HSL Helsingin seudun liikenne

Lippujen ostamisen helppous saa parhaat arvosanat HSL:n asiakkailta

Jaa
HSL:n asiakkaiden halukkuus suositella HSL:n palveluita muille on noussut syyskuun mittauksen jälkeen. Joulukuun 2020 asiakaskyselyssä HSL:n suositteluindeksi, eli niin sanottu NPS-luku, oli 20, joka vastaa hyvää tulosta.

Kaikkein tyytyväisimpiä asiakkaat olivat matkalippujen ostamisen helppouteen. Asteikolla 1–5 matkalippujen ostamisen helppous sai arvosanakseen 4,4. Lisäksi asiakkaat olivat tyytyväisiä tiedotukseen, ympäristövastuullisuuteen ja aikataulujen sopivuuteen.

HSL-alueen kaikkein tyytyväisimmät asiakkaat liikkuvat A- ja B-vyöhykkeillä, joilla myös joukkoliikenteen suositteluhalukkuus oli suurinta. D-vyöhykkeellä asiakkaat taas olivat erityisen tyytyväisiä matkustusalueen laajuuteen. Suositteluhalukkuus oli kaikilla vyöhykkeillä korkeammalla tasolla kuin syyskuun asiakaskyselyssä.

Kasvomaskien käyttösuositus kerää kiitosta

Joulukuun kyselyssä kysyimme asiakkailta myös, mitkä ovat olleet heidän mielestään HSL:n tärkeimpiä koronatoimia. Tärkeimmäksi koronatoimeksi vastaajat arvioivat kasvomaskien käyttösuosituksen (82 prosenttia), jonka annoimme joukkoliikenteeseen elokuussa. Myös tehostettu siivous (66 %) ja joukkoliikenteessä näkyvät turvaohjeet (49 %) keräsivät mainintoja.

Edellisen NPS-kyselyn jälkeen olemme uudistaneet myös HSL.fi-verkkopalvelun ja siihen sisältyvän Reittioppaan marraskuussa. Vastaajista 73 prosenttia oli melko tai täysin samaa mieltä siitä, että tarvittavat tiedot löytyvät verkkopalvelusta helposti.

HSL kysyy asiakkailtaan sähköpostitse heidän suositteluhalukkuudestaan säännöllisesti neljä kertaa vuodessa. Vuonna 2020 kesäkuun kysely jäi kuitenkin koronatilanteen vuoksi väliin. Joulukuun 2020 kyselyyn vastasi 5 420 henkilöä.

Yhteyshenkilöt

Laura Sundell
asiakkuuspäällikkö
p. 045 657 9608


Mari Flink
asiakkuus- ja myyntijohtaja
p. 040 715 0440

Kuvat

Liitteet

Tietoja julkaisijasta

HSL Helsingin seudun liikenne
HSL Helsingin seudun liikenne
Opastinsilta 6 A
00520 Helsinki

09 4766 4444http://www.hsl.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 390 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain yli 370 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta HSL Helsingin seudun liikenne

Rantaradan junaliikenteessä katkoja toukokuussa ja juhannuksen jälkeen3.4.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

Väyläviraston ratatyöt katkaisevat rantaradan junaliikenteen keväällä ja kesällä. HSL-junaliikenteessä on viikonloppukatkoja toukokuussa ja pidempi viiden viikon katko juhannuksen jälkeen 24.6.–28.7. Lisäksi junaliikenteessä on lyhyempiä yhden ja kahden vuorokauden katkoja syksyllä. Katkoilla on vaikutuksia lähijunaliikenteeseen Leppävaarasta länteen Kauklahden, Kirkkonummen ja Siuntion suuntaan. Katkojen aikana junaliikennettä korvataan busseilla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye