Suomen Lions-liitto ry - Finlands Lionsförbund rfSuomen Lions-liitto ry - Finlands Lionsförbund rf

Lionsklubit keräsivät lähes 3 miljoonaa 100-vuotiaan Suomen nuorille

Suomalaiset lahjoittivat lionsklubien seitsemänteen Punainen Sulka -keräykseen 2,9 miljoonaa euroa. Keräykseen osallistui eri puolilla Suomea 831 lionsklubia ja arviolta 20 000 lionia.

Lionsklubien seitsemäs Punainen Sulka -varainkeräys päättyi 30.6.2017. Maaliskuussa 2016 alkaneen varainkeräyskampanjan tavoitteena oli Suomen nuorten tukeminen itsenäisen Suomen täyttäessä 100 vuotta. Vuosi 2017 on myös kansainvälisen Lions-järjestön 100-vuotisjuhlavuosi.

Keräyksen tuotto käytetään vahvistamaan nuorten elämänhallintaa, ehkäisemään syrjäytymistä, rakentamaan päihteetöntä elämää ja tukemaan nuorille suunnattua mielenterveystyötä.

Keräyksen tuotto luovutetaan nuorisotyötä tekeville järjestöille Suomen Lions-liiton Hyvän Päivän -juhlassa 8.10.2017 Lahden Sibeliustalossa. Juhla on samalla Punainen Sulka 2017 -kampanjan päätösjuhla.

Keräyksen kumppaneita ovat Tukikummit-säätiö, Lasten ja nuorten säätiö, EHYT ry, Partiolaiset, Aseman Lapset ry, Näkövammaisten liitto ja YEESI ry. Suomen Lions-liiton nuorisotyö saa myös osuuden keräyksen tuotosta.

Varainjaolla on myös voimakas paikallinen leima, kun 25 prosenttia bruttotuotosta ohjataan 831 keräykseen osallistuneen lionsklubin kautta joka puolelle Suomea käytettäväksi paikallisesti keräystavoitteen mukaiseen tarkoitukseen.

Brother Christmas Suomen Lions-liiton valtakunnallinen hyväntekijä

Suomen Lions-liitto jakaa vuosittain Hyvän Päivänä 8.10. tunnustusta henkilölle tai taholle, jotka ovat toiminnallaan vahvistaneet yhteistä hyvinvointia Suomessa.

Suomen Lions-liitto on nimennyt vuoden valtakunnalliseksi Hyväntekijäksi 2017 hyväntekijä Brother Christmasin. Tunnustuksen perusteina on, että hän tekee pyyteetöntä hyväntekeväisyystyötä ja on osoittanut toiminnallaan, että kuka vain voi todellakin auttaa ja tehdä hyvää muiden eteen. Hän myös antaa muille mahdollisuuden auttaa yhdistäen avuntarvitsijoita ja auttajia.

‒ Olen erittäin otettu tästä kunniasta, mistä suuri kiitos kuuluu kaikille yksityisille ihmisille, yrityksille ja säätiöille, jotka ovat olleet mukana auttamassa Brother Christmas ry:n kautta. Lions-järjestön upea toiminta on minulle tuttua ja olen käynyt kertomassa omasta toiminnastani lionsklubien kokouksissa.

Lionien Vuoden Hyväntekijäksi lionsaktiivien joukosta valittiin lion Esa Piippo LC Mouhijärveltä.

Esa Piipon aloitteesta on Sastamalan Mouhijärvellä toteutettu MouhiFG-frisbeegolfrataprojekti. Piipon henkilökohtainen panos monisatatuntisine talkoineen on ollut ratkaiseva projektin käynnistymiselle ja onnistumiselle. Hän on saanut koko seutukunnan innostumaan radan rakentamisesta, minkä aikaansaaminen on merkinnyt uudenlaisen yhdessä tekemisen ja liikuntakulttuurin rantautumista seutukunnalle.

Piipon johdolla järjestettiin muun muassa ”maailman suurimmat talkoot”, jossa kaikki Mouhijärven koululaiset osallistuivat uuden liikuntapaikan rakentamiseen. Hankkeessa kertyi tuhansia talkootunteja. Hanke on tuonut lionstoiminnalle tunnettuutta, näkyvyyttä ja uutta intoa paikalliseen lionstyöhön.

Valinnat julkistettiin 8.10. Hyvän Päivän -juhlassa Lahden Sibeliustalossa. Lionstoiminnan Hyvän Päivä koskee yli 23 000 vapaaehtoistyöhön sitoutunutta 920 lionsklubissa eri puolilla maata.Hyvän Päivän tarkoituksena on kiinnittää huomiota lionien vapaaehtoiseen palvelutoimintaan ja mahdollisuuksiin lisätä yhteistä hyvinvointia.

Hyvän Päivän -juhlaan Sibeliustalolla osallistuu tänä vuonna myös Lionien kansainvälisen säätiön LCIF:n puheenjohtaja ja viime kauden kansainvälinen presidentti Bob Corlew.

Pääsihteeri
Maarit Kuikka
maarit.kuikka@lions.fi
matkapuhelin 040 580 2494

Viestintäpäällikkö
Anna-Kaisa Jansson
anna-kaisa.jansson@lions.fi
matkapuhelin 050 3077 043

Suomen Lions-liitto ry - Finlands Lionsförbund rf

010 501 4502http://www.lions.fi

Suomen Lions-liitto on valtakunnallinen kattojärjestö, jonka lionsklubit perustivat 24.10.1960 hoitamaan valtakunnallista yhteistyötä, maanlaajuisia kampanjoita ja tukemaan klubien toimintaa. Liitto järjestää nuorisovaihtoa, kouluttaa ja valmentaa sekä vastaa Suomen lionsklubien kansallisista ja kansainvälisistä aktiviteeteista ja yhteistyöstä. Suomen Lions-liitto kuuluu kansainväliseen Lions Clubs International -järjestöön. Suomen Lions-liiton jäsenmäärä on yli 23 000.

Lue lisää julkaisijalta Suomen Lions-liitto ry - Finlands Lionsförbund rf

Röda Fjädern 2017-kampanjen fortsätter aktivt under hela våren - Nästan två miljoner euro insamlat9.2.2017 12:42Tiedote

Röda Fjädern 2017 och lionsklubbarna firar det hundraåriga självständiga Finland och den hundraåriga internationella lionsverksamheten genom att aktivt föra kampanjen under hela våren. Målet är att fram till slutet av juni samla in fem miljoner euro för de unga i Finland. Kampanjen som började i mars har i slutet av januari redan samlat in 1,9 miljoner euro för att stöda ett själständigt liv för unga.