevaalin ohjelma alkaa jo avajaisviikonlopusta lähtien. Puisto pukeutuu sirkushuntuun ja alueella pääsee näkemään taidokkaita taikureita, nykysirkusta, vatsastapuhujia ja kaikenlaista kiehtovaa!

Syyskuussa huvipuisto muuntuu hirmuiseksi jännityksen valtakunnaksi, kun suosittu iik!week -teemaviikko luo puistoon ainutlaatuisen live-kauhutunnelman 5.-16.9. Kauhuviikon aikana on mahdollisuus kokea kummia, kun yö laskeutuu huvipuistoon, sillä lauantait Linnanmäki on auki klo 24 asti. Teemaviikon maanantaina ja tiistaina kummitukset lepäävät ja puisto on suljettu.

Linnanmäen kausi saatellaan talviunille satumaisissa tunnelmissa, kun Helsingin perinteisiin piirtynyt valloittava Valokarnevaali tuo väriloistoa ja ilon hehkua kaupunkiin 11.10.-21.10.

- Teemaviikkojen avulla pystymme rakentamaan huvipuistoon kerroksellisempia elämyksiä ja näin tuomaan Linnanmäelle ohjelmaa myös erilaisten taide- ja viihdemuotojen ystäville, kertoo Linnanmäen ohjelmatuottaja Sari Hakolampi.

Yhteislaulua kesäilloissa, tanssia Helsingin taivaan alla ja tanssitaidon opettelua yhdessä

Kalentereihin voi jo nyt kynäillä kesäkaudeksi kestomerkinnät kolmelle viikonpäivälle, sillä Linnanmäen rakastetut viikko-ohjelmat käynnistyvät kesäkuun ensimmäisellä viikolla. Keskiviikkoisin äänihuulia pääsee avaamaan svengaavien sävelten tahdittamana yhteislauluilloissa, joissa laulattajina nähdään mm. Marita Taavitsainen, Meiju Suvas ja Mikael Konttinen.

Torstaisin Linnanmäellä antaudutaan kesätahtien pyörteisiin, kun Estradilla järjestetään tanssit aina klo 18 alkaen. Tanssien rytmeistä vastaa mm. Erika Vikman, Saija Tuupanen ja Eija Kantola. Mikäli valssitaito kaipaa kohennusta, koreografiat voi hioa huippuunsa iloisessa seurassa aina perjantaisin, jolloin huvipuistossa tutustutaan erilaisiin tansseihin opettajan johdolla.

Keidas tuo kesään dj:t ja akustiset bändikeikat

Linnanmäen uusi Terassiravintola Keidas keskellä huvipuistoa hurmaa tarjonnallaan. Kesän aurinkoisimmaksi terassiksi ennustettu uutuus solahtaa erityisesti aikuisempaan makuun. Alku- ja loppukauden tiistaisin Keidas kutsuu kuuntelemaan akustisia bändejä ja artisteja. Ensimmäinen minikonsertti järjestetään 29.5. ja silloin lauteille nousee Lake Lions. Perjantaisin puiston tempokierroksia nostetaan, kun dj:t pyörittävät levyjä vaihtelevien ja viihdyttävien teemojen mukaan.

”Keidas on leppoisa ja hyväntuulinen kohtauspaikka, johon voi tulla viettämään aikaa niin huvipuistopäivän kuin myös vaikkapa työpäivän päätteeksi”, ravintola- ja myymälätoimintojen johtaja Niina Häkkinen vinkkaa.

Linnanmäen Huvipuisto aukeaa 27.4. ja kauden kattava ohjelmatarjonta lähtee pyörimään portaittain touko- ja kesäkuun aikana. Lisätietoa ohjelmista voit lukea verkkosivuiltamme osoitteessa www.linnanmäki.fi/fi/hupitekemista/tapahtumat

Rolle-pelle toivottaa kaikki tervetulleiksi Linnanmäelle.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2018 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2018 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.