Lisää askelia! Pyöräilystä tuttu Kilometrikisa kannustaa nyt kävelemään

HSL kannustaa Helsingin seudun ihmisiä kävelemään nykyistä enemmän kävelykilometrikisan avulla.

HSL käynnistää maanantaina 20.8. uuden Kävelykilometrikisan. Kisalla kannustetaan ihmisiä kävelemään nykyistä enemmän. Kuva: Lauri Eriksson / HSL

HSL käynnistää maanantaina 20.8. uuden Kävelykilometrikisan. Kävelykisa on niin yksittäisille ihmisille kuin joukkueillekin suunnattu leikkimielinen kilpailu, jossa osallistujat kirjaavat kävelykilometrejään tai –minuuttejaan. Joukkue voi olla esimerkiksi työyhteisö, seura tai mikä vaan useamman ihmisen porukka.

”Kilometrikisa on entuudestaan tuttu monille pyöräilijöille. Haluamme kokeiluluontoisesti tarjota kisan nyt kävelijöille. HSL kannustaa kävelemään, koska kävely on terveellinen ja ympäristöystävällinen kulkutapa. Se on myös olennainen osa joukkoliikennematkaa”, kertoo HSL:n erityisasiantuntija Tarja Jääskeläinen.

Kilpailua käydään syyskuun ajan. Kisaan rekisteröityminen alkaa maanantaina 20.8. osoitteessa https://kavelykilometrikisa.hsl.fi/.

Kävelykisassa on kolme sarjaa: yksilösarja, piensarja ja suursarja. Joukkue, jossa on alle 25 osallistujaa, osallistuu piensarjaan ja joukkue, jossa on vähintään 25 osallistujaa, siirtyy automaattisesti suursarjaan. Myös itsenäisesti kisaavan pitää luoda oma yhden hengen joukkueensa.

Kisassa palkitaan kunkin sarjan parhaat. Yksilösarjassa voittaja on se, joka on kävellyt enemmän kilometrejä tai minuutteja kuin muut kanssakilpailijat. Pien- ja suursarjassa voittajajoukkue on puolestaan se, jolla on kisan päätyttyä eniten kävelykilometrejä tai -minuutteja osallistujaa kohden.

Pääpalkinnot ilmoitetaan kisan päätyttyä. Osallistujien kesken arvotaan joka viikko syyskuun ajan viisi kahden leffalipun pakettia. Kävelykilometrikisan pohjana ja teknisenä alustana toimii Pyöräilykuntien verkoston toteuttama pyöräilyn Kilometrikisa.fi-palvelu, joka on räätälöity HSL:n tarpeisiin.

”Toivomme mukaan kilpailuun niin yksilökisaajia kuin vaikkapa työyhteisöjen muodostamia joukkueita. Tärkeintä on osallistujan kävelystä saama hyöty: parempi kunto ja mieli!” sanoo Jääskeläinen.

Erityisasiantuntija Tarja Jääskeläinen, HSL, puhelin: 050 385 5043

HSL:n hallituksen päätöksiä 16.4.201916.4.2019 14:24:58 EESTTiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 48/2019 ratkaisu Hallitus päätti valita tarjousten perusteella seuraavat liikennöitsijät: Kohteen 257 (linja 55 Rautatientori – Koskela) uusi liikennöitsijä on Nobina Finland Oy, Kohteen 258 (linjat 71 Rautatientori – Malmi, 77N Rautatientori – Jakomäki, 78 Rautatientori – Latokartano, 78N Rautatientori – Latokartano) uusi liikennöitsijä on Nobina Finland Oy, Kohteen 259 (linjat 63 Kamppi – Paloheinä, 69 Kamppi – Jakomäki, 70 Kamppi – Malmi) uusi liikennöitsijä on Helsingin Bussiliikenne Oy Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019584-2 Helsingin poikittaislinjaston kehittämissuunnitelma Hallitus päätti hyväksyä Helsingin poikittaislinjastosuunnitelman ohjeellisesti noudatettavaksi. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019584-3 HSL:n lausunto Vantaan yleiskaava 2020 –l